pchelka Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 Witam wszystkich , mam następujące pytanie. Na pewno widzieliście na discowery chanel animacje (na białym tle) gdzie przedstawiono obiekty zbudowane z siatki w tej animacji w pewnym momencie był takie rosnące, samo składające się budynki (przelatywał f-15 pojawiał się jakiś satelita). Zastanawiam się jak uzyskać taki efekt budynków rosnących albo samo budujących się. Czy może przez animacje każdego obiektu /żebra budynku z osobna (żmudna robota). Czy jest jakiś na to sposób ???
Marcin Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 mysle ze najprostszym bylo by zastosowanie mapy blend ... w slocie dla pierszego materialu daj material budynku a w drugim material z opacity (lub transparency) na 0 ... czyli przeźroczyste ... a w slocie mask dac animowaną mape gradient gdzie kolor bialy to wartosc maxymalna a czarny to minimalna ... poprzez mapowanie UVW map box mozna bylo by uzyskac efekt powsającego budynku od podstawy w gore ... to najprostsze rozwiązanie ... wg. mnie najbardziej rozsądne ...
pchelka Napisano 6 Lipiec 2005 Autor Napisano 6 Lipiec 2005 Hmm rzeczywiście niby banalnie proste a jakoś nie pomyślałem o blendzie ....jutro zabiorę się za składanie budynku i wypróbuje (gdybym chciał nierównomierny wzrost tego budynku trzeba by jakoś animowalną maskę chyba narysować???). Inne pytanie coś tu na forum czytałem o pluginie growth czy jakoś tak ... nadał by się do wykonania takiego wzrostu ? A ewentualnie jak byś rozwiązał animacje budynku który sam składa się z spadających z góry elementów??? Wiem zadaje dużo pytań ale kto pyta ten nie błądzi :D
Marcin Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 animacja ze spadajacych elementów to moze reactorem mozna bylo by zanimowac budynek skladajacy sie z elementów i przeprowadzic symulacje z ujemną wartoscią gravity ...pozneij jedynie zmontowac animacje od tylu i tyle ... lub same klucze animacji poszczegolnych elementow jakos odbić ... co do nie rowno miernego skladanai sie budynku to przeciez i tak i tak trzeba bylo by zanimowac samą mape gradient ... a animowac mzoan do woli ... takze nie rownomiernie ...
streaker Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 Nie pamiętam juz dokładnie tej reklamy, ale wydaje mi się, że tam obiekty pojawiały się jeden po drugim, a wtedy blend i nawet animowana mapa wysiadają.
pchelka Napisano 7 Lipiec 2005 Autor Napisano 7 Lipiec 2005 Dzięki za info Marcin. .. nic zostało tylko wymodelować i wypróbować obie metody, pomys z reaktorem jest git trochę będzie zabawy z kamerą którą będę musiał puścić odwróconą ale jakoś to wykonam :)
Shogun 3D Napisano 7 Lipiec 2005 Napisano 7 Lipiec 2005 To nie chodzi o odwracanie kamery, tylko o ujemną wartośc grawitacji, render do klatek i montaż od ostatniej do pierwszej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się