ldv_kzn Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 Witam, hm ok na poczatek slowa wyjasnienia bo Wam sie naleza... prace objektownieoceniam jaka cienzka- ale to dlatego ze zaczynam..a wiec jezeli prace autor sam uwaza za cienka czemu wyladowala tutaj? Otuz nie chce ciagle powielac tych samych bledow bo swoja droga lepiej wytna bledy w pracy oosby znjace sie na tym niz osoba ktora zaczyna prawda? no ok ogolnie uznajde "prace" za skonczona [ nie dalem ja w pracach 3d bo to zenada by bylo imo] aha prosze o budujaca krytyke0-zbluzgac kazdy glupi umie...
xeav Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 wszystko prawdę mówiąc słabe, modele aż się proszą o chamfera :]
polka dot Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 ja jestem bardzo tolerancyjny tymbardziej co do gramatyki ale bióro to juz przesada :P
ldv_kzn Napisano 20 Lipiec 2005 Autor Napisano 20 Lipiec 2005 dobra a poza ortografia jakies konkrety?:D dobra inaczej troche od pewnego czasu jestem na tym samym poziomie -marnym i nie wiem co zrobic zeby pchnac tok prac troche dalej po to w sumie ten post -pozdro
wizz Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 pomysł z tą panoramą fajny ale ci to nie wyszło tu za dobrze :)
javor Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 -złe proporcje (jak bym wpadł w taką fuge w podłodze to już bym z niej chyba nie wyszedł :P ) kwadratowe monitory ???? -słabo dobrane textury i kolory -mało detali (okno to dziura bez futryn, brak klawiatur, mysz, komputerów i innych głupot urozmaicających scene) -słaby render (brak global illumination - jeżeli to scanline to używaj light tracera albo przerzuć się na v-ray, brazil czy mental ray) -mało szczegółowe modele to tyle konstruktywnej (chyba) krytyki odemnie :]
ldv_kzn Napisano 20 Lipiec 2005 Autor Napisano 20 Lipiec 2005 dzieki wszystkim za krytyke objektywna a w szegolnosci javorowi za to ze pukusil sie o dokladny opis.... co do deali to wiem ze nie ma klawiatur itp ale te okna miale byc takie puste ale mneijsza o to co do futryny na dole okna to nie ejst taka duza az [1/2 nogi krzesla] ale dziekieki :) oczyeisci kazda krytyka jak anrazie konstruktywna poczynajac tej o ortografi;p
Hindus Napisano 24 Lipiec 2005 Napisano 24 Lipiec 2005 to ja napisze tak - nie jestem w tym dobry ale powiem ci jak ja zaczynałem: 1) popraw temat ;) 2) popracuj nad modelami - spójrz choćby na stoły za bardzo kwadratowe - nie żałuj poly :] 3) na początek proponuje nie pracować używając textur - na stół możesz dać równie dobrze jakiś shader czarny czy coś bo narazie musisz zkumać o co biega.. 4) nie używaj takich ciemnych kolorów - np jak dajesz shader na monitor to pamietaj ze sam rendering go jeszcze przyciemni także nieprzesadzaj :] 5) jak już sie bawisz w texturowanie (co odradam na poczatkach zabawy z interiorem) to unikaj standardowych textur z 3dsmax 6) najlepiej jakbyś pracował najpierw nad jednym modelem, dowalił go na maxa, potem robisz następne a potem dopiero zapodajesz do sceny 7) trzymaj proporcje bo potem to źle wygląda - monitory w porównaniu do krzeseł wygladają na 13 ? ps za grube i za bardzo wklęsły ekran do środka, Jeśli idzie o oświetlenie: 8) ściagnij sobie jakiś konkretny render np vray'a i przerób jakiś tutek te 2 sa naprawde bardzo fajne http://67.15.36.49/team/Tutorials/linda_vray/vray_01.asp http://www.evermotion.org/stats.php?url=http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=86&unfold=exclusive a ten dość ciekawy http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=54&unfold=exclusive ponadto możesz przeszukać evermotion i tam gdzies jest gotowa scena jeśli idzie o oświetlenie 'class lighting' czy jakoś tak to idzie - możesz sobie poćwiczyć oświatlanie - ponadto mamy na forum fajowy wątek o oświatlaniu rozpoczęty przez Marcina - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=1 Wiele ciekawych rzeczy można sie dowiedzieć :] prawda jest taka że musisz chcieć :] aha i jeszcze do modelingu - jesli te fugi to modelowane to odpusc sobie tą metodą ich robienie - nie wiem czy jest sens ;) druga sprawa jak przegladasz forum czy to polskie czy zagraniczne i widzisz jakies fajne pracki albo cosik co ci sie w nich podoba to staraj sie wyciagnac od autora jakies info - nawet nie wiesz jak to pomaga ;) aha i nie proś kogoś o wyręczanie - jak juz prosisz o pomoc np przy oświetlaniu to staraj sie zrozumieć dlaczego takie ustawienia a nie inne a nie szukać jakiegos gotowca ;) ja tak sie od pewnego kolesia tu na forum bardzo dużo nauczyłem jesli idzie o interior :] (porównując do tego co umiełem na początku ;)) patrzyłem tu na max3d ale nie widze jakiś specjalnych tutków o interiorku. Dobra czyli będzie to tak w skrócie 1) pracuj kolejno nad modelami tak aby były w miare jak najlepsze 2) robisz scenke i szykujesz oświetlenie 3) wstawiasz elementy i dokonujesz poprawek 4) shadery - czy to własne czy gotowce (polecam robienie własnych jak już chcesz sie bawic w 3d ;))) no i uzbroić sie w cierpliwość bo to naprawde pare dobrych godzin żeby już coś przypominała scenka ;) pozdro i powodzenia. ps. jak doczytałes do końca to gratuluje ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się