virbel Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 witam. wymodelowalem ramie robota. teraz chcial bym go zanimowac. rucha raminia jest juz gotowy , ale niewiem jak zrobic zeby w pewnym czasie ramie cos podnioslo. tzn niemam pojecia jak w odpowiednim momencie zlaczyc uchwyt z przedmiotem podnoszonym. drugim problemem sa przewody hydrauliczne. nie mam pomyslu jak je wykonac. chcial bym zeby one sprawialy wrazenie elastycznych i sie uginaly wraz z ruchem czesci ramienia. chyba kazdy wie jak to wyglada. prosze o rady.
ttaaddeekk Napisano 20 Czerwiec 2005 Napisano 20 Czerwiec 2005 co do animowania to piwoty dajesz tam gdzie zawiasy ramienia i robisz chierarchie, co do przewodów to do glowy wpadają mi tylko bonesy, pozdr
Shogun 3D Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 Eeee tam, żadnych bones. Modyfikator flex i do przodu. :)
sauax Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 do pierwszego problemu nasuwa mi sie kopiowanie pozycji/rotacji W curve edytor z dloni robota do przediotu przez instant.. a co do drugiego to flex jest good ale kosci tez sa dobre (bedziesz mial wieksza kontrole ale sie tez wiecej nameczysz).. a najlepsze polaczenie obydwu :). gdzies chyba widzialem na max3d.pl tutek o robieniu liny z kosci, mogloby pomoc.pozdrufki
Kris_R Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 Podnoszenie to najlepiej Link Constraint. To kontorler animajci, który właśnie do tego służy :) Co do kabli, to najlepiej Spline IK albo zwykłe IK i rozciągliwe kości.... moim zdaniem to najlepsze rozwiazania.... pozdrawaiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się