Skocz do zawartości

Maski(?) i wieloplanowosc w animacji 3D


sito

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze zastanawialo mnie jedna kwestia. O ile nie mam problemow i wiem jak wstawic obiekt 3D na pierwszym planie nagranego kamera filmu. To nie mam pojecia jak zrobic tak zeby postacie/przedmioty realne z filmu, mijaly/przeslanialy obiekt 3D. Nie mam pojecia jak to zrobic i mam nadzieje ze ktos pomoze. Dla przykladu zamieszczam przykladowy film http://www.pacciani.com/3dtotal/

Widac na nim jak ludzie swobodnie mijaja robota, zastanawia mnie jak duzo pracy wymaga zabawa z maskami (domyslam sie ze o to tu chodzi, ale moze sie myle) i w jaki sposob mozna to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

osobiscie nie krecilem kamera a jedynie skladalem wyrenderowane scenki lecz nalepsza jest metoda prob i bledow w programach do postprodukcji, bo zalozenia ogolnie sa proste nakrecasz film na jakims kontrastowym tle a pozniej je usowasz by widac bylo to co jest na warstwie nizej, czasami zmiana kontrastu, koloru lub dodanie efektu na ktorejs z warstw wystarcza by wygladalo to calkiem znosnie, a na zalaczonym filmie efekt tez nie jest doskonaly

 

widzialem tez plugin do AE sledzacy wczesniej ustawiony zarys obiektu ktory poruszal sie w filmie, ale to wszystko wymaga pozniej posiedzenia i "polatania" momentow ktore nie wyszly najlepiej - tak mi sie przynajmniej wydaje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za posta do mojego watku. Napisales "nakrecasz film na jakims kontrastowym tle", jak rozumiem chodzi ci o boxy (green,blue etc.), to rozwiazanie jest ogolnie znane, lecz nie sadze aby akurat w tym przypadku bylo zastosowane. Boxy sa dobre kiedy aktor chce wystapic w srodowsku 3D badz do efektow typu twarz robota pod skora w Terminatorze 3. Jak widze na animacji, ktora zamiescilem, autor krecil poprostu ulice, a robot zostal dopiero pozniej wstawiony. Nie sadze zeby wykorzystane tam gdzies byly boxy. "a na zalaczonym filmie efekt tez nie jest doskonaly" oczywiscie nie uwazam ze jest doskonaly, ale akurat na nim wykorzystanie masek wykonane jest bardzo dobrze (nie widzialem najmniejszych zmian w krawedziach ani bledow przy przeslanianiu robota przez obiekty, ludzi z filmu), i chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob mozna cos takiego wykonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu faktycznie chodzi o cos innego-nie bawilem sie tym dawno ale moze Ci pomoge tym co pamietam. Otoz jest to w miare proste w shopie nie wiem jak w innych programach-kolor bialy "wyciaga"(lub czarny-wybacz ze nie pamietam) przed warstwe wyzej -definiujac ksztalt maski na osobie lub przedmicie i jej "kolor"(w cudzyslowiu bo bialy lub czarny to nie kolor) okreslasz co ma byc pod a co nad warstwa wyzej-tyla!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, wielkie dzieki, to juz zawsze cos. Czyli jak rozumiem z grubsza mam w shopie "obrysowac" narzedziem kontury postaci (klatka po klatce?) ktora ma wyjsc warstwe wyzej? Mam nadzieje, ze ktos jeszcze bedzie potrafil pomoc, ewentualnie odeslac do jakiegos tutoriala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie w szopie- zazwyczaj wystarczy zrenderowac z alpha robota i go maskowac prosta kwadratowa lub aliptyczna maska w combustion lub innym programie do kompozycji(maske mozna animowac)-tak "abstrakcyjnie" myslac wydaje mi sie ze modyfikujac i animujac maske do postaci nachodzej na objekt 3d mozna uzyskac to o co Ci chodzi.

to powinno Ci pomoc: http://www.eyeonline.com/Web/EyeonWeb/Techniques/courseware/courseware_ed2.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za link i odpowiedz... ale hm, tak myslalem, zeby uzyskac taki efekt jak na tej animacji z robotem, trzeba by bylo sfilmowac ujecie podwojnie (idealnie pod tym samym katem itp), tylko na jednym ujeciu z przechodzacymi ludzmi ktorzy maja byc na pierwszym planie, a na drugim same tlo (ew. z obiektami ktore maja sie znalezc z tylu), potem "wyciac ludzi" na pierwszym planie i zrobic z nich maske. chyba na tym to polega?.......chociaz z drugiej strony, ogladajac animacje, jest taki fragment gdzie osoby mijaja robota pare razy w krotkim odstepie czasu i widac jak autor filmuje "z reki", wiec raczej nie mogl by idealnie tak samo sfilmowac sceny 2 razy ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dla tego wymyslono MILO.... maszynę która potrafi raz zaprojektowany ruch odtworzyc tysiące razy z laboratoryjną precyzją.... a ponieważ nei jest to łatwe.... na taka maszynke stać było tylko 2 studia w polsce (o ile wiem).

 

zawsze takie rzeczy kręci sie 2 razy..... raz bez statystów.... 2 raz ze statystami i bluboxem z tyłu.... a co do filmowania "z ręki" to robi się to tak, że krecisz obrazek ze statywu... a potem nadajesz camera shake w AE... albo robisz własny shake ... nawet w maxie ;)

 

Obawiam się, zę w Twoim wypadku nie pozostaje nic innego jak reczne animowanie masek.... powodzenia i cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności