Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ludzie co się dzieje. Wszystko już wiecie o "Editing&Composing" że nikt tu nie pisze? Dlaczego ten dział jest taki cieniutki, czyżby wszyscy działali tylko w programach 3D ? Jeśli macie jakies pytania to piszcie, ja bardzo chętnie podzielę się wiedzą, bo obawiam się że jeśli nie przyciągniemy tutaj wiecej narodu to kiedyś zadam tu pytanie i nikt nie będzie potrafił mi pomóc.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to ja sie zapytam :P mozna z maxa przeniesc w jakis sprytny sposob ruch kamery do combustion /niechodzi mi o camera tracking/, bo nie moge cos tego rozgryzc. Cos, kiedys, jakis maly tutorial przelecial mi przez rece ale nic z tego nie zapamietalem... a wydaje mi sie jednak mozna... [max7, combustion3]

Napisano

Już spieszę z odpowiedzią.

 

0. Z maxa wypuszczamy render w plikach .rpf lub .rla - co ważne muszą one zawierać kanał Alpha i Coverage (chyba Z też ale nie pamiętam).

Alpha - po to żeby było widać jakieś warstwy pod spodem.

 

Najpierw AE bo ten program znam dokładniej:

1. Po zaimportowaniu i umieszczeniu sekwencji na timeline wybieramy Animation -> Keyframe Assistant -> RPF Camera Import

Oczywiście warstwa z sekwencją rpf ma być jako 2D, reszta jeśli ma korespondować z ruchem kamery powinna być przełączona w 3D (Kamera porusza się teraz według współrzędnych max'owych więc można wprost sugerować się współrzędnymi obiektów ze sceny maxowej).

 

Teraz Combustion:

2. Jeżeli w całej kompozycji (3D) znajduje się gdzieś sekwencja .rpf lub .rla to kamera w zakładce Composite Controls, podopcji Camera posiada po prawej stronie opcję RPF transform layer, tam wybieramy sekwencję, która zawiera informacje o kamerze (nasza .rla/.rpf)

 

Jedna uwaga dla obu programów: aby zobaczyć efekt działania tego "bajeru" trzeba dołożyć minimum 1 warstwę 3D, żeby zobaczyć jak kamera się porusza, w przeciwnym wypadku nie załapiecie o co chodzi bo nie będzie widać różnicy.

 

W razie niejasności pytajcie dalej.

Napisano

Wow jestem podekscytowany twoim zachowaniem oby wiecej bylo takich jak ty:) ja mam ciagle problemy z compositingiem nabardziej chcialbym sie nauczyc trackingu znasz moze jakiegos tutka? pozdrawiam serdecznie

Napisano

Interesuje Cię Tracking w AE, Combustion czy w Max'e - Camera Tracking, bo mogę trochę o tym napisać (próbowałem w każdym).

 

[ W innych programach polecam klawisz F1 - 90% moich umiejetności zdobyłem tą drogą ;P ]

Napisano

Ok Valoos, mam pytanie.

Mam mnóstwo modeli bez żadnych tekstur.

Umiem je rysować w Photoshopie ale chciałbym pobawić sie trochę Material Edytorem i innymi rzeczami.

Np.

1. Jak wybiorę stosowne kompozycję materiałów to chciałbym je zapisać w formie TGA, jpg i inne, uwzględniając bump, specular i inne bajery (światło i cienie, dirt map).

2. Jak zrobić "render to texture" bez automatycznego unwrap. Automatyczny wali babole, więc wolę to sam zrobić.

3. Cos jeszcze było ale nie pamiętam :)

Napisano

Tracking w Compustion (jeśli dla kogoś zbyt oczywiste niech nie czyta ;)

 

Każdy element w kompozycji (prawie) posiada zakładkę Tracker.

W polu Source należy wybrać materiał filmowy, który chcemy śledzić (uprzednio dodany do kompozycji). Nastepnie w polu Track wybieramy, co chcemy śledzić:

Position - oczywiście śledzimy pozycję (za pomoca jednego "trackera")

Scale - śledzimy skalę (za pomocą 2 "trackerów")

Rotation - śledzimy rotację (za pomocą 2 "trackerów")

"Tracker" to podwójny kwadracik - ten wewnętrzny to nasz wzorzec czyli zestaw punktów charakterystycznych, które śledzimy (np. oko, reflektor itp.).

Podgląd wybranego obszaru wzorca mamy odrazu po prawej stronie w małym okienku.Kwadracik zewnętrzny to obszar poszukiwania wzorca. Oba kwadraciki oczywiście możemy skalować.

Co z tego wynika i z czym to zjeść?

Wzorzec powinien być łatwo odnajdowany przez program, a więc do tego celu najlepiej nadają się wszystkie punktowe elementy obrazu. Co do obszaru poszukiwania to można zostawić bez zmian chyba, że punkty które sledzimy poruszają się szybko w materiale, albo następuje w pewnym miejscu gwałtowny skok. Zwiekszenie obszaru poszukiwana oczywiście zwiekszy w pewnym stopniu dokładność trackingu, ale zaowocuje dłuższym procesem trackingu, no ale coś za coś.

 

.... kończę już robotę i lecę do chaty jutro ciąg dalszy bo to nie wszystko ;P

  • Like 1
Napisano

Piotruś -> na http://www.discreet.com - przerabaiałeś ich tutoriale, w 4 jest taki epizod o trackingu, a 5 to tracking and stabilizing, dzisiaj go bede robił, i nie pisz, że źle bo po angielsku, ponieważ te tutki są napisane tak prostym językiem, że ja który z angielskiego cieniutki jestem - czytam je bez słownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności