Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki dziwny problem... a mianowicie coś mi sie fotony w brazil'u shizują i nie wiem co jest grane. Zrobiłem sobie przykładową secenę aby potestować ze światłem i wszystko było git do momentu gdy wrzuciłem na nią 2-gie (wewnętrzne) źródło światła. Gdy renderuje to wszystko z 1 światłem (zewnętrznym lub wewnętrznym) - działa ok (nie licząc syfu spowodowanego niskim samplingiem) ale gdy dorzuce 2 światło w jakiś MAGICZNY sposób fotony pochodzące z wewnętrznego źródła zachowują się conajmniej dziwne. Jak to wygląda mozecie zobaczyć w załącznikach. Na pierwszym renderze mam tylko światło zewnętrzne, na drugim samo wewnętrzne, zaś na trzecim oba. Jak widac tworza mi się na ścianach (a szczególnie na suficie) dziwne kółka... bawiłem się ustawieniami każdego ze świateł oraz knefelkami w Luma server i Photon map server, ale to nie pomaga. Czyżby to był jakiś błąd, albo jestem na te fotony za głupi? :]

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ustawiłem i działa :D jednak jestem za głupi... :P

A tak wogole to o co chodzi z tym parametrem bounce? Widzę, że im więcej tym lepiej jednak na jakiej zasadzie to działa? Przydało by się to wiedzieć bo wtedy będę mógł z tym kombinować dalej... a tak nie mam zielonego pojęcia z czym to gryźć...

Napisano

a co znaczy po angielsku bounce ? ;]

 

p.s. kiedys Fotoas nagral Videotutoriala nt. fotonow w Brazilu ... moze gdzies go jeszcze znajdziesz ... najlepiej go samego zapytaj ...

Napisano

Wiem, że bounce oznacza ilość odbić... jednak coś mni tu nie pasuje bo przy bounce 1 fotony odbijają się więcej niż 1 raz... za to przy bounce 2 ich ilość wzrasta znacząco (bynajmniej nie 2 razy) no i czas renderowania wydłuża się również niewspółmiernie... więc czy aby napewno o to w tym chodzi?

A co do tutoriala to już dawno go przerobiłem i efekty które uzyskuję idąc rozumowaniem Fotoas'a w praktyce nie pokrywają się specjalnie z jego teorią na ten temat. Aczkolwiek musze przyznać, że dzięki niemu wogóle udało mi się wprowadzić w zagadnienia związane z fotonami za co jestem mu wdzięczny :)

Napisano

Parametr Bouces w tym przypadku (tzn. kiedy używana jest mapa fotonów) jest swojego rodzaju włącznikiem regathering’u. (1 = wyłączony, 2 = włączony, z tego co się orientuję wartości większe niż 2 nie dają żadnego efektu). Ilość odbić fotonów definiuje parametr Diffuse depth. Natomiast wydłużony czas renderingu ma związek z metodą obliczania gi, a nie ze wzrostem ilości fotonów, na którą to regathering nie ma wpływu.

 

Sam regathering jest połączeniem dwu metod obliczania gi - Metody próbkowania Quasi Monte-Carlo (dokładna i wolna) i mapy fotonów (bardzo szybka i mało dokładna). Pierwsze odbicie liczone jest przy użyciu QMC a reszta z mapy fotonów.

 

 

 

Mam nadzieję że nigdzie nie skłamałem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności