Napisano 8 Czerwiec 200519 l siemka ;] Ma ktos moze pomysl jak zrobic realny material wody w czasie sztormu glownie chodzi mi o material w maxie. Co prawda bawilem sie juz Maya ale tam jest sie trudno polapac co gdzie jest. Dreamscape tez nie ma takiego realnego materialu wody ;/
Napisano 8 Czerwiec 200519 l Generalnie nie ma takiego predefiniowanego materiału itd. Podejrzewam, że nie obędzie się bez jakiejś postprodukcji, tj domalowywania pewnych rzeczy w Photoshopie itd, chodzi mi o takie rzeczy jak grzbiety fal rozbryzgujące się, piana morska, drobne kropelki wody itd. To raczej dość trudny temat. Pozdro P.S. Mam w planach scenkę z udziałem wody morskiej, ale niekoniecznie podczas sztormu. Na razie mam część geometrii, ale za wodę się nie wziąłem. Jak coś zac znę działać to chętnie się podzielę spostrzeżeniami :)
Napisano 8 Czerwiec 200519 l Autor dzieki ;] ja tam proboje sil w RealWave wyanimowac akurat to pestka...gorzej z realistycznym materialem ..jak cos wyjdzie to dam znac ;]
Napisano 8 Czerwiec 200519 l wyanimować, mając zwłaszcza jakiś fachowy plugin to faktycznie pestka. Chodziło mi raczej o całą masę zjawisk towarzyszących, a które przesądzają o tym, że sztorm jest sztormem. Zobacz jak tutaj zachowuje się woda: http://7art-screensavers.com/screenshots/Wave/chilling-storm.jpg Sama tafla wody jak widać nie jest jakąś skomplikowaną geometrią. Tekstura to jakieś pomieszanie zieleni i niebieskiego, na to porozdzierana i porozciągana piana, w niektórych obszarach gęstniejąca w innych rozrzedzona. Napewno ma tendencje do koncentrowania się u szczytów fal. Do tego "wrzątek" na grzbietach fal, rozbryzgi i mgiełka powstająca w wyniku rozdmuchiwania przez wiatr wody i piany z grzbietów fal. Trudna sprawa :) Pozdro
Napisano 8 Czerwiec 200519 l Autor no rzeczywiscie masz racje ....latwo nie bedzie, troche pokombinuje to moze cos wyjdzie. Troche zabawy bede mial ,ale warto zeby uzyskac takie cudenko ;]
Napisano 8 Czerwiec 200519 l nie mogę wczytać zdjęcia (mój internet źle działa) ale... pianę programy też potrafią symulować realflow to potężne narzędzie którego trzeba się długo uczyć, zeby w pełni wykorzystać. Jeżeli już chcesz z niego skorzystać poczytaj tutki na stronie producenta.
Napisano 8 Czerwiec 200519 l Ja osobiście jeśli nie chcesz robić wielkiego filmu to RF nie polecam. Dreem Scape tez ma wode a jest łatwiej z kolei materiał także z DS i jego efekty środowiskowe i powinno buyć dobrze (przynajmniej ja byłem zadowolony).
Napisano 8 Czerwiec 200519 l prześledź wątek Terranova - Rascala i Bhaala oni tam zrobili piękniste morze podczas sztormu (piana mgiełka itp) z tym że w Majce + fluids . Jest tam nawet animacja i wygląda całkiem całkiem. Jak rozgryziesz ten temat to opisz to koniecznie a będziesz sławny ;) bo to trudny temat. Ja robiłem niedawno takie coś ale była to nędzna namiastka prawdziwego efektu sztormu - do moich potrzeb wystarczyło (jutro z pracy mogę podesłać obrazek - żaglowiec podczas sztormu) efekt piany robiłem tak że na materiał wody (composite) wrzuciłem sobie 2 warstwę z przezroczystością z samą tylko pianą - możesz wtedy animować jej przeźroczystość. Jak sobie zrobisz ruchomą maskę (np. biało czarny gradient z animowanym noisem) to możesz ją sobie wrzucić do kanału opacity i piana będzie nawet się pojawiać i znikać - ale to już więcej zabawy. Materiał taki musiałby mieć kilka warstw) Do tego możesz dołożyć particle (z blurem) + wind i masz ocean podczas sztormu :) to tyle jeżeli chodziłoby o teorię - trzeba by to sprawdzić teraz w praktyce :) powodzenia
Napisano 14 Czerwiec 200519 l Autor wlasnie juz sledzilem watek Bhala i Rascala (Jak moglem tego nie zauwazyc ) ;] woda wyglada jak to opisales "Piekniscie" . Mw4d- apropo to ten tutek juz widzialem,ale niestety do sztormu to ten material nie pasuje ;/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto