Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Przesiadłem się z 5 na max'a 7 i z przykrością stwierdziłem, że brakuje mi tu pewnej rzeczy, mianowie (trochę trudne do wyjaśnienia, ale spróbuję):

 

W maxie 5 poruszając rolką myszki, viewport "zoomował" się na kursorze, tzn za pomocą ruchów myszki i rolki można było przesuwać widok, co było bardzo przydatne przy tworzeniu np. splajnów. W 7 kręcąc rolką, "jeden jedyny punkt trwa jak sworzeń, śruba, idealny sprzęg" :) w środku viewportu.

 

Stąd moje pytanie do tych, którzy zczaili o co mi chodzi: czy da się to zmienić, aby było tak jak w v5?

 

PS. Jeśli nie rozumiecie o co chodzi, to piszcie - jakoś postaram się to wyjasnić.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tego mi było trzeba.

dzięki

 

a i jeszcze jedno - nie chce zakładać nowgo topic'a:

jak zapamiętać jako domyślne ustawienia gird spacing jako np. 1 i perspective view gird coś tam jako np. 100? Wszystko w

customize > gird and snap settings > home gird

z góy dziekuje

Napisano

Jeśli w max7 to nadal działa, to:

 

ustaw taki grid jaki chcesz mieć i tak przygotowaną scenę zapisz pod nazwą 'maxstart.max'

Napisano
  • Autor

no cóż - zrobiłem tak, ale z przykrością muszę stwierdzić, że nie działa.

Tego pliku maxstart.max domyślnie nie ma w folderze root (w przeciwienstwie do poprzednich wersji), musiałem go sam stworzyć - i właśnie, wystarzczy tylko go stworzyć, czy trzeba jeszcze do jakiegoś pliku konf. dopisać odpowiednie "zdanie", aby max "wiedział", że istnieje ten plik i należy się do niego odwołać?

Napisano

to nie ma być w root'cie max'a. Także zgadza się, że przy domyślnej instalacji tego pliku nie ma. Jest tworzony przez Ciebie tylko wtedy jeśli właśnie potrzebujesz startować max'a z innymi ustawieniami. To jest zwykła scena z Twoją konfiguracją układu wiewportów, sposobów wyświetlania (wire, shaded itp), oraz m.in. grid'a. Możesz nawet do tej sceny powkładać obiekty, aby np. domyślnie po otworzeniu max'a mieć 'ground plane'.

A zapisujesz ją tam gdzie domyślnie max zapisuje sceny: 3dsmax_root/scenes

 

właśnie przetestowałem na max6 i działa. Nie sądzę, aby w siódemce z tego zrezygnowali, co najwyżej mogli wprowadzić inne rozwiązanie ale tego aktualnie nie sprawdzę.

Napisano

Przepraszam, ze temat odkopie, ale nie wiem jak znaleźć. Otóż w 3dsmaxie 8 działało zmienianie szybkości przybliżania lub oddalania w perpective. Klawisz "[" i"]" w 3dsmax 9 naciśniecie tych klawiszy powoduje tylko przybliżenie lub oddalenie obrazu. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? A może coś wcisnąłem i nie mogę dojść o co chodzi. Z góry dzięki i pozdrawiam

Napisano

Witam, widzę ze cos ciężko z pomocą:). Moze mam nowy temat założyć. Co prawda ten sie odnosi do 7 ale myślę ze ktoś zna rade na to ustrojstwo :)

Napisano

Chwała górnikom ;) chyba pobiłeś rekord heheh odkopać wątek z 2005 roku :)

 

Costumize i pierwsze z góry zakładka Keyboard i tam możesz przypisać sobie obojętnie co chcesz jak chcesz i do czego chcesz :) jak masz max-a 8 to sprawdź jak funkcja jest pod " i " i taką samą przypisz sobie w max 9

Napisano

Pod " i " jest Pan Viewport, przeczytaj dokładnie o co mi chodzi. Odpal 3dsmax 8 i zobacz co robią klawisze " [ ] " . A co w 3dsmaxie 9 one robią. Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie pomocne rady.

 

Ps. wiem ze temat stary

Napisano

Wiec w czym jest problem?

skoro możesz je dowolnie przypisać tylko musisz wiedzieć jaką funkcje mają one spełniać. Ja nie mam max-a 8 wiec nie wiem o jaką funkcje tobie chodzi, sprawdź co to za funkcja w max 8 i przypisz ją sobie do jakich klawiszy chcesz w max 9 i po problemie, a może chodzi o jeszcze coś innego ?

Napisano

A sprawdzałeś co robią u Ciebie te klawisze. Te klawisze czy w 8 czy 9 spełniają teoretycznie taka sama funkcje. Tzn. mają identyczne przypisy. Ba, nawet jak przekopiuje ustawienie z 8 na 9 to dalej jest tak jak było. Tak jakby gdzieś coś trzeba jeszcze zmienić. Kwestia jest tylko tego gdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności