Skocz do zawartości

viewporty w max7


piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Przesiadłem się z 5 na max'a 7 i z przykrością stwierdziłem, że brakuje mi tu pewnej rzeczy, mianowie (trochę trudne do wyjaśnienia, ale spróbuję):

 

W maxie 5 poruszając rolką myszki, viewport "zoomował" się na kursorze, tzn za pomocą ruchów myszki i rolki można było przesuwać widok, co było bardzo przydatne przy tworzeniu np. splajnów. W 7 kręcąc rolką, "jeden jedyny punkt trwa jak sworzeń, śruba, idealny sprzęg" :) w środku viewportu.

 

Stąd moje pytanie do tych, którzy zczaili o co mi chodzi: czy da się to zmienić, aby było tak jak w v5?

 

PS. Jeśli nie rozumiecie o co chodzi, to piszcie - jakoś postaram się to wyjasnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tego mi było trzeba.

dzięki

 

a i jeszcze jedno - nie chce zakładać nowgo topic'a:

jak zapamiętać jako domyślne ustawienia gird spacing jako np. 1 i perspective view gird coś tam jako np. 100? Wszystko w

customize > gird and snap settings > home gird

z góy dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż - zrobiłem tak, ale z przykrością muszę stwierdzić, że nie działa.

Tego pliku maxstart.max domyślnie nie ma w folderze root (w przeciwienstwie do poprzednich wersji), musiałem go sam stworzyć - i właśnie, wystarzczy tylko go stworzyć, czy trzeba jeszcze do jakiegoś pliku konf. dopisać odpowiednie "zdanie", aby max "wiedział", że istnieje ten plik i należy się do niego odwołać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ma być w root'cie max'a. Także zgadza się, że przy domyślnej instalacji tego pliku nie ma. Jest tworzony przez Ciebie tylko wtedy jeśli właśnie potrzebujesz startować max'a z innymi ustawieniami. To jest zwykła scena z Twoją konfiguracją układu wiewportów, sposobów wyświetlania (wire, shaded itp), oraz m.in. grid'a. Możesz nawet do tej sceny powkładać obiekty, aby np. domyślnie po otworzeniu max'a mieć 'ground plane'.

A zapisujesz ją tam gdzie domyślnie max zapisuje sceny: 3dsmax_root/scenes

 

właśnie przetestowałem na max6 i działa. Nie sądzę, aby w siódemce z tego zrezygnowali, co najwyżej mogli wprowadzić inne rozwiązanie ale tego aktualnie nie sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze temat odkopie, ale nie wiem jak znaleźć. Otóż w 3dsmaxie 8 działało zmienianie szybkości przybliżania lub oddalania w perpective. Klawisz "[" i"]" w 3dsmax 9 naciśniecie tych klawiszy powoduje tylko przybliżenie lub oddalenie obrazu. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? A może coś wcisnąłem i nie mogę dojść o co chodzi. Z góry dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwała górnikom ;) chyba pobiłeś rekord heheh odkopać wątek z 2005 roku :)

 

Costumize i pierwsze z góry zakładka Keyboard i tam możesz przypisać sobie obojętnie co chcesz jak chcesz i do czego chcesz :) jak masz max-a 8 to sprawdź jak funkcja jest pod " i " i taką samą przypisz sobie w max 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod " i " jest Pan Viewport, przeczytaj dokładnie o co mi chodzi. Odpal 3dsmax 8 i zobacz co robią klawisze " [ ] " . A co w 3dsmaxie 9 one robią. Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie pomocne rady.

 

Ps. wiem ze temat stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec w czym jest problem?

skoro możesz je dowolnie przypisać tylko musisz wiedzieć jaką funkcje mają one spełniać. Ja nie mam max-a 8 wiec nie wiem o jaką funkcje tobie chodzi, sprawdź co to za funkcja w max 8 i przypisz ją sobie do jakich klawiszy chcesz w max 9 i po problemie, a może chodzi o jeszcze coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś co robią u Ciebie te klawisze. Te klawisze czy w 8 czy 9 spełniają teoretycznie taka sama funkcje. Tzn. mają identyczne przypisy. Ba, nawet jak przekopiuje ustawienie z 8 na 9 to dalej jest tak jak było. Tak jakby gdzieś coś trzeba jeszcze zmienić. Kwestia jest tylko tego gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności