Napisano 10 Sierpień 200519 l Witam zrobilem sobie taka stronke http://republika.pl/llech/ dzialaja w niej wszystkie linki tylko chcialbym zeby przejscia pomiedzy stronami wygladaly tak jak sie kliknie na Hotel a nie jak w pozostalych linkach. tylko nie wiem jak to zrobic o ile w pierwszym linku wyglada to nawet ladnie a jest to zrobione w ten sposob jal widac pelna amatorka to chcialbym sie dowiedziec jak mozna wykonac pozostale linki za pomoca AS. z gory dzieki za pomoc! pozdr........
Napisano 10 Sierpień 200519 l każdą "podstronę" umieść w MC, a po kliknięicu na link poprostu ładujesz te MC i zmieniasz ich pozycję w funkcji onEnterFrame. Przysyłam ci przykładowy pliczek. Coś takiego, oczywiście brakuje tu np. maski, ale to tak na szybko robiłem :) PS. Zmień rozszerzenie na rar
Napisano 10 Sierpień 200519 l Autor nie troszke nie oto mi chodzilo, chodzi mi zeby tak jak na twoim przykladzie jak klikne w zielony przycisk to wyjezdza zielony prostokat i to samo jest z niebieskim a ja chce zeby zielony zjechal w dol i odrazu za nim wjezdzal niebieski. jednym slowem chce zeby byla akcja(wjazd) i reakcja(wyjazd) tego samego mc i wjazd nastepnego mc a dopiero teraz zobaczylem piszesz maska czyli jak zastosuje maske to bedzie sprawialo efekt przejscia tak, bo u mnie zjerzdza to na tweenie w dol strony (czysta amatorka :) ) pozdr.........
Napisano 10 Sierpień 200519 l Autor dokladnie o to mi chodzilo :) teraz trzeba to wybrubowac wielkie dzieki. pozdr...........
Napisano 10 Sierpień 200519 l Autor dodalem do twoiego przykladu dodatkowy przycisk i niewiem czemu on nie dziala.
Napisano 10 Sierpień 200519 l hehe.. kiedy tworzysz nowe mc do biblioteki i chcesz je za pomocą AS wrzucić na scenę, musisz odpowednio wyeksportować je dla AS'a: W okienku Library klikasz prawym klawiszem na Twój mc3 > Linkage > zaznaczasz export for Action Script. W polu Identifier wyswietli ci się nazwa MC'ka dostępna dla AS, domyślnie jest ona identyczna jak nazwa MC, którą nadałeś mu przy jego tworzeniu.
Napisano 10 Sierpień 200519 l Autor teraz dziala. dzieki jeszcze raz! a moge je umiescic na scenie i i tak samo nimi sterowac? pozdr.........
Napisano 10 Sierpień 200519 l Autor konkret! jeszcze jedno pytanko odnosnie kodu bo w niekturych miejscach go nie lapie var clip:MovieClip; b1.onPress = function() { last_clip = clip; clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); clip._y = -500; clip._x = 10; clip.onEnterFrame = function() { last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } } } var clip:MovieClip; co to oznacza? last_clip = clip; co to oznacza? clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); nie lapie tej 1 na koncu clip._y = -500; clip._x = 10; czy to oznacza polozenie w ktorym dany mc znajduje sie aktualnie na scenie last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { i to o co tu chodzi? pozdr.......
Napisano 10 Sierpień 200519 l od początku: var clip:MovieClip; tworzy zmienną clip, która będzie przechowywała referencje do obiektu MovieClip. W sumie można by na upartego opuścić tą linijkę, skrypt powinien działać, ale tak jest ładniejszy :) last_clip = clip; narazie sobie darujemy ;] clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); zmienna klip będzie przechowywała referencję (coś w stylu adresu) do przyłączonego MovieClipa. Pierwsze mc1 oznacza, że na scenę ładujemy MC, który w bibliotece nazywa się "mc1" (to jest to, co się wpisuje w polu identifier w oknie linkage), Drugie mc1 oznacza nazwę Istance właśnie przyłączonego klipa - możesz odwoływać się do tego klipa (tzn. zmieniać jesgo atrybuty itp.) właśnie za pomocą tej nazwy. Liczba "1", lub później "2" i "3" oznaczają głębokość, na jakiej znajdzie się nasz MC - im wyższa liczba, tym "wyżej" znajdzie się obiekt - coś w stylu warstw - obiekt na wyższej głębokości będzie przysłanaiał obiekty mające niższą głębokość. Na jednej głębokości może znajdować się tylko jeden obiekt. Tu masz link do artykułu na ten temat: http://www.flashfreaks.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=40 clip._y = -500; clip._x = 10; Załadowany przed chwilą klip pozycjonujemy właśnie za pomocą zmiany tych atrybutów. Zauważ, że clip, to referencja do utworzonego przed chwilą obiektu. Zostawiamy na chwilę last_clip this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } Za pomocą tego zmieniamy położenie naszego klipa, tzn. przesuwamy go w dół. Jeżeli współrzędna y osiągnie wartość 100 kasujemy akcję onEnterFrame, aby dalej się nie przesuwał ten klip. Aby teraz po ładowaniu się następnego klipa, ten poprzedni się przesuwał mamy takie coś: last_clip = clip; Do zmiennej last_clip przypisujemy referencję do klipa, który jest aktualnie załadowany. Następnie, jak to widać w kodzie, zmienna clip przyjmie referencję do nowego klipa. w akcji onEnterFrame: last_clip._y += 50; Jednocześnie przesuwając nasz nowy klip, przesuwamy w taki sam sposób ten stary, który był poprzednio załadowany. W efekcie przesuwamy go poza krawędź filmu, dzięki czemu staje się nie widoczny. To się rozpisałem, mam nadzieję, że na coś to się przyda :) abstract -> zapraszam do poczytania róznych artykułów na temat AS, bo widzę, że z flashem dajesz sobie radę, natomiast AS... jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie tego to zapraszam na GG :p
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto