Obywatel Napisano 27 Maj 2005 Napisano 27 Maj 2005 Robie odczyt z pliku, ale nie ustalam stalej liczby zmiennych na poziomie flasha. W pliku tekstowym utworzylem zmienna 'licznik' ktora mowi, ile zmiennych ma zostac odczytanych (innymi slowy ile zmiennych zostalo w pliku tekstowym utworzonych). Myslalem ze uda mi sie to zrobic w ten sposob, za pomoca petli for(i=0,i
danilo2 Napisano 27 Maj 2005 Napisano 27 Maj 2005 wystarczy wpisać [a+i] - odwołanie do obiektu z poziomu stringa, pozdrawiem :) edit: no a po this nie ma kropki ... :)
Obywatel Napisano 27 Maj 2005 Autor Napisano 27 Maj 2005 Dzieki wielkie, tak wlasnie kombinowalem z tymi nawiasami []. A dokladnie to bedzie this["a"+i] :) Jeszcze raz dzieki ;p
Maceo Napisano 27 Maj 2005 Napisano 27 Maj 2005 a nie lepiej tego w tablice wklepać a nie w odmienne zmienne. robisz wtedy tak, że robisz jedną zmienną w której przechowywujesz zmienne "cząstkowe" parsowane jakimiś znakami eg. "||". A we flasu robisz tak, że wczyujesz poszczególne zmienne parsowane "||" przez funkcję split. do stworzonej przez Ciebie tablicy. Potem masz dostęp do zmiennych przez tablice eg. tablica[0], tablica[1], tablica[2], i długość tablicy też możesz sobie wywołać odpowiednią funkcją. Tak jest szybciej i mniej obciążasz zasoby, bo masz jedną tablicę, a nie np. 20 zmiennch, które są dostępne tylko z tego poziomu. Jak chcesz o przykłądowy kod to Ci go mogę wkleić...
Obywatel Napisano 28 Maj 2005 Autor Napisano 28 Maj 2005 No proste, walnij go tutaj. Jestem zwolennikiem optymalizacji wiec chetnie zrobie to w ten sposob. A przy okazji mozesz podac ta komende na sprawdzenie dlugosci tablicy. No i dla jasnosci pokaz tez jak zapisujesz wtedy zmienne w pliku txt
Maceo Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 w pliku nazwa zmiennej poprzedzona "&" i parsowane znacznikiem || &menu_g=Pokoje||Atrakcje||Galeria||Lokalizacja menuText = new LoadVars(); menuText.load("zmienne.txt"); inicjujesz sobie objekt w którym będą przetrzymywane zmienne. W każdym razie pewnie wiesz jak to zrobić. ptMenu_g = menuText.menu_g.split("||"); tu robisz sobie tablice ptMenu_g i parsujesz sobie przez wyrazenie ||. to da Ci tablice jednowymiarową gdzie będziesz miał kolejno wpisane zmienne oddzielone '||' w kolejnych wierszach tablic. ptMenu_g[0] itd. długość tablicy jest w poleceniu: ptMenu_g.length pisałem z głowy więc jak jakieś problemy to mów.
Obywatel Napisano 29 Maj 2005 Autor Napisano 29 Maj 2005 Dzieki, przetestuje to wkrotce. Jestem ciekaw czemu dane w tablicy sa mniejsze niz oddzielne zmienne. Jestes w stanie mi to wytlumaczyc? Interesuje mnie to ;-)
Maceo Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Nie są mniejsze. Ale jest to wydajniejsze. Nie uważałem na wykładach i nie powiem Ci dlaczego tak jest dokładnie, ale uwierz mi ;). Z resztą jak w innych językach tak jest to musi też tak być w AS. Może ma to coś do czynienia z tym, że masz jedną tablicę, a nie x zmiennych. Może coś z adresowaniem pamięci.. Nie wiem. W czwartek mam kolosa więc może w tygodniu znajdę na to odpowiedź ;) Ale to w kazdym razie wygodniejsze jest. Możesz łatwiej zarządzać tym. Sortować je itp. Z tego co zauważyłem Flash ma spoko funkcje do zabawy z tablicami. no i od razu masz długość tablicy i nie musisz dbać o to ile jest tych zmiennych. a pozatym program przy wskazywaniuna zmienną nie musi wykonywać operacji dodawania przyrostka do jej nazwy. Zmienia się tylko wskaźnik do tablicy, co jest raczej elementarnym działaniem. Ale w sumie to początkujący jestem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się