Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam takie głupie pytanie: zależy mi na zachowywaniu ostrych krawędzi w modelu. Tymczasem maxio wszystko mi poniekąd automatycznie wygładza, choć nie tak perfekcyjnie, jak np. meshsmooth. Jedynym sposobem, jaki do tej pory mi przyszedł do głowy, było wymodelowanie całości, zagęszczenie siatki i blisko krawedzi, które miały być ostre, dać dodatkowe splajny, tak, by poniekąd wymuszały one wzgledną ostrość krawędzi. No, ale takie rozwiazanie generalnie uniemozliwia mi zrobienie czegokolwiek lowpoly. moze ja po prostu cos przegapiłem? Pomózcie mi odkryć Amerykę w konserwie, plizzz...

Jak czasem widzę modele i ich siatki, i widzę jak są one gładziutkie lub ostre tam, gdzie trzeba, to szlag mnie trafia na myśl, jak ta ostrość kątów została zachowana przy tak nikłej w tej skali ilości poligonów...

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 896
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lekcja maksa którą przespałeś nazywa się smothing group :D

grupy te włąśnie wygładzają obiekt. krawędzie pomiędzy ściankami o różnych grupach są ostre.

Napisano
  • Autor

Nie. wyobraź sobie, ze chcę zrobić obły obiekt, z którego bedzie pod katem prostym wystawał np. drązek. problem polega na tym, że max automatycznie wygładza mi kąt prosty pomiedzy płaszczyzną podstawy, a samym prostopadlym drążkiem.

Bacry, dzieki, zaraz sprawdzę, poczytam, pouczę się i może a nóż widelec to o to faktycznie chodzi...? :)

Napisano
  • Autor

Bacry, miałeś rację. To jest to! Ponadto w meshsmooth tez jest opcja, jak sie okazało, pod tytułem separate by smoothing groups. :D Masz u mnie piwo, bo mieszkasz w zasięgu moich oddziaływań, czyli w Wawie. Odezwij się na gg, to obgadamy szczegóły co do marki i sposobu dostarczenia. :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności