San Andreas Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 Niestety nie moge znalezc informacji jak moge dokladnie otexturować model (tzn texturke w PS to wiem jak robic) ale nie wiem jak w Mayi zrobić UVki itd itp... Ktos by pomógł? Znalazlem jakis tutek na internecie o tym (niby o tym) ale trzeba za niego zaplacic, nie wiem czy na pewno to by bylo to itd itp. Zrobilby ktoś UVke lub pomógł mi zrobić? Moge w zamian coś zaoferować (bez skojarzen :] )
ca mel Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 Sporo zalezy od tego czy model masz nurbsowy czy z poly. Jesli z nurbsow to przy tworzeniu materialu wybierasz teksture 'As Projection' a pozniej pozycjonujesz uchwytami na obiekcie. Nastepnie w oknie Hypershade konwertujesz teksture do pliku (prawy myszy obok materialu i convert to file texture). Poligonowym modelom teksture przydzielasz zaznaczajac scianki i wybierajac odpowiedni rodzaj mapowania w modeling/edit polygons/texture. Dzieki temu moze byc wiele tekstur jednoczesnie. Pozniej ukladasz ja odpowiednio w UV Editorze. Sporo darmowyc tutoriali jest na tej stronie http://www.learning-maya.com/texturing.php (e sekcji texturing). Pozdr.
mathix Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video_details.php?v=156 - video tutorial na temat podstaw mapowania poly.
San Andreas Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 Mozecie mi pomóc w paru sprawach? Mam takie koło zrobione w Mayi, zaznaczam kilka face'ów na tym kole i nadaje im mapowanie planarne (pierwszy obrazek). wrzucam materiał checker, i niestety jakoś dziwnie go wrzuca na obiekt (drugi obrazek) :/ o ile dobrze kojarze to powinna byc w tym zaznaczonym okręgu prosta czarno-biala szachownica bez udziwnień? przy okazji: jak zaznaczyć jakis punkt który bedzie punktem odniesienia (tzn wg którego bede mógł obracać obiekt itd...)
Rascal Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 Jesli sie zaznaczy face i przypisze mu texture to trzeba ponownie zaznaczyc tego face ktoremu sie przypisalo wczesniej texture i dopiero wybrac mapowanie planarne wzgledem danej osi frontalnej X,Y lub Z Natomiast majac na mysli pukt odniesienia chyba chodzi ci o Pivot ktoremu lokalizacje sie modyfikuje poprzez nacisniecie insert.
San Andreas Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 nic sie niestety nie zmienia. nadaje wzgledem osi X Y lub Z i nic...nadaje tez opcje "Fit to best Plane" i nic... Jesli chodzi o Pivot to próbuje włączac insert w różnych momentach i nic sie nie dzieje...
San Andreas Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 Wlasciwie to nie moge przyznac zadnego typu texturowania. Bo wystarczy ze na kolo rzuce tylko materiał checker i jest to samo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się