LeoPardo Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 Witam, W 3DStudio jestem na etapie kamienia lupanego... Ok, wiec tak, export z Rhino do 3DStudio w postaci pliku .3ds, ok, mam jakis element i mase elementow siatki. Jak mam nadac teksture dla np 10 zaznaczonych elementow siatki tak zeby textura rozlozyla sie na wszystkie 10 elementow razem a nie na kazdy z tych 10 elementow osobno? :/ no bo kurde nie wiem ;]
tweety Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 wpisz w helpie "material ID" i uwv map powinno ci kurde pomóc ;]
MaGuu Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 Nie za bardzo rozumiem problem ale może ... ...może Unwrap. Zaznaczasz dane poligony klikasz "Make planar" potem "Edit" i układasz je tak jak tylko chcesz. W oknie edycji masz a zresztą: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4376&highlight=Video+tutorial oglądaj :]
LeoPardo Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 m 3ds wpisz w helpie "material ID" i uwv map powinno ci kurde pomóc ;] Zassalem 3ds w wer. 7 trial i jakos nie ma helpa? ;] Nie za bardzo rozumiem problem ale może ... ...może Unwrap. Zaznaczasz dane poligony klikasz "Make planar" potem "Edit" i układasz je tak jak tylko chcesz. W oknie edycji masz a zresztą: http://www.max3d.pl/forum/showthrea...=Video+tutorial oglądaj :] Dzieki, zaraz sobie obejrze :)
LeoPardo Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 Tak, videotutorial bardzo mi pomogl i zasadniczo zalatwil sprawe. A wiecie moze dlaczego po importowaniu pliku do 3Ds (z Rhino w postaci .3ds) podczas pracy w viewportach elementy mam przezroczyste ;] ? Nadanie materialu tez zabardzo nie zaltwia sprawy.
MaGuu Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 Nigdy nie importowalem z Rhino ale może chodzi o to: spróbuj kliknąć "F3". Jeśli nie pomoże poczekaj na odpowiedź mądrzejszych :P
Ser Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 import z rhino tez jest mi obcy (na razie mam madzieje :DD): moze nasz poodwracane normalne poligonów?
slate Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 Co do teksturowania, to możesz zrobić tak: 1) Nadaj polygonom, które chcesz oteksturować to samo ID (np. 3) 2) Nałóż teksturę w normalny sposób ale ustaw kanał mapowania na inny niż 1 (powiedzmy 2) 3) Dodaj do siatki modyfikator uvw_map (żeby zadziałało, na stosie musi być zaznaczony element, a nie coś poniżej, czyli np. vertexy albo polygony), ustaw w nim ten sam kanał mapowania (czyli 2) i ustaw jak ma mapować (cylindrycznie, planarnie, ...). Korzystając z zakładki Gizmo możesz modyfikować gizmo mapowania (przesuwać, skalować, itd.) Myślę, że prościej tak to zrobić, niż korzystać z uvw_unwrap Pozdrawiam
streaker Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 to se kurde helpa też zassaj, bo autodesk daje na swojej stronie materiały do nauki
tweety Napisano 11 Czerwiec 2005 Napisano 11 Czerwiec 2005 m 3ds Zassalem 3ds w wer. 7 trial i jakos nie ma helpa? ;] trudno to radź sobie sam ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się