Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich , mam następujące pytanie. Na pewno widzieliście na discowery chanel animacje (na białym tle) gdzie przedstawiono obiekty zbudowane z siatki w tej animacji w pewnym momencie był takie rosnące, samo składające się budynki (przelatywał f-15 pojawiał się jakiś satelita). Zastanawiam się jak uzyskać taki efekt budynków rosnących albo samo budujących się. Czy może przez animacje każdego obiektu /żebra budynku z osobna (żmudna robota). Czy jest jakiś na to sposób ???

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mysle ze najprostszym bylo by zastosowanie mapy blend ...

 

w slocie dla pierszego materialu daj material budynku a w drugim material z opacity (lub transparency) na 0 ... czyli przeźroczyste ... a w slocie mask dac animowaną mape gradient gdzie kolor bialy to wartosc maxymalna a czarny to minimalna ...

 

poprzez mapowanie UVW map box mozna bylo by uzyskac efekt powsającego budynku od podstawy w gore ...

 

to najprostsze rozwiązanie ... wg. mnie najbardziej rozsądne ...

Napisano
  • Autor

Hmm rzeczywiście niby banalnie proste a jakoś nie pomyślałem o blendzie ....jutro zabiorę się za składanie budynku i wypróbuje (gdybym chciał nierównomierny wzrost tego budynku trzeba by jakoś animowalną maskę chyba narysować???). Inne pytanie coś tu na forum czytałem o pluginie growth czy jakoś tak ... nadał by się do wykonania takiego wzrostu ? A ewentualnie jak byś rozwiązał animacje budynku który sam składa się z spadających z góry elementów???

 

Wiem zadaje dużo pytań ale kto pyta ten nie błądzi :D

Napisano

animacja ze spadajacych elementów to moze reactorem mozna bylo by zanimowac budynek skladajacy sie z elementów i przeprowadzic symulacje z ujemną wartoscią gravity ...pozneij jedynie zmontowac animacje od tylu i tyle ... lub same klucze animacji poszczegolnych elementow jakos odbić ...

 

co do nie rowno miernego skladanai sie budynku to przeciez i tak i tak trzeba bylo by zanimowac samą mape gradient ... a animowac mzoan do woli ... takze nie rownomiernie ...

Napisano

Nie pamiętam juz dokładnie tej reklamy, ale wydaje mi się, że tam obiekty pojawiały się jeden po drugim, a wtedy blend i nawet animowana mapa wysiadają.

Napisano
  • Autor

Dzięki za info Marcin. .. nic zostało tylko wymodelować i wypróbować obie metody, pomys z reaktorem jest git trochę będzie zabawy z kamerą którą będę musiał puścić odwróconą ale jakoś to wykonam :)

Napisano

To nie chodzi o odwracanie kamery, tylko o ujemną wartośc grawitacji, render do klatek i montaż od ostatniej do pierwszej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności