Napisano 4 Czerwiec 200519 l Za co odpowiedzialna jest wartość DECAY w Mentalu? Jakos nie moge zkumać z manuala :(
Napisano 5 Czerwiec 200519 l Autor Tyle to wiem, już mowilem, że czytalem tam (Chodzi o zakładkę GI) ale nie za bardzo moge zakumać jak to się ma do praktyki. Może jakis link, albo cuś... Widzialem, w scenach jak ludziska używają wartości 1,6, standardowo jest ustawiona na 2,0. Do czego służy ta wartość??
Napisano 5 Czerwiec 200519 l Decay czyli wygaszanie natezenia swiatla wraz z jego oddaleniem sie od zrodla.
Napisano 5 Czerwiec 200519 l SWRSC napisał: Tyle to wiem, już mowilem, że czytalem tam (Chodzi o zakładkę GI) ale nie za bardzo moge zakumać jak to się ma do praktyki. Może jakis link, albo cuś... Widzialem, w scenach jak ludziska używają wartości 1,6, standardowo jest ustawiona na 2,0. Do czego służy ta wartość??Jak już mówiłem wcześniej... tam masz wszystko opisane -> topic: "mental ray Indirect Illumination Rollout (for Lights)": "Decay—Specifies how photon energy decays as it moves away from the light source. Can equal None, Inverse, or Inverse Square. Default=None. At the default value of None, the energy doesn't decay, and photons can provide indirect illumination throughout the scene. At the value of Inverse, the energy decays proportionally to its distance from the light. That is, a photon's energy is 1/r, where r is the distance from the light source. At the value of Inverse Square, the energy decays at an inverse square rate. That is, a photon's energy is the inverse of the square of the distance ® from the light source (1/r2). In the real world, light decays at an inverse square rate, but this gives strictly realistic results only if you provide a realistic value for the energy of the light. The None and Inverse options help you adjust indirect illumination without worrying about physical accuracy. "
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto