Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Przed chwilą zacząłem modelować sobie szafeczke wiszącą ... początek wygląda tak:

 

 

P.jpg

 

 

Praca pracą - jeszcze troche zajmie, ale o to jak wygląda render:

 

 

R.jpg

 

 

Jak widać powstają dziwne zgniecenia i nie bardzo rozumiem z jakiego powodu ... byłbym wdzięczy za informacje ... :)

 

Z góry dziękuje :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 839
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a nie pozostawiałes w tych okolicach żadnych niezweldowanych vertexów ?

Napisano

Ja bym przecial zgodnie z tym zalamaniem :) Sprobuj potraktowac to narzedziem Tessellate.

Napisano

jak wycinałeś otwory na szuflady porobiły się cuda w siatce, przetnij siatkę od rogu otworu tak aby powstały krawędzie pomiędzy wyciętymi rogami otworów.

Napisano

Mialem taki sam problem i okazalo sie że mam 2 razy za duzo vertexow i edgy :)

 

Musialem zaczac od nowa...

Napisano
  • Autor
a nie pozostawiałes w tych okolicach żadnych niezweldowanych vertexów ?

 

 

Ograniczyłem się do boxa i opcji extrude ... tam extrude na minus, tam na plus i wyszło takie coś ... niezweldowane wertexy nie miały prawa powstać ...

 

 

Ja bym przecial zgodnie z tym zalamaniem :) Sprobuj potraktowac to narzedziem Tessellate.

 

 

Troche pomaga ... ale dalej troche się zniekształca ... swoją drogą ten model wystąpi w moim projekcie pokoju który znajdzie się niebawem w dziale WIP i akurat pozycja szafeczki ma być taka, że widać tego nie będzie - no ale to nie znaczy, że model nie ma być dopracowany, przynajmniej jak na mój niski poziom :P

 

 

zaznacz wszystkie polygony i zjedzz nizej ... nacisnij autosmooth

 

 

Prawie nie widać poprawy

 

 

jak wycinałeś otwory na szuflady porobiły się cuda w siatce, przetnij siatkę od rogu otworu tak aby powstały krawędzie pomiędzy wyciętymi rogami otworów.

 

 

Muszę przyznać, że nie wycinałem tu niczego i linie ów były ... i były zniekształcenia :/ ... tak majstrowałem, że w przypływnie stanu negatywnych myśli - wywaliłem je ;P

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

Coś zjebałem a jak na pare minut roboty - zrobie nowy model :P ... myślę, że coś w czasie extrudowania wnętrza ... choć jak ukrywałem polygony by zobaczyć co jest w środku wszystko wydało mi się ładne ... no cóż ... jak mają Państwo jakieś sugestie to chętnie się z nimi zapoznam ... może zamiast extrudować to sobie wytne ... w sumie to będzie wygodniejsze ...

 

 

 

 

Hmmm... a wiecie Państwo co najciekawsze? To się zaczęło ... zaczęło? Raczej mniej więcej w tym czasie w którym dodałem modyfikator MeshSmooth który ujawnił mi po wygładzeniu totalną brzydotę szafeczki :P ... wtwaliłem modyfikator i zajęłem się tyłem szafeczki - robiłem wieszaki - szafeczka musi wysieć :P ... potem sobie chciałem zobaczyć z przodu i ... widzę co widzę :/

 

 

Nie wiem, pierwszy raz mam tak by model w perspektywie wyglądał ładnie a po renderze okropnie ... zazwyczaj miałem odwrotnie :P

 

Pozdro ...

 

Mialem taki sam problem i okazalo sie że mam 2 razy za duzo vertexow i edgy :)

 

Musialem zaczac od nowa...

 

Może i też mam jakiś szajs gdzieś którego niestety nie widzę :(

 

Ale zaczne od nowa, ale nie dziś - nie mam czasu :] ... właśnie mi sięudało lampke zrobić z kloszem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności