Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Niestety nie moge znalezc informacji jak moge dokladnie otexturować model (tzn texturke w PS to wiem jak robic) ale nie wiem jak w Mayi zrobić UVki itd itp... Ktos by pomógł? Znalazlem jakis tutek na internecie o tym (niby o tym) ale trzeba za niego zaplacic, nie wiem czy na pewno to by bylo to itd itp.

 

Zrobilby ktoś UVke lub pomógł mi zrobić? Moge w zamian coś zaoferować (bez skojarzen :] )

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sporo zalezy od tego czy model masz nurbsowy czy z poly.

Jesli z nurbsow to przy tworzeniu materialu wybierasz teksture 'As Projection' a pozniej pozycjonujesz uchwytami na obiekcie. Nastepnie w oknie Hypershade konwertujesz teksture do pliku (prawy myszy obok materialu i convert to file texture).

Poligonowym modelom teksture przydzielasz zaznaczajac scianki i wybierajac odpowiedni rodzaj mapowania w modeling/edit polygons/texture. Dzieki temu moze byc wiele tekstur jednoczesnie. Pozniej ukladasz ja odpowiednio w UV Editorze.

Sporo darmowyc tutoriali jest na tej stronie http://www.learning-maya.com/texturing.php (e sekcji texturing).

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Mozecie mi pomóc w paru sprawach?

 

Mam takie koło zrobione w Mayi, zaznaczam kilka face'ów na tym kole i nadaje im mapowanie planarne (pierwszy obrazek). wrzucam materiał checker, i niestety jakoś dziwnie go wrzuca na obiekt (drugi obrazek) :/ o ile dobrze kojarze to powinna byc w tym zaznaczonym okręgu prosta czarno-biala szachownica bez udziwnień?

 

przy okazji: jak zaznaczyć jakis punkt który bedzie punktem odniesienia (tzn wg którego bede mógł obracać obiekt itd...)

Napisano

Jesli sie zaznaczy face i przypisze mu texture to trzeba ponownie zaznaczyc tego face ktoremu sie przypisalo wczesniej texture i dopiero wybrac mapowanie planarne wzgledem danej osi frontalnej X,Y lub Z

 

Natomiast majac na mysli pukt odniesienia chyba chodzi ci o Pivot ktoremu lokalizacje sie modyfikuje poprzez nacisniecie insert.

Napisano
  • Autor

nic sie niestety nie zmienia. nadaje wzgledem osi X Y lub Z i nic...nadaje tez opcje "Fit to best Plane" i nic...

 

Jesli chodzi o Pivot to próbuje włączac insert w różnych momentach i nic sie nie dzieje...

Napisano
  • Autor

Wlasciwie to nie moge przyznac zadnego typu texturowania. Bo wystarczy ze na kolo rzuce tylko materiał checker i jest to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.