Jump to content
HaLord

Fotony i ich mały shizzzz

Recommended Posts

Mam taki dziwny problem... a mianowicie coś mi sie fotony w brazil'u shizują i nie wiem co jest grane. Zrobiłem sobie przykładową secenę aby potestować ze światłem i wszystko było git do momentu gdy wrzuciłem na nią 2-gie (wewnętrzne) źródło światła. Gdy renderuje to wszystko z 1 światłem (zewnętrznym lub wewnętrznym) - działa ok (nie licząc syfu spowodowanego niskim samplingiem) ale gdy dorzuce 2 światło w jakiś MAGICZNY sposób fotony pochodzące z wewnętrznego źródła zachowują się conajmniej dziwne. Jak to wygląda mozecie zobaczyć w załącznikach. Na pierwszym renderze mam tylko światło zewnętrzne, na drugim samo wewnętrzne, zaś na trzecim oba. Jak widac tworza mi się na ścianach (a szczególnie na suficie) dziwne kółka... bawiłem się ustawieniami każdego ze świateł oraz knefelkami w Luma server i Photon map server, ale to nie pomaga. Czyżby to był jakiś błąd, albo jestem na te fotony za głupi? :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawiłem i działa :D jednak jestem za głupi... :P

A tak wogole to o co chodzi z tym parametrem bounce? Widzę, że im więcej tym lepiej jednak na jakiej zasadzie to działa? Przydało by się to wiedzieć bo wtedy będę mógł z tym kombinować dalej... a tak nie mam zielonego pojęcia z czym to gryźć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co znaczy po angielsku bounce ? ;]

 

p.s. kiedys Fotoas nagral Videotutoriala nt. fotonow w Brazilu ... moze gdzies go jeszcze znajdziesz ... najlepiej go samego zapytaj ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że bounce oznacza ilość odbić... jednak coś mni tu nie pasuje bo przy bounce 1 fotony odbijają się więcej niż 1 raz... za to przy bounce 2 ich ilość wzrasta znacząco (bynajmniej nie 2 razy) no i czas renderowania wydłuża się również niewspółmiernie... więc czy aby napewno o to w tym chodzi?

A co do tutoriala to już dawno go przerobiłem i efekty które uzyskuję idąc rozumowaniem Fotoas'a w praktyce nie pokrywają się specjalnie z jego teorią na ten temat. Aczkolwiek musze przyznać, że dzięki niemu wogóle udało mi się wprowadzić w zagadnienia związane z fotonami za co jestem mu wdzięczny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametr Bouces w tym przypadku (tzn. kiedy używana jest mapa fotonów) jest swojego rodzaju włącznikiem regathering’u. (1 = wyłączony, 2 = włączony, z tego co się orientuję wartości większe niż 2 nie dają żadnego efektu). Ilość odbić fotonów definiuje parametr Diffuse depth. Natomiast wydłużony czas renderingu ma związek z metodą obliczania gi, a nie ze wzrostem ilości fotonów, na którą to regathering nie ma wpływu.

 

Sam regathering jest połączeniem dwu metod obliczania gi - Metody próbkowania Quasi Monte-Carlo (dokładna i wolna) i mapy fotonów (bardzo szybka i mało dokładna). Pierwsze odbicie liczone jest przy użyciu QMC a reszta z mapy fotonów.

 

 

 

Mam nadzieję że nigdzie nie skłamałem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy