Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

siemka ;]

 

Ma ktos moze pomysl jak zrobic realny material wody w czasie sztormu glownie chodzi mi o material w maxie. Co prawda bawilem sie juz Maya ale tam jest sie trudno polapac co gdzie jest. Dreamscape tez nie ma takiego realnego materialu wody ;/

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie nie ma takiego predefiniowanego materiału itd. Podejrzewam, że nie obędzie się bez jakiejś postprodukcji, tj domalowywania pewnych rzeczy w Photoshopie itd, chodzi mi o takie rzeczy jak grzbiety fal rozbryzgujące się, piana morska, drobne kropelki wody itd. To raczej dość trudny temat.

 

Pozdro

 

P.S.

Mam w planach scenkę z udziałem wody morskiej, ale niekoniecznie podczas sztormu. Na razie mam część geometrii, ale za wodę się nie wziąłem. Jak coś zac

znę działać to chętnie się podzielę spostrzeżeniami :)

Napisano

wyanimować, mając zwłaszcza jakiś fachowy plugin to faktycznie pestka. Chodziło mi raczej o całą masę zjawisk towarzyszących, a które przesądzają o tym, że sztorm jest sztormem.

 

Zobacz jak tutaj zachowuje się woda:

http://7art-screensavers.com/screenshots/Wave/chilling-storm.jpg

 

Sama tafla wody jak widać nie jest jakąś skomplikowaną geometrią. Tekstura to jakieś pomieszanie zieleni i niebieskiego, na to porozdzierana i porozciągana piana, w niektórych obszarach gęstniejąca w innych rozrzedzona. Napewno ma tendencje do koncentrowania się u szczytów fal. Do tego "wrzątek" na grzbietach fal, rozbryzgi i mgiełka powstająca w wyniku rozdmuchiwania przez wiatr wody i piany z grzbietów fal. Trudna sprawa :)

 

Pozdro

Napisano

no rzeczywiscie masz racje ....latwo nie bedzie, troche pokombinuje to moze cos wyjdzie. Troche zabawy bede mial ,ale warto zeby uzyskac takie cudenko ;]

Napisano

nie mogę wczytać zdjęcia (mój internet źle działa) ale...

pianę programy też potrafią symulować realflow to potężne narzędzie którego trzeba się długo uczyć, zeby w pełni wykorzystać. Jeżeli już chcesz z niego skorzystać poczytaj tutki na stronie producenta.

Napisano

Ja osobiście jeśli nie chcesz robić wielkiego filmu to RF nie polecam. Dreem Scape tez ma wode a jest łatwiej z kolei materiał także z DS i jego efekty środowiskowe i powinno buyć dobrze (przynajmniej ja byłem zadowolony).

Napisano

prześledź wątek Terranova - Rascala i Bhaala oni tam zrobili piękniste morze podczas sztormu (piana mgiełka itp) z tym że w Majce + fluids . Jest tam nawet animacja i wygląda całkiem całkiem. Jak rozgryziesz ten temat to opisz to koniecznie a będziesz sławny ;) bo to trudny temat. Ja robiłem niedawno takie coś ale była to nędzna namiastka prawdziwego efektu sztormu - do moich potrzeb wystarczyło (jutro z pracy mogę podesłać obrazek - żaglowiec podczas sztormu) efekt piany robiłem tak że na materiał wody (composite) wrzuciłem sobie 2 warstwę z przezroczystością z samą tylko pianą - możesz wtedy animować jej przeźroczystość. Jak sobie zrobisz ruchomą maskę (np. biało czarny gradient z animowanym noisem) to możesz ją sobie wrzucić do kanału opacity i piana będzie nawet się pojawiać i znikać - ale to już więcej zabawy. Materiał taki musiałby mieć kilka warstw) Do tego możesz dołożyć particle (z blurem) + wind i masz ocean podczas sztormu :) to tyle jeżeli chodziłoby o teorię - trzeba by to sprawdzić teraz w praktyce :) powodzenia

Napisano

wlasnie juz sledzilem watek Bhala i Rascala (Jak moglem tego nie zauwazyc ) ;] woda wyglada jak to opisales "Piekniscie" .

Mw4d- apropo to ten tutek juz widzialem,ale niestety do sztormu to ten material nie pasuje ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności