Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

potrzebuję tutoriali jak wymodelować dom z rzutów cadowskich w maxie i jak zrobić dach. mam żyty cadowskie .help

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tutka niestety nie znam. ja robie tak: biorę rzut z góry "oczyszczam go" zostawiając same krawędzie scian. zapisuje do osobnego pliku. nastepnie w maxie daje import pliku *.dwg i otrzymuje piekne profile w postaci splina. wyciągasz ściany w górę i jestem do przodu z robotą.

powodzenia.

Napisano
  • Autor
tutka niestety nie znam. ja robie tak: biorę rzut z góry "oczyszczam go" zostawiając same krawędzie scian. zapisuje do osobnego pliku. nastepnie w maxie daje import pliku *.dwg i otrzymuje piekne profile w postaci splina. wyciągasz ściany w górę i jestem do przodu z robotą.

powodzenia.

też o tym myślałem a jak robisz taki dach?????

Napisano

najprościej chyba poustawiać zwykłe płaszczyzny prostokątne zgodnie z płaszczyznami dachu, następnie bawić się operacją "Boolean" i zamieniać je na "poly" na przemian. tylko nie rób sumy ani różnicy przy "boolean" bo na pewno zrobi ci się kaszana. poprostu przecinaj "cut" i ręcznie kasuj niepotrzebne kawałki siatki. potem wszystko złącz w jedną siatkę edytowalną.

sprawdziłem tą metode dość skuteczna i wydajna, gorzej jak jak chcesz potem zrobic jakieś "champfer" między tymi płaszczyznami, bo "boolean" strasznie masakruje siatkę.

Napisano

ser, co ty wyprawiasz? Dach robie metodą moim zdaniem najprostrzą: mam rzut dachu, rysuje pierwszą linie po krawędzi dachu, konwertuje do poly i już na poziomie poly tworze nowe vertexy w punktach węzłowych i tworze face'y na rzucie, każdy face jako jedną połać dachu. Z elewacji znając wysokość każdego wierzchołka podnosisz go na taką właśnie i masz ogólny zarys dachu. Teraz nadajesz mu grubość np. shellem, ale żeby było czysto lepiej skopiuj polygony i odwróć (flip) do środka a po brzegach uzupełnij nowymi. I masz gotowy dach. Teraz Możesz oddzielić podbitke, wiatrownice i dachówki od siebie (detatch) i masz je jako oddzielne obiekty. Może troche sie wydawać skomplikowane, ale tylko dlaqtego że ciężko to opisać, w praktyce jest szybko, dokładnie i czysto (żadnego boolena i niepotrzebnych krawędzi). Tą metodą robie każdy nawet najbardziej skpomplikowany dach.

Co do ścian to z rzutu można wyciągać i wycinać okna ale raczej tylko przy niskich budynkach (domek), przy większych i wyższych z dużą ilością okien to lepiej obrysować linią wraz z otworami okiennymi. Wyczyszczone elewacje ustawiasz w maxie prostopadle do rzutu tak jak powinny być i obrysowujesz. Każdy materiał i kolor najlepiej jako oddzielny obiekt. I tyle.

Powodzenia

Napisano
  • Autor
ser, co ty wyprawiasz? Dach robie metodą moim zdaniem najprostrzą: mam rzut dachu, rysuje pierwszą linie po krawędzi dachu, konwertuje do poly i już na poziomie poly tworze nowe vertexy w punktach węzłowych i tworze face'y na rzucie, każdy face jako jedną połać dachu. Z elewacji znając wysokość każdego wierzchołka podnosisz go na taką właśnie i masz ogólny zarys dachu. Teraz nadajesz mu grubość np. shellem, ale żeby było czysto lepiej skopiuj polygony i odwróć (flip) do środka a po brzegach uzupełnij nowymi. I masz gotowy dach. Teraz Możesz oddzielić podbitke, wiatrownice i dachówki od siebie (detatch) i masz je jako oddzielne obiekty. Może troche sie wydawać skomplikowane, ale tylko dlaqtego że ciężko to opisać, w praktyce jest szybko, dokładnie i czysto (żadnego boolena i niepotrzebnych krawędzi). Tą metodą robie każdy nawet najbardziej skpomplikowany dach.

Co do ścian to z rzutu można wyciągać i wycinać okna ale raczej tylko przy niskich budynkach (domek), przy większych i wyższych z dużą ilością okien to lepiej obrysować linią wraz z otworami okiennymi. Wyczyszczone elewacje ustawiasz w maxie prostopadle do rzutu tak jak powinny być i obrysowujesz. Każdy materiał i kolor najlepiej jako oddzielny obiekt. I tyle.

Powodzenia

 

SIWY : czyli muszę mieć rzut dachu z góry.tak.bo ja mam rzyty dachu z boków frontu i tyłu ale nie mam z góry.

Napisano

ten domek co pokazałeś jest prosty i można bez rzutu dach, z samego rzutu parteru można sie domyślić, ale przy skomplikowanych lepiej żeby był. Zawsze można kombinować z samych elewacji ale wtedy trzeba rozwiązać samemu rzut dachu korzystając z geometrii wykreślnej.

Napisano

Model domu fajny tylko małe te rendery i nie zabardzo widac detali, a co do dachu to był juz na forum taki temat z bardzo fajnymi metodami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.