Napisano 23 Lipiec 200519 l Jak w maxie wyrenderować klatki z kanałem alpha, czyli te standardowe czarne tło ma być niewidoczne przy nakładaniu tych obrazków na siebie w innych programach
Napisano 23 Lipiec 200519 l alphe jak i parę innych rzeczy znajdzesz w opcjach renderingu w zakładce 'render elements'. Alpha będzie w osobnym pliku, ale to chyba nie aż taki duży problem...
Napisano 24 Lipiec 200519 l Ja to bym zrobił inaczej: wyrenderował z czaenym tłem, w PS zaznaczył magic wand tło, następnie inveryt selection, do osobnej warstwy, tło wywalam, a resztę zapisuję jako Tifa. ...I już. :)
Napisano 24 Lipiec 200519 l Autor shogunn przy 100 klatkach ten pierwszy sposób jest chyba praktyczniejszy:]
Napisano 24 Lipiec 200519 l Autor VGT czy ja to źle robię czy top tak ma być...jak wybieram tę opcję alpha to renderuje mi jeden kolorowy obrazek z czarnym tłem i drugi ten sam tylko czarno-bialy..czy to tak ma być, że potem mam to w maxie jeszcze jakoś połączyć czy co??
Napisano 24 Lipiec 200519 l Tak ma byc. VGT napisal: "Alpha będzie w osobnym pliku, ale to chyba nie aż taki duży problem...". Masz teraz jeden normalny obrazek + do niego maskę przezroczystości, czyli właśnie Alpha. Tam gdzie jest czarne jest przezroczyste, a tam gdzie białe, nie. Niektóre formaty zapisu pozwalają na zapisanie alpha w tym samym pliku, na przykład tiff.
Napisano 24 Lipiec 200519 l Zapisuj poszczegolne klatki animacji f pliku ktory obsluguje kanal alpha np. TGA 32bit. Nastepnie otwierasz ten obrazek w programie graficznym i bedzie on posiadal w sobie ten kanal alpha ktory potrzebujesz. Pozdr. E.