Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam zrobilem sobie taka stronke http://republika.pl/llech/ dzialaja w niej wszystkie linki tylko chcialbym zeby przejscia pomiedzy stronami wygladaly tak jak sie kliknie na Hotel

a nie jak w pozostalych linkach. tylko nie wiem jak to zrobic o ile w pierwszym linku wyglada to nawet ladnie a jest to zrobione w ten sposob

 

scr1.gif

 

jal widac pelna amatorka to chcialbym sie dowiedziec jak mozna wykonac pozostale linki za pomoca

AS.

 

z gory dzieki za pomoc!

 

pozdr........

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

każdą "podstronę" umieść w MC, a po kliknięicu na link poprostu ładujesz te MC i zmieniasz ich pozycję w funkcji onEnterFrame.

 

Przysyłam ci przykładowy pliczek.

Coś takiego, oczywiście brakuje tu np. maski, ale to tak na szybko robiłem :)

 

PS. Zmień rozszerzenie na rar

Napisano
  • Autor

nie troszke nie oto mi chodzilo, chodzi mi zeby tak jak na twoim przykladzie jak klikne w zielony przycisk to wyjezdza zielony prostokat i to samo jest z niebieskim a ja chce zeby zielony zjechal w dol i odrazu za nim wjezdzal niebieski. jednym slowem chce zeby byla akcja(wjazd) i reakcja(wyjazd) tego samego mc i wjazd nastepnego mc

 

 

a dopiero teraz zobaczylem piszesz maska czyli jak zastosuje maske to bedzie sprawialo efekt przejscia tak, bo u mnie zjerzdza to na tweenie w dol strony (czysta amatorka :) )

 

 

pozdr.........

Napisano
  • Autor

dokladnie o to mi chodzilo :) teraz trzeba to wybrubowac wielkie dzieki.

 

pozdr...........

Napisano

hehe..

kiedy tworzysz nowe mc do biblioteki i chcesz je za pomocą AS wrzucić na scenę, musisz odpowednio wyeksportować je dla AS'a:

W okienku Library klikasz prawym klawiszem na Twój mc3 > Linkage > zaznaczasz export for Action Script. W polu Identifier wyswietli ci się nazwa MC'ka dostępna dla AS, domyślnie jest ona identyczna jak nazwa MC, którą nadałeś mu przy jego tworzeniu.

Napisano
  • Autor

teraz dziala. dzieki jeszcze raz! a moge je umiescic na scenie i i tak samo nimi sterowac?

 

 

pozdr.........

Napisano
  • Autor

konkret! jeszcze jedno pytanko odnosnie kodu bo w niekturych miejscach go nie lapie

 

var clip:MovieClip;
b1.onPress = function() {
last_clip = clip;
clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1);
clip._y = -500;
clip._x = 10;
clip.onEnterFrame = function() {
last_clip._y += 50;
this._y += 50;
if (this._y == 100) {
delete this.onEnterFrame;
}
}
}

 

var clip:MovieClip;

co to oznacza?

last_clip = clip;

co to oznacza?

clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); 

nie lapie tej 1 na koncu

clip._y = -500;
clip._x = 10;

czy to oznacza polozenie w ktorym dany mc znajduje sie aktualnie na scenie

 

last_clip._y += 50;
this._y += 50;
if (this._y == 100) {

 

i to o co tu chodzi?

 

 

pozdr.......

Napisano

od początku:

var clip:MovieClip;

tworzy zmienną clip, która będzie przechowywała referencje do obiektu MovieClip.

W sumie można by na upartego opuścić tą linijkę, skrypt powinien działać, ale tak jest ładniejszy :)

 

last_clip = clip;

narazie sobie darujemy ;]

 

clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1);

zmienna klip będzie przechowywała referencję (coś w stylu adresu) do przyłączonego MovieClipa. Pierwsze mc1 oznacza, że na scenę ładujemy MC, który w bibliotece nazywa się "mc1" (to jest to, co się wpisuje w polu identifier w oknie linkage), Drugie mc1 oznacza nazwę Istance właśnie przyłączonego klipa - możesz odwoływać się do tego klipa (tzn. zmieniać jesgo atrybuty itp.) właśnie za pomocą tej nazwy. Liczba "1", lub później "2" i "3" oznaczają głębokość, na jakiej znajdzie się nasz MC - im wyższa liczba, tym "wyżej" znajdzie się obiekt - coś w stylu warstw - obiekt na wyższej głębokości będzie przysłanaiał obiekty mające niższą głębokość. Na jednej głębokości może znajdować się tylko jeden obiekt. Tu masz link do artykułu na ten temat: http://www.flashfreaks.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=40

 

clip._y = -500;
clip._x = 10;

Załadowany przed chwilą klip pozycjonujemy właśnie za pomocą zmiany tych atrybutów. Zauważ, że clip, to referencja do utworzonego przed chwilą obiektu.

 

Zostawiamy na chwilę last_clip

this._y += 50;
if (this._y == 100) {
  delete this.onEnterFrame;
}

Za pomocą tego zmieniamy położenie naszego klipa, tzn. przesuwamy go w dół. Jeżeli współrzędna y osiągnie wartość 100 kasujemy akcję onEnterFrame, aby dalej się nie przesuwał ten klip.

 

Aby teraz po ładowaniu się następnego klipa, ten poprzedni się przesuwał mamy takie coś:

last_clip = clip;

Do zmiennej last_clip przypisujemy referencję do klipa, który jest aktualnie załadowany.

Następnie, jak to widać w kodzie, zmienna clip przyjmie referencję do nowego klipa.

 

w akcji onEnterFrame:

last_clip._y += 50;

Jednocześnie przesuwając nasz nowy klip, przesuwamy w taki sam sposób ten stary, który był poprzednio załadowany. W efekcie przesuwamy go poza krawędź filmu, dzięki czemu staje się nie widoczny.

 

To się rozpisałem, mam nadzieję, że na coś to się przyda :)

abstract -> zapraszam do poczytania róznych artykułów na temat AS, bo widzę, że z flashem dajesz sobie radę, natomiast AS...

jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie tego to zapraszam na GG :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności