Napisano 20 Lipiec 200519 l Witam, hm ok na poczatek slowa wyjasnienia bo Wam sie naleza... prace objektownieoceniam jaka cienzka- ale to dlatego ze zaczynam..a wiec jezeli prace autor sam uwaza za cienka czemu wyladowala tutaj? Otuz nie chce ciagle powielac tych samych bledow bo swoja droga lepiej wytna bledy w pracy oosby znjace sie na tym niz osoba ktora zaczyna prawda? no ok ogolnie uznajde "prace" za skonczona [ nie dalem ja w pracach 3d bo to zenada by bylo imo] aha prosze o budujaca krytyke0-zbluzgac kazdy glupi umie...
Napisano 20 Lipiec 200519 l ja jestem bardzo tolerancyjny tymbardziej co do gramatyki ale bióro to juz przesada :P
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor dobra a poza ortografia jakies konkrety?:D dobra inaczej troche od pewnego czasu jestem na tym samym poziomie -marnym i nie wiem co zrobic zeby pchnac tok prac troche dalej po to w sumie ten post -pozdro
Napisano 20 Lipiec 200519 l -złe proporcje (jak bym wpadł w taką fuge w podłodze to już bym z niej chyba nie wyszedł :P ) kwadratowe monitory ???? -słabo dobrane textury i kolory -mało detali (okno to dziura bez futryn, brak klawiatur, mysz, komputerów i innych głupot urozmaicających scene) -słaby render (brak global illumination - jeżeli to scanline to używaj light tracera albo przerzuć się na v-ray, brazil czy mental ray) -mało szczegółowe modele to tyle konstruktywnej (chyba) krytyki odemnie :]
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor dzieki wszystkim za krytyke objektywna a w szegolnosci javorowi za to ze pukusil sie o dokladny opis.... co do deali to wiem ze nie ma klawiatur itp ale te okna miale byc takie puste ale mneijsza o to co do futryny na dole okna to nie ejst taka duza az [1/2 nogi krzesla] ale dziekieki :) oczyeisci kazda krytyka jak anrazie konstruktywna poczynajac tej o ortografi;p
Napisano 24 Lipiec 200519 l to ja napisze tak - nie jestem w tym dobry ale powiem ci jak ja zaczynałem: 1) popraw temat ;) 2) popracuj nad modelami - spójrz choćby na stoły za bardzo kwadratowe - nie żałuj poly :] 3) na początek proponuje nie pracować używając textur - na stół możesz dać równie dobrze jakiś shader czarny czy coś bo narazie musisz zkumać o co biega.. 4) nie używaj takich ciemnych kolorów - np jak dajesz shader na monitor to pamietaj ze sam rendering go jeszcze przyciemni także nieprzesadzaj :] 5) jak już sie bawisz w texturowanie (co odradam na poczatkach zabawy z interiorem) to unikaj standardowych textur z 3dsmax 6) najlepiej jakbyś pracował najpierw nad jednym modelem, dowalił go na maxa, potem robisz następne a potem dopiero zapodajesz do sceny 7) trzymaj proporcje bo potem to źle wygląda - monitory w porównaniu do krzeseł wygladają na 13 ? ps za grube i za bardzo wklęsły ekran do środka, Jeśli idzie o oświetlenie: 8) ściagnij sobie jakiś konkretny render np vray'a i przerób jakiś tutek te 2 sa naprawde bardzo fajne http://67.15.36.49/team/Tutorials/linda_vray/vray_01.asp http://www.evermotion.org/stats.php?url=http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=86&unfold=exclusive a ten dość ciekawy http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=54&unfold=exclusive ponadto możesz przeszukać evermotion i tam gdzies jest gotowa scena jeśli idzie o oświetlenie 'class lighting' czy jakoś tak to idzie - możesz sobie poćwiczyć oświatlanie - ponadto mamy na forum fajowy wątek o oświatlaniu rozpoczęty przez Marcina - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=1 Wiele ciekawych rzeczy można sie dowiedzieć :] prawda jest taka że musisz chcieć :] aha i jeszcze do modelingu - jesli te fugi to modelowane to odpusc sobie tą metodą ich robienie - nie wiem czy jest sens ;) druga sprawa jak przegladasz forum czy to polskie czy zagraniczne i widzisz jakies fajne pracki albo cosik co ci sie w nich podoba to staraj sie wyciagnac od autora jakies info - nawet nie wiesz jak to pomaga ;) aha i nie proś kogoś o wyręczanie - jak juz prosisz o pomoc np przy oświetlaniu to staraj sie zrozumieć dlaczego takie ustawienia a nie inne a nie szukać jakiegos gotowca ;) ja tak sie od pewnego kolesia tu na forum bardzo dużo nauczyłem jesli idzie o interior :] (porównując do tego co umiełem na początku ;)) patrzyłem tu na max3d ale nie widze jakiś specjalnych tutków o interiorku. Dobra czyli będzie to tak w skrócie 1) pracuj kolejno nad modelami tak aby były w miare jak najlepsze 2) robisz scenke i szykujesz oświetlenie 3) wstawiasz elementy i dokonujesz poprawek 4) shadery - czy to własne czy gotowce (polecam robienie własnych jak już chcesz sie bawic w 3d ;))) no i uzbroić sie w cierpliwość bo to naprawde pare dobrych godzin żeby już coś przypominała scenka ;) pozdro i powodzenia. ps. jak doczytałes do końca to gratuluje ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto