Napisano 20 Lipiec 200519 l witam , Mam problemy z direct light - jak widac na zalaczonym obrazku rozswietla bardzo mocno material na murku na srodku oraz scianie. Ustawialem natezenie swiatla ale to nie daje rezultatów - mat. zawsze jest bardzo jasny. Próbowalem tez bawic sie materialem - jest on vrayowy, przyciemnialem go i rozjasnialem, ale to tez nic nie dalo. Swiatla w oknach to vraylight oraz jedno direct light na zewnatrz. Dzieki
Napisano 20 Lipiec 200519 l hmm po lewej jest calkiem mułowato ... czy w oknach po lewej są jakies szyby ? i czy jest jakas szyba w tym otworze ?
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor no wlasnie wogole to jest mułowate... nie wiem jak ustawic parametry aby to fajnie naturalnie wygladalo, swiatla mam cakowicie biale , bez kolorów, a calosc jest wg mnie w jakis dziwnych kolorach, po lewej jest okno - duze - z jednym vraylight na srodku, drugi wraylight jest ponad oknem dachowym, no i ten nieszczesny materail na murku - rozswietlony na maxa ...
Napisano 20 Lipiec 200519 l nie black tylko bright ... bright multiplier jeszcze bardziej rozjasnia miejsca o malej intensywnosci swiatla ... i w ten sposob przepaliles tego directa ... z reguly tego sie uzywa do rozjasniania pomieszczen i manewruje sie tylko dark multiplier a bright zostawia ... zostaw bright multiplier na 1,0
Napisano 20 Lipiec 200519 l nie chodziło mi o te wartości :P chodziło mi o to czy masz ustawione: 1 - linear color mapping 2 - exponential color mapping ... czy 3 - HSV exponential color mapping ???????????????? mi twój render wygląda na 2 a powinieneś spróbować 3 HSV .... (ale moge się mylić:P )
Napisano 21 Lipiec 200519 l javor - HSV to tak jak bys uprał w pralce czerwone skarpetki z białą koszulką ... praktycznei HSV nadaje sie do symulacji interior nocnej ... gdzie wiekszosc jest bezowe ... exponetial zapobiega przepalaniu kolorow ale tak jak kolega wyzej pokazal mozna je przepalic ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto