Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Niestety nie moge znalezc informacji jak moge dokladnie otexturować model (tzn texturke w PS to wiem jak robic) ale nie wiem jak w Mayi zrobić UVki itd itp... Ktos by pomógł? Znalazlem jakis tutek na internecie o tym (niby o tym) ale trzeba za niego zaplacic, nie wiem czy na pewno to by bylo to itd itp.

 

Zrobilby ktoś UVke lub pomógł mi zrobić? Moge w zamian coś zaoferować (bez skojarzen :] )

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sporo zalezy od tego czy model masz nurbsowy czy z poly.

Jesli z nurbsow to przy tworzeniu materialu wybierasz teksture 'As Projection' a pozniej pozycjonujesz uchwytami na obiekcie. Nastepnie w oknie Hypershade konwertujesz teksture do pliku (prawy myszy obok materialu i convert to file texture).

Poligonowym modelom teksture przydzielasz zaznaczajac scianki i wybierajac odpowiedni rodzaj mapowania w modeling/edit polygons/texture. Dzieki temu moze byc wiele tekstur jednoczesnie. Pozniej ukladasz ja odpowiednio w UV Editorze.

Sporo darmowyc tutoriali jest na tej stronie http://www.learning-maya.com/texturing.php (e sekcji texturing).

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Mozecie mi pomóc w paru sprawach?

 

Mam takie koło zrobione w Mayi, zaznaczam kilka face'ów na tym kole i nadaje im mapowanie planarne (pierwszy obrazek). wrzucam materiał checker, i niestety jakoś dziwnie go wrzuca na obiekt (drugi obrazek) :/ o ile dobrze kojarze to powinna byc w tym zaznaczonym okręgu prosta czarno-biala szachownica bez udziwnień?

 

przy okazji: jak zaznaczyć jakis punkt który bedzie punktem odniesienia (tzn wg którego bede mógł obracać obiekt itd...)

Napisano

Jesli sie zaznaczy face i przypisze mu texture to trzeba ponownie zaznaczyc tego face ktoremu sie przypisalo wczesniej texture i dopiero wybrac mapowanie planarne wzgledem danej osi frontalnej X,Y lub Z

 

Natomiast majac na mysli pukt odniesienia chyba chodzi ci o Pivot ktoremu lokalizacje sie modyfikuje poprzez nacisniecie insert.

Napisano
  • Autor

nic sie niestety nie zmienia. nadaje wzgledem osi X Y lub Z i nic...nadaje tez opcje "Fit to best Plane" i nic...

 

Jesli chodzi o Pivot to próbuje włączac insert w różnych momentach i nic sie nie dzieje...

Napisano
  • Autor

Wlasciwie to nie moge przyznac zadnego typu texturowania. Bo wystarczy ze na kolo rzuce tylko materiał checker i jest to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności