Martin Day Napisano 19 Czerwiec 2005 Napisano 19 Czerwiec 2005 Witam, Mam nadzieje, ze nie zabijecie mnie za to pytanie. Wiem wiem... Widzialem przyklejany watek na temat tutoriali ale jest tego tyle ze nie sposob to ogarnac. Tymbardziej, ze w Mayi wszystko jest "do gory nogami" wzgledem Maxa. Duza czesc tych tutoriali nosi nie zrozumiale jeszcze dla mnie tytulu. Tak sie skalada, ze mam dobra oferte pracy, ale firma pracuje na Mayi Mentalu i musze sie mozliwie najszybciej przestawic. Czy mozecie polecic jakis konkretny tutorial ktory pomoze mi ogarnac zasade dzialania, interface, i ogolne podstawy ? A gdy juz sie z tym oswoje bede szukal tutkow do konkretnych zagadnien. Acha... nie wiem czy to wazne ale zajmujesie architektura i wnetrzami wiec zagadnienia typu character modeling itp. mniej mnie interesuja. Raczej prosta geometria, materialy, mapowanie i swiatlo jeszcze P.S. Czy Maya pasiada takie bajerki "konstrukcyjne" jak Rhino tzn. np. postawienie linii prostopadlej do innej lub wykreslenie okregu stycznego do dwoch/trzech linii albo narysowanie linii z pkt. A do pkt. B ale wychodzacego z A a nie dochodzacego do B czyli ogolnie blokowanie wektorow itp. itd. ...wiecie o co mi biega ? Z gory wielkie dzieki Pozdrawiam Marcin
Rascal Napisano 19 Czerwiec 2005 Napisano 19 Czerwiec 2005 Najlepsza droga do poznania Maya sa Gnomon DVD ktore dosc dobrze wprowadzaja w filozofie pracy z softem. Jednak jeszcze nie spotkalem sie z jakims szczegolnym zbiorem dot. architektury tak wiec ciezko mi cos powiedziec o nim.
Martin Day Napisano 20 Czerwiec 2005 Autor Napisano 20 Czerwiec 2005 Najlepsza droga do poznania Maya sa Gnomon DVD ktore dosc dobrze wprowadzaja w filozofie pracy z softem. Jednak jeszcze nie spotkalem sie z jakims szczegolnym zbiorem dot. architektury tak wiec ciezko mi cos powiedziec o nim. A moze cos co da sie latwo sciagnac ? Oczywiscie te DVD pewnie sa swoetne ale - cena mowi sama za siebie ;) Pozdrawiam Marcin
dirty Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 polecam darmowe vtutki na 3dpalace http://www.3d-palace.com/videos_free.php?pid=4 oraz simply maya http://www.simplymaya.com/movie_pages/ te drugie w wiekszosci sa platne ale kosztuja bardzo malo. poza platnymi sa tez oczywiscie darmowe, ktore na poczatek sa OK i daja jako takie pojecie o mayi.
Martin Day Napisano 20 Czerwiec 2005 Autor Napisano 20 Czerwiec 2005 polecam darmowe vtutki na 3dpalace http://www.3d-palace.com/videos_free.php?pid=4 oraz simply maya http://www.simplymaya.com/movie_pages/ te drugie w wiekszosci sa platne ale kosztuja bardzo malo. poza platnymi sa tez oczywiscie darmowe, ktore na poczatek sa OK i daja jako takie pojecie o mayi. Dzieki, popatrze co tam jest ciekawego. Czy ktos pokusi sie o odpowiedz na P.S. 'a Pozdrawiam Marcin
dirty Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 tak do konca nie czaje o co chodzi bo to nie moja dzialka, ale raczej czegos takiego nie ma (ew. zobrazuj o co biega jak najbardziej lopatologicznie). maya ma niezle nurbsy, ale nie umywaja sie do tych rhinowskich.
Reanimator Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 Brzmi jak jakies CADowe ficzery. Raczej nie ma czegos takiego w Majce domyslnie, ale pewnie skrypty zalatwilyby sprawe;) Ehh, MEL, zeby byl taki w XSI.
Martin Day Napisano 20 Czerwiec 2005 Autor Napisano 20 Czerwiec 2005 tak do konca nie czaje o co chodzi bo to nie moja dzialka, ale raczej czegos takiego nie ma (ew. zobrazuj o co biega jak najbardziej lopatologicznie). maya ma niezle nurbsy, ale nie umywaja sie do tych rhinowskich. Chodzi mi o narzedzie bardziej kreslarskie. W Maxie nigdy niczego takiego sie nie doszukalem. W Rhino np. rysujac linie mozesz zrobic cos takiego: Klikasz w punkt z ktorego linia ma wychodzic - najezdzasz na punkt na ktorego ma dochodzic ale nie klikasz tylko naciskasz TAB - w ten sposob ustalasz kierunek w ktorym linia ma biegnac a dopiero nastepnie ustalasz jej dlugos (recznie lub numerycznie). Rhino, mimo iz operuje na NURBSach ma duzo narzedzi typowo CADowych. W MAXie stworzenie np. wielospadowego skomplikowanego dachu jest dosc upierdliwe.
Reanimator Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 No wlasnie, czyli patrz moja wczesniejsza wypowiedz;)
SansSerif Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 Czy Maya pasiada takie bajerki "konstrukcyjne" jak Rhino tzn. np. postawienie linii prostopadlej do innej lub wykreslenie okregu stycznego do dwoch/trzech linii albo narysowanie linii z pkt. A do pkt. B ale wychodzacego z A a nie dochodzacego do B czyli ogolnie blokowanie wektorow itp. itd. ...wiecie o co mi biega ? majka ma świetne nurbsy. podstaw nurbsów możesz się nauczyć z tutoriali do rhino do których linki podaje bzyku w dziale rhino na forum. videotutorial gnomona o modelowaniu jakiejś wyścigowej fury tez je ładnie opisuje ale freewareowa wersja jest tak mało czytelna że raczej nie poznasz z niej interface`u.
Martin Day Napisano 20 Czerwiec 2005 Autor Napisano 20 Czerwiec 2005 majka ma świetne nurbsy. podstaw nurbsów możesz się nauczyć z tutoriali do rhino do których linki podaje bzyku w dziale rhino na forum. videotutorial gnomona o modelowaniu jakiejś wyścigowej fury tez je ładnie opisuje ale freewareowa wersja jest tak mało czytelna że raczej nie poznasz z niej interface`u. Rhino to akurat mam w jednym palcu :p
mathix Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 Na http://www.digital-tutors.com/ jest sporo krótkich video tutów do Mayi za free. Te ogólno dostępne traktują głównie o podstawach programu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się