Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

W 3DStudio jestem na etapie kamienia lupanego...

 

Ok, wiec tak, export z Rhino do 3DStudio w postaci pliku .3ds, ok, mam jakis element i mase elementow siatki. Jak mam nadac teksture dla np 10 zaznaczonych elementow siatki tak zeby textura rozlozyla sie na wszystkie 10 elementow razem a nie na kazdy z tych 10 elementow osobno? :/ no bo kurde nie wiem ;]

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

m 3ds

  tweety napisał:
wpisz w helpie "material ID" i uwv map

powinno ci kurde pomóc ;]

 

Zassalem 3ds w wer. 7 trial i jakos nie ma helpa? ;]

 

  Maguu napisał:
Nie za bardzo rozumiem problem ale może ...

...może Unwrap. Zaznaczasz dane poligony klikasz "Make planar" potem "Edit" i układasz je tak jak tylko chcesz. W oknie edycji masz a zresztą: http://www.max3d.pl/forum/showthrea...=Video+tutorial oglądaj :]

 

Dzieki, zaraz sobie obejrze :)

Napisano
  • Autor

Tak, videotutorial bardzo mi pomogl i zasadniczo zalatwil sprawe.

 

A wiecie moze dlaczego po importowaniu pliku do 3Ds (z Rhino w postaci .3ds) podczas pracy w viewportach elementy mam przezroczyste ;] ? Nadanie materialu tez zabardzo nie zaltwia sprawy.

Napisano

Nigdy nie importowalem z Rhino ale może chodzi o to: spróbuj kliknąć "F3". Jeśli nie pomoże poczekaj na odpowiedź mądrzejszych :P

Napisano

import z rhino tez jest mi obcy (na razie mam madzieje :DD): moze nasz poodwracane normalne poligonów?

Napisano

Co do teksturowania, to możesz zrobić tak:

1) Nadaj polygonom, które chcesz oteksturować to samo ID (np. 3)

2) Nałóż teksturę w normalny sposób ale ustaw kanał mapowania na inny niż 1 (powiedzmy 2)

3) Dodaj do siatki modyfikator uvw_map (żeby zadziałało, na stosie musi być zaznaczony element, a nie coś poniżej, czyli np. vertexy albo polygony), ustaw w nim ten sam kanał mapowania (czyli 2) i ustaw jak ma mapować (cylindrycznie, planarnie, ...). Korzystając z zakładki Gizmo możesz modyfikować gizmo mapowania (przesuwać, skalować, itd.)

 

Myślę, że prościej tak to zrobić, niż korzystać z uvw_unwrap

 

Pozdrawiam

Napisano
  LeoPardo napisał:
m 3ds

 

Zassalem 3ds w wer. 7 trial i jakos nie ma helpa? ;]

trudno to radź sobie sam ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.