Napisano 28 Czerwiec 200519 l Podczas modelowania samochodu natrafilem na problem szyb i swiatel. Chodzi o to ze na szybe musze dac inny material niz na karoserie. Mozna to zrobic na co najmniej dwa sposoby: 1) Zaznaczyc polygony reprezentujace szybe w karoserii i przypisac im odpowiedni material (rozny od polygonow reprezentujacych reszte karoserii) 2) Stworzyc osobno szybe i osobno karoserie - sposob wydaje sie o wiele bardziej wygodny. Problem jednak w tym ze nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Moge sobie utworzyc osobno szybe, ale jesli przypisze meshsmoth do karoserii to wtedy szyba z karoseria sie nie dopasuja (poprzesuwaja sie wierzcholki karoserii ktore beda wchodzily na szybe). Podobna sytuacja wystepuje w przypadku swiatel. Jak Wy rozwiazujecie tego typu problemy? Tomek
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Ok ale czy to jest problem czy co? Jak ktoś modeluje to wie takie rzeczy więc jako podręcznik to się nie sprawdza.
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Ok ale czy to jest problem czy co? Gdyby nie bylo problemu to bym nie pisal :) Jak ktoś modeluje to wie takie rzeczy więc jako podręcznik to się nie sprawdza. Ja staram sie modelowac i nie wiem... Chyba zle sie zrozumielismy. Nie chodzilo mi o napisanie poradnika - chcialem tylko dac do zrozumienia, ze znam dwa sposoby na rozwiazanie mojego problemu. Jeden z nich jest naprawde malo wygodny, a drugi wygodny lecz sie kaszani przy meshsmoth. Szukam wiec udoskonalenia drugiego sposobu lub kolejnej metody (wygodnej i taka ktora pogodzi sie z meshsmoth)
Napisano 28 Czerwiec 200519 l Zrób karoserię i szyby jako osobne obiekty. Nie wiem jakiej metody modelownia używasz ale myślę że nie powinno być problemu.