Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, jestem beginner, co widać po pytaniu :)

 

Jak zrobić taką rzecz, która może być potrzebna np. przy dużej ilości małych okienek w burcie statku, albo budynku itp. Jak wyciąć w bryle dużą ilość otworów? Booleanowskie operacje działają tylko na dwa obiekty, czyli z dużej bryły mogę booleanem wyciąć tylko jedną dziurę. Kiedy zgrupuję małe obiekty i nimi chcę wyciąć coś z dużej bryły, boolean nie działa. Z kolei nie mogę kilku małych obiektów połączyć w jedną np. editable poly, nawet ATTACHem, jeśli nie mają wspólnych części.

 

Jak więc poradzić sobie z tym problemem?

 

Pozdrawiam

Thiefunny

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

da się wyciąć wiecej, rób tak: wytnij 1 obiekt, wyjdź z zakładki boolean, później jeszcze raz wytnij booleanem i tak w kółko. lub zaopatrz się w power booleans

 

ad2. a masz wszytkie obiekty przekonwertowane do editable poly lub mesh?

Napisano

editable poly, cut albo slice plane, tniesz tak aby na burtach byly kwadratowe okienka (no chyba ze masz wprawe i chce ci sie to 6-8 katy). Ale musisz poprowadzic tak zeby nie bylo trojkatow i innych wielokatow w siatce. Otrzymasz zageszczona siatke. Wycinasz te 4,6,8katy gdzie maja byc bulaje. Meshsmooth iterations x2 i powinno byc okragle. Nie trzeba boolean stosowac

 

Najlepiej pokaz siatke to ktos ci narysuje o co mi chodzi (no chyba ze ja narysuje :p)

Napisano
  • Autor

To może jeszcze przy okazji: jestem dosc biegly w autocadzie i wnerwia mnie to np., że takie ubogie jest rysowanie splajnami w 3dMAXie, albo ja czegos nie rozumiem - jak np. wydluzyc linie tak, zeby doszla do nastepnej linii? :||| jest tu jakis tryb rysowania perpendykularnego? [prostopadlosciennych linii? :|] angle snap nic nie daje przy rysowaniu splajnów... :|

Napisano

Z booleanem jest tak że raz sie uda a raz nie. Możesz spokojnie połączyć obiekty wycinające attachem w edit poly i wtedy je wycinać. Możesz też spróbować zagęścić siatke w obiekcie wycinanym przed operacją.

Napisano
  • Autor

Bacry: racja, już właśnie dochodzę do tego wniosku ;) :D

 

Siwy...: też właśnie dochodzę do tego wniosku, że z booleanem to chyba różnie jest, po iluś tam próbach :D, natomiast spróbóję z tym zagęszczaniem siatki, bo wydaje mi się, że faktycznie, sposób w jaki MAX psuje mi moje booleany ;) wygląda na taki co to wynika z za małej ilości wierzchołków

 

Dzięki Wam!

pozdro

Thiefunny

Napisano

ja ostatnio musialem wyciac mnowstwo okienek i robilem to zageszczajac siatke. tzn pozniej zaznaczalem poligony i extrude.efekt uzyskalem ale ilosc krawedzi i wierzcholkow spowolnila kompa maxymalnie, bo pozniej ten element kopiowale kilkadziesiat razy. nie polecam..

Napisano
  • Autor

Ha! No wlasnie! :)

A co gdyby chciec wyciac okragle otwory! ;|

To dopiero zabawa :|

 

Ale MAX i tak jest fajny ;) hehe

 

Siwy: owszem, próbowałem łączyć attachem editpoly, natomiast dopóki one nie są de facto jedną bryłą, to nie chcą się łączyć :(

Napisano

jak masz płaską ściane to nie ma problemu z otworami o każdym kształcie. Po prostu rysujesz linią na płasko ściane razem z otworami jako jeden splajn (wyłączasz start new shape) i extrudujesz. Zawsze działa.

Napisano

Hmm, nie jestem pewien, ale funkcją Tools->Array też można by coś takiego zrobić. Powielasz cylindry/sześciany i później boolean. No tylko, że koniec końców każdy obiekt trzeba osobno obrabiać, ale zawsze to jakieś ułatwienie przy ustawianiu i powielaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności