TheRifler Napisano 28 Czerwiec 2005 Napisano 28 Czerwiec 2005 Hejka... Prawdopodobnie znacie mnie jako upierdliwego userka MAX3d CG Vortal.. W rzeczy samej :D Dziś wyjeżdzam z nowym konceptem i problemem w jedym. Acz kolwiek dziwne ale zrozumiałe... 1. Chce zrobić animke w 3d... Kilka statycznych kamer i animowany dzidek (biped)... 2. Scenka jest zdetalizowana... Czyli : posiada 400 kopi domku w 3d ( ok 800polygonów na jeden )... I jak chce renderować normalnie to jest fajnie... Ale normalnie mi nie starczy... Co to za animka bez GI? Chce aby było jedno pieprzone odbicie światełka, a tu nagle czas renderu z 25sek przeradza się w 40min... Myślałem że nie wytrzymam i wywale tego glupiego PC przez okno... Ale mam inny pomysł... Zrenderuje sobie kilka potrzebnych mi kamer, a późniem można bipeda dać na bluebox... I dać tylko małą część otoczenia wokuł jego... Dzięki temu będzie krutki render i miej pracy... Ale teraz sam nie wiem jak to wykonać i jakie dodatkowe oprogramowanie jest mi potrzebne aby to do kupy (całości) złożyć... :] Pozdrawiam użytkowników i proszę o szybkie, kompletne i pomocne mi odpowiedzi... Z góry serdecznie dziękuję, pozdrawiam TheRifler...
mr.funky Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 hmm... ja nie mialem jeszcze doczynienia z bluebox ale moge Ci powiedziec ze bedziesz potrzebowal adobe after effects lub combusiton zeby sie do tego zabrac. Tak wogole to mozesz sprobowac wkleic dziadka uzywajac masek w AE z tym ze roboty bedzie wtedy raczej sporo i nie wiem czy da zamierzony efekt ( przesuwanie punkcikow klatka po klatce.. )
streaker Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 1. Pisz gramatycznie i składnie, bo musiałem to dwa razy czytać, żeby zrozumieć o co ci chodzi. 2. After Effects, Combustion, Digital Fusion, Nuke 2d, Toxik, Cine Paint - programy na windowsa do postprodukcji. 3. No upierdliwy to ty jesteś czasami 4. Jaki bluebox, na cholere ci to, w maxie musisz po prostu zrenderować scene i zapisać to do .tga, albo .png z alpha (czarne maxowe tło jest wtedy jako alpha traktowane) albo użyc materiału matte/shadow 5. Od biedy możesz to złożyć w premierze, czy czymkolwiek innym do montażu, w końcu to tylko dwie warstwy, z czego jedna z alphą - banał 6. Czemu nie użyłeś magicznego przycisku "Szukaj" ten temat był juz wałkowany dziesiątki razy. Proszę...
Hindus Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 ja bym postawił na vegas video przy takich zabawach
streaker Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 vegas -> połączenie programu do montażu i postprodukcji w jednym... chciałbym zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości, na pewno plus, że nie trzeba się przełączać między programami, ale np. taki premiere i AE też z sobą współpracują (kopiowanie timelinu przez schowek, otwieranie projektów). Także tutak program należy wybrać co komu leży, z tego co czytałem i widziałem na screenach, to vegas nie jest jakoś specjalnie wygodny, czy przemyślany, no, ale to kwestia indywidualnych upodobań.
TheRifler Napisano 30 Czerwiec 2005 Autor Napisano 30 Czerwiec 2005 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) Hmm, postaram się od teraz pisać z sensem. Ale jako że w moim domu niedługo się pojawi nowy komp (1.5GHz) to przynajmiem mam więcej mocy renderującej, co wcale mi sprawy nie załatwi. Miło się składa że mam nową wersję SonyVegas... A także AdobePremiere. Myślę że załatwienie sobie AfterEfects lub Combustion to nie będzie problem... Nie propaguje piractwa ale trail można ściągnąć. Jako że nigdy nie pracowałem z użyciem takich technik, prosiłbym użytkowników forum Max3D.pl o pomoc. Nie wiem jak sie zabrać i jak podzielić scenę. Pozatym może ktoś zna jakiś fajny tutorial poruszający problem... Nie używam szukaj ponieważ czasami trudno znaleźć coś dopasowanego do własnych potrzeb, acz kolwiek może to błąd. Każdy najchętniej odpowie mi że dużo tego na necie i że Google® czyni cuda... Ale mam na myśli sprawdzone i dobre tutorki :D Pozdrawiam, i czekam na dalsze odpowiedzi. ---EDIT Jeszcze tak aby było śmieszniej to nie mogę nic robić, bo ptaki budują mi gniazdo na balkonie (one też chcą żyć) i ciąglę ćwirkają ;) Hehe :)
TheRifler Napisano 30 Czerwiec 2005 Autor Napisano 30 Czerwiec 2005 Ok, pobawiłem się programami... Ciekawe... Ale Combustion jest tak zagmatwany że głowa boli... Można by dać ten alpha chanel, ale chciałbym aby także był cień postaci... Proszę o jakiś tutorek do dowolnego programu co to ładnie złoży (StickMan, można zobaczyć w animacjach do czego potrzebuję...). Jeżeli fajnie wyjdze to będę mógł porobić b. rozbudowane scenki, a postaci dać na bluebox...
streaker Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 Chcesz cień -> zainteresuj sie materiałem matte shadow ALBO możesz dodać cień w samym combustionie (tutek nr 3 z strony discreeta - compositing 3d scenes czy coś takiego)
TheRifler Napisano 1 Lipiec 2005 Autor Napisano 1 Lipiec 2005 Ok... Czyli matte shadow... Ale jak tego użyć? Bo Combustion to zbyt zaawansowany program... Szkoda mojego dysku i procka.. :D
streaker Napisano 2 Lipiec 2005 Napisano 2 Lipiec 2005 Magiczny klawisz F1 da ci odpowiedź, jak będziesz miał problemy Z UŻYCIEM to pisz.
TheRifler Napisano 6 Lipiec 2005 Autor Napisano 6 Lipiec 2005 wiem już o co chodzi... dobra myśl... niedlug kolejna część stickmana.
Buckey Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 Hej :) W takim przypadku efektu, o którym piszesz to można to zrobić nie wychodząc z max'a! :). Możesz wyrenderować jedna klatke z GI i ustawić ją jako tło. Następnie utworzyc podłoże dla poruszającego sie dziadka (ewentualne inne elementy za którymi ma się on chować) za pomocą materiału Matte/shadow i współżędnych mapowania Screen. Proste? :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się