Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Ntsc - 29,97 (usa)

Pal - 25 (europa i prawie cala reszta)

HDTV - 30 (to dla ambitnych)

Taśma Filmowa - 24 (dla jeszcze bardziej ambitnych)

Animacja Poklatkowa - od 12 w góre

 

to tak bardzo ogólnie jeśli chcesz drążyc temat to poczytaj helpa od premiere/comustion itp. albo google

Napisano

zle wiesz:P 24/sec to stały prędkośc dla filmów na TAŚMIE FILMOWEJ. z taka prędkoscią nagrywają kamery FILMOWE (nie tv i cyfrowe!!!) poki nie robisz nic co bedzie na taśmie, ew. transferowane na taśme to ta prędkość odpada. kolejna to 25/sec jest to prędkość TV, tak nagrywają kamery tv i tak masz w telewizorze, tak leci w dvd, i tak nagrywasz na vhs i betę (oczywiscie dochodzi tutej przeplot z nim jest 50 a to wszystko dla tego ze mamy w europie taki prąd co ma 50hz :) ) - ale to nie jest istotne. w usa mają 30 (29,97) bo mają 60hz prąd. tak wieć w europie masz PAL - 25klatek a w usa mash NTSC 30 i wszystko janse. innych nie ma. tzn. są ale nie są istotne. inna sprawa jak animujesz

jezeli animujesz film rysunkowy, bez płynnych panoram i najazdów kamery spokojnie mozesz lecieć co druga klatkę, czyli np. 12fps. jezeli jest to 3d, albo wycinanka w Afx to nie mozna sobie pozwolivć na coś takiego i robisz pełne 25fps. 30 nie rob bo w europie jestes a zresztą wogole nie ma sensu, raz ze wiecej klatek i rozmiaru a dwa ze wiecej renderowania / rysowania. tak wiec 25 ludziska 25.. i rozdziałka palowska. PAL d1 720 x 576!

 

edit: juz mnie wyprzedzono:) w trakcie pisania:) ale im wiecej łopatologii tym lepiej:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności