Plastique Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 Mam dylemat który spędzia mi sen z powiek... mianowicie, zuważyłem ostatnio w paru produkcjach efekt którego niemoge rozgryźć. Już mówie o co chodzi; jest jakieś ujęcie w filmie/reklamówce, na ujęciu widać osobę lub częć ciała jakiejś osoby w ruchu [stopa, cały korpus w ujeciu od kolan w góre, ręka] przy czym kamera prównując zjawisko do maxa jest jakby zataachowana do danego fragemtu ciała lub całej osoby, prusza się razem z nią w perfekcyjnej synchronizacji... Przykłady: przypomnijcie sobie agenta na tvn, albo nieustaszonych gdy mieli kaski z wysięgnikiem i zamontowaną na nim kamerką; całe ciało sie ruszało prócz głowy [tylko że w tym wypadku wiadomo że kamera była zamontowana]; efekt o którym mowie występuje w conajmiej dwóch puszczanych aktualnie w tv reklamówkach; nieprzypomnę sobie w jakich bo nigdy niepametam :P ale w jednej koleś biegnie po sztucznej bierzni a w drugiej moment efektu poprzedza scena jak ludzie z krzaków wybiegają. Dodatkowo wygrzebałem coś takiego: http://www.smugglersite.com/01/directors/music/adamfreeland_happy.html wyczujcie moment jak koleś jest totalnie cały w kadrze [gdzie wysięgnik?!]... W sumie rozpatruje 2 opcje w tym jedna która zpowodowała że umieszczam ten wątek w dziale compositing :) po pierwsze; danemu elementowi w ruchu nadano tracking, z tym że wątpie bo mimo wszystko tracking do ruchliwego zmieniającego się elementu to kiepski pomysł... po drugie przy ujęciu brała udział druga osoba która miała doczepioną kamerę i synchronizowała ruchy idealnie z aktorem [ co jest możliwe ale mało prawdopodobne ponieważ ruchy sa zbyt precyzyjne... ]. Reasumując niespodziwam sie gotowej odpowiedzi ale może ktoś jakimś cudem słyszał o efekcie o którym mówię... może chociaż ktoś by fachową nazwą zarzucił to bym coś wygooglał już sobie, bo nieukrywam że ten efekt to dla mnie spora zagadka... :|
Rascal Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 Mysle ze w ujeciach w ktorym jest widoczny plan totalny wysiegnik zostal usuniety w procesie post produkcji. Chodz mozliwe ze jest na to jakis specyficzny patent.
Tomek Kosiorek Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 na tym linku(nie obejzalem do konca) jest efekt podobny do tych znanych z filmow Spike'a Lee-mysle ze nie jest to tak "czarodziejski" efekt jak zakladasz ale moze sie myle bo nie wiem jak konkretnie zostal rozwiazany natomiast wysiegnik i inne takie rzeczy latwo usunac w kompozycji
Plastique Napisano 18 Czerwiec 2005 Autor Napisano 18 Czerwiec 2005 Hyh... w sumie wymysliłem jeszcze jedno szaleńcze rozwiązanie, przyczym wielkie WIĄTPIE przynim stawiam; mianowicie bluebox i milo... tylko że milo nie jest aż tak 'elastyczne' żeby odwzorować/wykonac tak delikatne ruchy i drżenia... [edit] mimowszystko nieuważam że wysiegnik został usunięty w postprodukcji, cień jaki by rzucał i to co ewentualnie by sie podnim znajdowało było jedenak ciężkie do uzunięcia/odtworzenia... to nie to samo co tytanowe [niewidzialne] linki
Rascal Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 Kolesie z 2d3 dali rade usunac caly autobus :) http://www.2d3.com/jsp/products/product-examples.jsp?product=12
Plastique Napisano 18 Czerwiec 2005 Autor Napisano 18 Czerwiec 2005 no Rascal tu mnie masz :) rzeczywiście imponujące... hyyymm ale i tak mnie takie rozwiązanie niesatysfakcjonuje :) i tak musze się dokopać do jakichś konkretnych materiałów, bo niezasne. Pozdro dzięki i za to [zawsze jakieś oświecenie :]
streaker Napisano 18 Czerwiec 2005 Napisano 18 Czerwiec 2005 W tym przykładzie, do którego dałeś linka to ruch nie jest idealnie zsynchronizowany z ruchem tego gościa, dzięki temu chaotycznemu ruchowi kamery, może sie tak wydawać, wszelkie niedociągniecia są przez niego zamaskowane + szeroki kąt widzenia i mamy taki właśnie ciekawy efekt. ...:::Edit:::... A do tego to wszystko jest przyspieszone, wiec tym bardziej błedów nie bedzie widać.
Valoos Napisano 19 Czerwiec 2005 Napisano 19 Czerwiec 2005 Rascal co do tego autobusu to nie wiem czy zauważyłeś że usunęli wszystko - nawet ludzi. Z założenia nie jest to trudny efekt. Poprostu kilka, kilkanaście razy powtarza się jeden i ten sam ruch kamery. Chodzi o to żeby za każdym razem pusty zostawał inny obszar ulicy. Potem kadr "wypełania" się tymi fragmentami ujęć które mają tą ulicę pustą w danym miejscu, pokazuje się ujęcie gdzie jest autobus i gra. Zaznaczam, że efekt w teorii jest prosty w realizacji potrzebny jest dobry sprzęt (np. movo) poprostu im więcej jest odchyłek w ruchu kamery w tych "kilkunastu powtórkach" tym więcej jest roboty w postprocesingu. Tak samo robi się w fotografi statycznej gdy chce się mieć np. zdjęcie pustej starówki w krakowie. Co do tego ujęcia "z wysięgnikiem" całkowicie zgadzam się ze streaker'em. Poprostu na tym polega sztuka postprocesingu, niektóre rzeczy robi się całkowicie ręcznie. W erze programów 3D z megarealistycznym światłem ludzie za bardzo się przyzwyczaili że wszystko im się liczy samo. Kolega w jednym teledysku ręcznie maskował 350 klatek z wokalistą, bo poprostu nie mieli możliwości nagrać go na bluebox'e. I tu właśnie jest sztuka...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się