Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chodzi mi o to aby zrobić jak najbardziej realistyczny materiał metalu na czołg najlepiej ciemnozielony z zabrudzeniami macie może jakies ciekawe pomysły z których można by zaczerpnąć wiedzy na ten temat??

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

powiem tylko jedno: najlepiej Unwrap UWV a potem namaluj ręcznie textukę w PS

PS: natychmiast zmieniaj avatara!!! masz prawa autorskie?? ;)

Napisano
  • Autor

No tak ale w tych ustawienich materiału nie wiem co i jak dalej zrobic żeby to było jak najbardziej realne potem musze zrobic równiez materiał na pokrycie terenu :) tez realny aloe to moje pierwsze kroki w 3D studio więc jeszcze nie dokładnie wiem jak to zrobic. Że tak powiem dopiero raczkuje w 3D studio ale dobrze mi idzie :)

Napisano

1) Jaki render

2) Tutki

3) Praktyka

4) dobre HDRI

5) Stary nie ma gotowych rozwiązań na wszystko najpierw zrób model potem go ładnie tak jak tweety napisał unwarpem porozkładaj no i keja do PS'a tam zrobić difusa, reflecta i gloosy'a mapki.

Napisano

małe tłumaczenie:

"difusa" - diffuse map (kolor i ogólna textura).

"reflecta" - reflection map (odbicia rzeczywiste albo mapowane).

"gloosy'a" - glossines map (połyskliwość materiału).

"HDRI" - High Dynamic Range Image - czyli mapa imitująca otoczenie idealnie nadająca się do scen zewnętrznych.

"Unwrap UVW" - rozkładanie siatki obiektu według współrzędnych mapowania (np: dokładnie można dopasować obicie lakieru na czołgu do krawędzi).

Polecam też "Bodypaint3D". Ciekawe narzędzie pozwalające na malowanie bezpośrednio na modelu w maxie.

To tak jakbyś nie wiedział o co chodzi (i co wpisać w helpie). :D

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

dzieki za pomoc przyda sie :):):):):):) troche będzie zabawy właśnie chodziło mi o to żeby wiedzieć gdzie ikiedy czego użyć dzięki jeszcze raz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności