Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, jestem beginner, co widać po pytaniu :)

 

Jak zrobić taką rzecz, która może być potrzebna np. przy dużej ilości małych okienek w burcie statku, albo budynku itp. Jak wyciąć w bryle dużą ilość otworów? Booleanowskie operacje działają tylko na dwa obiekty, czyli z dużej bryły mogę booleanem wyciąć tylko jedną dziurę. Kiedy zgrupuję małe obiekty i nimi chcę wyciąć coś z dużej bryły, boolean nie działa. Z kolei nie mogę kilku małych obiektów połączyć w jedną np. editable poly, nawet ATTACHem, jeśli nie mają wspólnych części.

 

Jak więc poradzić sobie z tym problemem?

 

Pozdrawiam

Thiefunny

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

da się wyciąć wiecej, rób tak: wytnij 1 obiekt, wyjdź z zakładki boolean, później jeszcze raz wytnij booleanem i tak w kółko. lub zaopatrz się w power booleans

 

ad2. a masz wszytkie obiekty przekonwertowane do editable poly lub mesh?

Napisano

editable poly, cut albo slice plane, tniesz tak aby na burtach byly kwadratowe okienka (no chyba ze masz wprawe i chce ci sie to 6-8 katy). Ale musisz poprowadzic tak zeby nie bylo trojkatow i innych wielokatow w siatce. Otrzymasz zageszczona siatke. Wycinasz te 4,6,8katy gdzie maja byc bulaje. Meshsmooth iterations x2 i powinno byc okragle. Nie trzeba boolean stosowac

 

Najlepiej pokaz siatke to ktos ci narysuje o co mi chodzi (no chyba ze ja narysuje :p)

Napisano

To może jeszcze przy okazji: jestem dosc biegly w autocadzie i wnerwia mnie to np., że takie ubogie jest rysowanie splajnami w 3dMAXie, albo ja czegos nie rozumiem - jak np. wydluzyc linie tak, zeby doszla do nastepnej linii? :||| jest tu jakis tryb rysowania perpendykularnego? [prostopadlosciennych linii? :|] angle snap nic nie daje przy rysowaniu splajnów... :|

Napisano

Z booleanem jest tak że raz sie uda a raz nie. Możesz spokojnie połączyć obiekty wycinające attachem w edit poly i wtedy je wycinać. Możesz też spróbować zagęścić siatke w obiekcie wycinanym przed operacją.

Napisano

Bacry: racja, już właśnie dochodzę do tego wniosku ;) :D

 

Siwy...: też właśnie dochodzę do tego wniosku, że z booleanem to chyba różnie jest, po iluś tam próbach :D, natomiast spróbóję z tym zagęszczaniem siatki, bo wydaje mi się, że faktycznie, sposób w jaki MAX psuje mi moje booleany ;) wygląda na taki co to wynika z za małej ilości wierzchołków

 

Dzięki Wam!

pozdro

Thiefunny

Napisano

ja ostatnio musialem wyciac mnowstwo okienek i robilem to zageszczajac siatke. tzn pozniej zaznaczalem poligony i extrude.efekt uzyskalem ale ilosc krawedzi i wierzcholkow spowolnila kompa maxymalnie, bo pozniej ten element kopiowale kilkadziesiat razy. nie polecam..

Napisano

Ha! No wlasnie! :)

A co gdyby chciec wyciac okragle otwory! ;|

To dopiero zabawa :|

 

Ale MAX i tak jest fajny ;) hehe

 

Siwy: owszem, próbowałem łączyć attachem editpoly, natomiast dopóki one nie są de facto jedną bryłą, to nie chcą się łączyć :(

Napisano

jak masz płaską ściane to nie ma problemu z otworami o każdym kształcie. Po prostu rysujesz linią na płasko ściane razem z otworami jako jeden splajn (wyłączasz start new shape) i extrudujesz. Zawsze działa.

Napisano

Hmm, nie jestem pewien, ale funkcją Tools->Array też można by coś takiego zrobić. Powielasz cylindry/sześciany i później boolean. No tylko, że koniec końców każdy obiekt trzeba osobno obrabiać, ale zawsze to jakieś ułatwienie przy ustawianiu i powielaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności