Napisano 31 Maj 200321 l FinalRendera dopiero poznaję (fR Stage-0 v.1.5 , max 5.1) i mam pewien problem z renderingiem wnetrza basenu. Co prawda, czytalem troszke tutoriale, ale mam takie wrazenie, ze ustawienia skuteczne w jednej scenie, nie sprawdzaja sie w innej. Szczegolnie, gdy roznica dotyczy \\\"fizycznych\\\" rozmiarów sceny. Przechodzac do rzeczy: 1. czy istnieja jakies generalne zasady postepowania (ustawiania parametrow) przy rozległych , obszernych wnetrzach ? 2. czy istnieja jakies ogolne zasady tworzenia wody dla fR ? 3. na obrazku (ktory zalaczam ponizej) widac obszary przepalone swiatlem, inne zas niedoswietlone. Co zrobic, aby oswietlenie rozlozylo sie bardziej rownomiernie ( czyzby dodatkowe swiatlo wewnatrz obiektu, jesli tak to jakiego typu) ? 4. dlaczego brak jakiegokolwiek cieniowania przy fotelikach po lewej stronie (plaskie i nienaturalne), barierka obok tez wisi w powietrzu. 5. niecka basenu za ciemna (probowalem juz rozjasnic przez wstawienie RectLight tuż pod powierzchnia wody i skierowane w dol, ale nic to nie wnioslo), jak rozswietlic ten obszar? Scena: (800.000 f.) Ray levels - Diffuse depth: 2 / prepass size: 1/4 / RH-Rays: 16 / Balance: 50 / Curve balance: 30 / Min. density: 5 / Max. density: 50 / Ambient multiplier: 1 Swiatlo tylko jedno (wpada przez okna): target-directional / shadows: fRsoftShadows / Multiplier: 3 - efekt w zalaczniku Pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc.
Napisano 31 Maj 200321 l Autor Niestety, cos nie moge przeslac obrazka (załacznik: sciezka dostepu jest ... i nic).
Napisano 13 Czerwiec 200321 l empan: czy zamierzasz w koncu pokazac ten obrazek? Zasady o ktore pytasz - Hmm raczej nie istnieja jakies scisle zalozenia, jesli znasz podstawy jakimi rzadzi sie Global Illumination na podstawie algorytmu Monte Carlo (fR, Brazil, V-Ray...), to powinno wystarczyc. Generalnie powinienes najpierw zadac sobie pytanie: jako to, co chcesz wyrenderowac wyglada w rzeczywistosci (ile jest lamp, jakie sa materialy i ich cechy, odbicia swiatla...) ? Zbuduj swoja scene na podobienstwo tej rzeczywistej i zobacz jak to bedzie wygladalo. W kazdym razie oszustwo czasem jest bardzo wskazane!!! Co do parametrow GI, ktore przyjales - sa stanowczo niewystarczajace dla dobrej jakosci renderingu (dla szybkich - testowych renderow moga byc). - Diffuse Depth odpowiada za ogolna ilosc rozproszonego swiatla, w razie potrzeby wiekszego doswietlenia zwieksz ta wartosc. Prepass Size dla finalowych renderingow powinno byc 1/1 choc czasem wystarczy 1/2. RHRays = 200~300 a czasem trzeba przyjac jeszcze wiecej! to zalezy od sceny i jej oswietlenia Balance = 75 ~ 80% - raczej spowolni proces obliczen, ale zdecydowanie podniesie jakosc GI! Curve Balance = 70 - w wiekszosci scen jego zmiana nie jest konieczna Density - im wieksza gestosc probek, tym doskonalszy bedzie efekt! Pamietaj ze max density powinno byc ok. 10 ~ 15 razy wieksze od min density! np. min = 20, max = 200 lub min = 30, max = 200 uwazaj bo wieksze wartosci bardzo spowalniaja obliczenia!!! to tyle konkretow:) zagladnij na moja stronke do dzialu RenderGI. - http://mareg.adns.pl pozdr Marek
Napisano 14 Czerwiec 200321 l Przepraszam, ale mam jakieś przedziwne kłopoty z wysyłaniem obrazków (jpg mniejszy niż 100 kB) z konta \"empan\". Może tym razem uda się przesłać zaległy jpeg z nowego konta. Dzięki MareG za posta. Rzeczywiście, na razie staram się utrzymywać parametry w niskich wartościach (i przy wyłączonej większości obiektów - scena dość złożona). Próbuję ustawić sensowne natężenie świateł i cieni na próbnych renderach. Jak tylko to będzie możliwe, to prześlę następne testy. Pozdrawiam wszystkich.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto