Marek G Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Witam potrzebuję tutoriali jak wymodelować dom z rzutów cadowskich w maxie i jak zrobić dach. mam żyty cadowskie .help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ser Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 tutka niestety nie znam. ja robie tak: biorę rzut z góry "oczyszczam go" zostawiając same krawędzie scian. zapisuje do osobnego pliku. nastepnie w maxie daje import pliku *.dwg i otrzymuje piekne profile w postaci splina. wyciągasz ściany w górę i jestem do przodu z robotą. powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek G Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2005 tutka niestety nie znam. ja robie tak: biorę rzut z góry "oczyszczam go" zostawiając same krawędzie scian. zapisuje do osobnego pliku. nastepnie w maxie daje import pliku *.dwg i otrzymuje piekne profile w postaci splina. wyciągasz ściany w górę i jestem do przodu z robotą. powodzenia. też o tym myślałem a jak robisz taki dach????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ser Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 najprościej chyba poustawiać zwykłe płaszczyzny prostokątne zgodnie z płaszczyznami dachu, następnie bawić się operacją "Boolean" i zamieniać je na "poly" na przemian. tylko nie rób sumy ani różnicy przy "boolean" bo na pewno zrobi ci się kaszana. poprostu przecinaj "cut" i ręcznie kasuj niepotrzebne kawałki siatki. potem wszystko złącz w jedną siatkę edytowalną. sprawdziłem tą metode dość skuteczna i wydajna, gorzej jak jak chcesz potem zrobic jakieś "champfer" między tymi płaszczyznami, bo "boolean" strasznie masakruje siatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 ser, co ty wyprawiasz? Dach robie metodą moim zdaniem najprostrzą: mam rzut dachu, rysuje pierwszą linie po krawędzi dachu, konwertuje do poly i już na poziomie poly tworze nowe vertexy w punktach węzłowych i tworze face'y na rzucie, każdy face jako jedną połać dachu. Z elewacji znając wysokość każdego wierzchołka podnosisz go na taką właśnie i masz ogólny zarys dachu. Teraz nadajesz mu grubość np. shellem, ale żeby było czysto lepiej skopiuj polygony i odwróć (flip) do środka a po brzegach uzupełnij nowymi. I masz gotowy dach. Teraz Możesz oddzielić podbitke, wiatrownice i dachówki od siebie (detatch) i masz je jako oddzielne obiekty. Może troche sie wydawać skomplikowane, ale tylko dlaqtego że ciężko to opisać, w praktyce jest szybko, dokładnie i czysto (żadnego boolena i niepotrzebnych krawędzi). Tą metodą robie każdy nawet najbardziej skpomplikowany dach. Co do ścian to z rzutu można wyciągać i wycinać okna ale raczej tylko przy niskich budynkach (domek), przy większych i wyższych z dużą ilością okien to lepiej obrysować linią wraz z otworami okiennymi. Wyczyszczone elewacje ustawiasz w maxie prostopadle do rzutu tak jak powinny być i obrysowujesz. Każdy materiał i kolor najlepiej jako oddzielny obiekt. I tyle. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek G Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2005 ser, co ty wyprawiasz? Dach robie metodą moim zdaniem najprostrzą: mam rzut dachu, rysuje pierwszą linie po krawędzi dachu, konwertuje do poly i już na poziomie poly tworze nowe vertexy w punktach węzłowych i tworze face'y na rzucie, każdy face jako jedną połać dachu. Z elewacji znając wysokość każdego wierzchołka podnosisz go na taką właśnie i masz ogólny zarys dachu. Teraz nadajesz mu grubość np. shellem, ale żeby było czysto lepiej skopiuj polygony i odwróć (flip) do środka a po brzegach uzupełnij nowymi. I masz gotowy dach. Teraz Możesz oddzielić podbitke, wiatrownice i dachówki od siebie (detatch) i masz je jako oddzielne obiekty. Może troche sie wydawać skomplikowane, ale tylko dlaqtego że ciężko to opisać, w praktyce jest szybko, dokładnie i czysto (żadnego boolena i niepotrzebnych krawędzi). Tą metodą robie każdy nawet najbardziej skpomplikowany dach. Co do ścian to z rzutu można wyciągać i wycinać okna ale raczej tylko przy niskich budynkach (domek), przy większych i wyższych z dużą ilością okien to lepiej obrysować linią wraz z otworami okiennymi. Wyczyszczone elewacje ustawiasz w maxie prostopadle do rzutu tak jak powinny być i obrysowujesz. Każdy materiał i kolor najlepiej jako oddzielny obiekt. I tyle. Powodzenia SIWY : czyli muszę mieć rzut dachu z góry.tak.bo ja mam rzyty dachu z boków frontu i tyłu ale nie mam z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 ten domek co pokazałeś jest prosty i można bez rzutu dach, z samego rzutu parteru można sie domyślić, ale przy skomplikowanych lepiej żeby był. Zawsze można kombinować z samych elewacji ale wtedy trzeba rozwiązać samemu rzut dachu korzystając z geometrii wykreślnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=13910&highlight=dach%F3wki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 7 Czerwiec 2005 Share Napisano 7 Czerwiec 2005 Model domu fajny tylko małe te rendery i nie zabardzo widac detali, a co do dachu to był juz na forum taki temat z bardzo fajnymi metodami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się