Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ludzie co się dzieje. Wszystko już wiecie o "Editing&Composing" że nikt tu nie pisze? Dlaczego ten dział jest taki cieniutki, czyżby wszyscy działali tylko w programach 3D ? Jeśli macie jakies pytania to piszcie, ja bardzo chętnie podzielę się wiedzą, bo obawiam się że jeśli nie przyciągniemy tutaj wiecej narodu to kiedyś zadam tu pytanie i nikt nie będzie potrafił mi pomóc.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to ja sie zapytam :P mozna z maxa przeniesc w jakis sprytny sposob ruch kamery do combustion /niechodzi mi o camera tracking/, bo nie moge cos tego rozgryzc. Cos, kiedys, jakis maly tutorial przelecial mi przez rece ale nic z tego nie zapamietalem... a wydaje mi sie jednak mozna... [max7, combustion3]

Napisano
  • Autor

Już spieszę z odpowiedzią.

 

0. Z maxa wypuszczamy render w plikach .rpf lub .rla - co ważne muszą one zawierać kanał Alpha i Coverage (chyba Z też ale nie pamiętam).

Alpha - po to żeby było widać jakieś warstwy pod spodem.

 

Najpierw AE bo ten program znam dokładniej:

1. Po zaimportowaniu i umieszczeniu sekwencji na timeline wybieramy Animation -> Keyframe Assistant -> RPF Camera Import

Oczywiście warstwa z sekwencją rpf ma być jako 2D, reszta jeśli ma korespondować z ruchem kamery powinna być przełączona w 3D (Kamera porusza się teraz według współrzędnych max'owych więc można wprost sugerować się współrzędnymi obiektów ze sceny maxowej).

 

Teraz Combustion:

2. Jeżeli w całej kompozycji (3D) znajduje się gdzieś sekwencja .rpf lub .rla to kamera w zakładce Composite Controls, podopcji Camera posiada po prawej stronie opcję RPF transform layer, tam wybieramy sekwencję, która zawiera informacje o kamerze (nasza .rla/.rpf)

 

Jedna uwaga dla obu programów: aby zobaczyć efekt działania tego "bajeru" trzeba dołożyć minimum 1 warstwę 3D, żeby zobaczyć jak kamera się porusza, w przeciwnym wypadku nie załapiecie o co chodzi bo nie będzie widać różnicy.

 

W razie niejasności pytajcie dalej.

Napisano

Wow jestem podekscytowany twoim zachowaniem oby wiecej bylo takich jak ty:) ja mam ciagle problemy z compositingiem nabardziej chcialbym sie nauczyc trackingu znasz moze jakiegos tutka? pozdrawiam serdecznie

Napisano
  • Autor

Interesuje Cię Tracking w AE, Combustion czy w Max'e - Camera Tracking, bo mogę trochę o tym napisać (próbowałem w każdym).

 

[ W innych programach polecam klawisz F1 - 90% moich umiejetności zdobyłem tą drogą ;P ]

Napisano

Ok Valoos, mam pytanie.

Mam mnóstwo modeli bez żadnych tekstur.

Umiem je rysować w Photoshopie ale chciałbym pobawić sie trochę Material Edytorem i innymi rzeczami.

Np.

1. Jak wybiorę stosowne kompozycję materiałów to chciałbym je zapisać w formie TGA, jpg i inne, uwzględniając bump, specular i inne bajery (światło i cienie, dirt map).

2. Jak zrobić "render to texture" bez automatycznego unwrap. Automatyczny wali babole, więc wolę to sam zrobić.

3. Cos jeszcze było ale nie pamiętam :)

Napisano
  • Autor

Tracking w Compustion (jeśli dla kogoś zbyt oczywiste niech nie czyta ;)

 

Każdy element w kompozycji (prawie) posiada zakładkę Tracker.

W polu Source należy wybrać materiał filmowy, który chcemy śledzić (uprzednio dodany do kompozycji). Nastepnie w polu Track wybieramy, co chcemy śledzić:

Position - oczywiście śledzimy pozycję (za pomoca jednego "trackera")

Scale - śledzimy skalę (za pomocą 2 "trackerów")

Rotation - śledzimy rotację (za pomocą 2 "trackerów")

"Tracker" to podwójny kwadracik - ten wewnętrzny to nasz wzorzec czyli zestaw punktów charakterystycznych, które śledzimy (np. oko, reflektor itp.).

Podgląd wybranego obszaru wzorca mamy odrazu po prawej stronie w małym okienku.Kwadracik zewnętrzny to obszar poszukiwania wzorca. Oba kwadraciki oczywiście możemy skalować.

Co z tego wynika i z czym to zjeść?

Wzorzec powinien być łatwo odnajdowany przez program, a więc do tego celu najlepiej nadają się wszystkie punktowe elementy obrazu. Co do obszaru poszukiwania to można zostawić bez zmian chyba, że punkty które sledzimy poruszają się szybko w materiale, albo następuje w pewnym miejscu gwałtowny skok. Zwiekszenie obszaru poszukiwana oczywiście zwiekszy w pewnym stopniu dokładność trackingu, ale zaowocuje dłuższym procesem trackingu, no ale coś za coś.

 

.... kończę już robotę i lecę do chaty jutro ciąg dalszy bo to nie wszystko ;P

Napisano

Piotruś -> na http://www.discreet.com - przerabaiałeś ich tutoriale, w 4 jest taki epizod o trackingu, a 5 to tracking and stabilizing, dzisiaj go bede robił, i nie pisz, że źle bo po angielsku, ponieważ te tutki są napisane tak prostym językiem, że ja który z angielskiego cieniutki jestem - czytam je bez słownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności