SWRSC Napisano 4 Czerwiec 2005 Napisano 4 Czerwiec 2005 Za co odpowiedzialna jest wartość DECAY w Mentalu? Jakos nie moge zkumać z manuala :(
greg_jg Napisano 4 Czerwiec 2005 Napisano 4 Czerwiec 2005 decay = wygaszenie poczytasz o tym m.in w "3ds Max User Reference"
SWRSC Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Napisano 5 Czerwiec 2005 Tyle to wiem, już mowilem, że czytalem tam (Chodzi o zakładkę GI) ale nie za bardzo moge zakumać jak to się ma do praktyki. Może jakis link, albo cuś... Widzialem, w scenach jak ludziska używają wartości 1,6, standardowo jest ustawiona na 2,0. Do czego służy ta wartość??
Rascal Napisano 5 Czerwiec 2005 Napisano 5 Czerwiec 2005 Decay czyli wygaszanie natezenia swiatla wraz z jego oddaleniem sie od zrodla.
greg_jg Napisano 5 Czerwiec 2005 Napisano 5 Czerwiec 2005 Tyle to wiem, już mowilem, że czytalem tam (Chodzi o zakładkę GI) ale nie za bardzo moge zakumać jak to się ma do praktyki. Może jakis link, albo cuś... Widzialem, w scenach jak ludziska używają wartości 1,6, standardowo jest ustawiona na 2,0. Do czego służy ta wartość??Jak już mówiłem wcześniej... tam masz wszystko opisane -> topic: "mental ray Indirect Illumination Rollout (for Lights)": "Decay—Specifies how photon energy decays as it moves away from the light source. Can equal None, Inverse, or Inverse Square. Default=None. At the default value of None, the energy doesn't decay, and photons can provide indirect illumination throughout the scene. At the value of Inverse, the energy decays proportionally to its distance from the light. That is, a photon's energy is 1/r, where r is the distance from the light source. At the value of Inverse Square, the energy decays at an inverse square rate. That is, a photon's energy is the inverse of the square of the distance ® from the light source (1/r2). In the real world, light decays at an inverse square rate, but this gives strictly realistic results only if you provide a realistic value for the energy of the light. The None and Inverse options help you adjust indirect illumination without worrying about physical accuracy. "
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się