Valoos Napisano 15 Maj 2005 Napisano 15 Maj 2005 Ludzie co się dzieje. Wszystko już wiecie o "Editing&Composing" że nikt tu nie pisze? Dlaczego ten dział jest taki cieniutki, czyżby wszyscy działali tylko w programach 3D ? Jeśli macie jakies pytania to piszcie, ja bardzo chętnie podzielę się wiedzą, bo obawiam się że jeśli nie przyciągniemy tutaj wiecej narodu to kiedyś zadam tu pytanie i nikt nie będzie potrafił mi pomóc.
Plastique Napisano 15 Maj 2005 Napisano 15 Maj 2005 to ja sie zapytam :P mozna z maxa przeniesc w jakis sprytny sposob ruch kamery do combustion /niechodzi mi o camera tracking/, bo nie moge cos tego rozgryzc. Cos, kiedys, jakis maly tutorial przelecial mi przez rece ale nic z tego nie zapamietalem... a wydaje mi sie jednak mozna... [max7, combustion3]
Valoos Napisano 17 Maj 2005 Autor Napisano 17 Maj 2005 Już spieszę z odpowiedzią. 0. Z maxa wypuszczamy render w plikach .rpf lub .rla - co ważne muszą one zawierać kanał Alpha i Coverage (chyba Z też ale nie pamiętam). Alpha - po to żeby było widać jakieś warstwy pod spodem. Najpierw AE bo ten program znam dokładniej: 1. Po zaimportowaniu i umieszczeniu sekwencji na timeline wybieramy Animation -> Keyframe Assistant -> RPF Camera Import Oczywiście warstwa z sekwencją rpf ma być jako 2D, reszta jeśli ma korespondować z ruchem kamery powinna być przełączona w 3D (Kamera porusza się teraz według współrzędnych max'owych więc można wprost sugerować się współrzędnymi obiektów ze sceny maxowej). Teraz Combustion: 2. Jeżeli w całej kompozycji (3D) znajduje się gdzieś sekwencja .rpf lub .rla to kamera w zakładce Composite Controls, podopcji Camera posiada po prawej stronie opcję RPF transform layer, tam wybieramy sekwencję, która zawiera informacje o kamerze (nasza .rla/.rpf) Jedna uwaga dla obu programów: aby zobaczyć efekt działania tego "bajeru" trzeba dołożyć minimum 1 warstwę 3D, żeby zobaczyć jak kamera się porusza, w przeciwnym wypadku nie załapiecie o co chodzi bo nie będzie widać różnicy. W razie niejasności pytajcie dalej.
Plastique Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 valoos, dzieki stary kurde dziala, heh niewiedzialem ze to takie proste ;) jeszcze raz tnx :D
Piotr Dobosz Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 Wow jestem podekscytowany twoim zachowaniem oby wiecej bylo takich jak ty:) ja mam ciagle problemy z compositingiem nabardziej chcialbym sie nauczyc trackingu znasz moze jakiegos tutka? pozdrawiam serdecznie
Valoos Napisano 17 Maj 2005 Autor Napisano 17 Maj 2005 Interesuje Cię Tracking w AE, Combustion czy w Max'e - Camera Tracking, bo mogę trochę o tym napisać (próbowałem w każdym). [ W innych programach polecam klawisz F1 - 90% moich umiejetności zdobyłem tą drogą ;P ]
Piotr Dobosz Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 mnie szczegolnie interesuje tracking w combustion bardzo bym byl wdzieczny gdybys cos napsial:) pozdrawiam serdecznie:)
Gordy Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 Ok Valoos, mam pytanie. Mam mnóstwo modeli bez żadnych tekstur. Umiem je rysować w Photoshopie ale chciałbym pobawić sie trochę Material Edytorem i innymi rzeczami. Np. 1. Jak wybiorę stosowne kompozycję materiałów to chciałbym je zapisać w formie TGA, jpg i inne, uwzględniając bump, specular i inne bajery (światło i cienie, dirt map). 2. Jak zrobić "render to texture" bez automatycznego unwrap. Automatyczny wali babole, więc wolę to sam zrobić. 3. Cos jeszcze było ale nie pamiętam :)
Valoos Napisano 18 Maj 2005 Autor Napisano 18 Maj 2005 Tracking w Compustion (jeśli dla kogoś zbyt oczywiste niech nie czyta ;) Każdy element w kompozycji (prawie) posiada zakładkę Tracker. W polu Source należy wybrać materiał filmowy, który chcemy śledzić (uprzednio dodany do kompozycji). Nastepnie w polu Track wybieramy, co chcemy śledzić: Position - oczywiście śledzimy pozycję (za pomoca jednego "trackera") Scale - śledzimy skalę (za pomocą 2 "trackerów") Rotation - śledzimy rotację (za pomocą 2 "trackerów") "Tracker" to podwójny kwadracik - ten wewnętrzny to nasz wzorzec czyli zestaw punktów charakterystycznych, które śledzimy (np. oko, reflektor itp.). Podgląd wybranego obszaru wzorca mamy odrazu po prawej stronie w małym okienku.Kwadracik zewnętrzny to obszar poszukiwania wzorca. Oba kwadraciki oczywiście możemy skalować. Co z tego wynika i z czym to zjeść? Wzorzec powinien być łatwo odnajdowany przez program, a więc do tego celu najlepiej nadają się wszystkie punktowe elementy obrazu. Co do obszaru poszukiwania to można zostawić bez zmian chyba, że punkty które sledzimy poruszają się szybko w materiale, albo następuje w pewnym miejscu gwałtowny skok. Zwiekszenie obszaru poszukiwana oczywiście zwiekszy w pewnym stopniu dokładność trackingu, ale zaowocuje dłuższym procesem trackingu, no ale coś za coś. .... kończę już robotę i lecę do chaty jutro ciąg dalszy bo to nie wszystko ;P 1
Piotr Dobosz Napisano 17 Czerwiec 2005 Napisano 17 Czerwiec 2005 Valoos kiedy bedzie ciag dalszy:)? pozdrawiam Serdecznie i bardzo Ci dziekuje za odpowiedz:)
streaker Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 Piotruś -> na http://www.discreet.com - przerabaiałeś ich tutoriale, w 4 jest taki epizod o trackingu, a 5 to tracking and stabilizing, dzisiaj go bede robił, i nie pisz, że źle bo po angielsku, ponieważ te tutki są napisane tak prostym językiem, że ja który z angielskiego cieniutki jestem - czytam je bez słownika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się