Posted August 10, 200519 yr Witam zrobilem sobie taka stronke http://republika.pl/llech/ dzialaja w niej wszystkie linki tylko chcialbym zeby przejscia pomiedzy stronami wygladaly tak jak sie kliknie na Hotel a nie jak w pozostalych linkach. tylko nie wiem jak to zrobic o ile w pierwszym linku wyglada to nawet ladnie a jest to zrobione w ten sposob jal widac pelna amatorka to chcialbym sie dowiedziec jak mozna wykonac pozostale linki za pomoca AS. z gory dzieki za pomoc! pozdr........
August 10, 200519 yr każdą "podstronę" umieść w MC, a po kliknięicu na link poprostu ładujesz te MC i zmieniasz ich pozycję w funkcji onEnterFrame. Przysyłam ci przykładowy pliczek. Coś takiego, oczywiście brakuje tu np. maski, ale to tak na szybko robiłem :) PS. Zmień rozszerzenie na rar
August 10, 200519 yr Author nie troszke nie oto mi chodzilo, chodzi mi zeby tak jak na twoim przykladzie jak klikne w zielony przycisk to wyjezdza zielony prostokat i to samo jest z niebieskim a ja chce zeby zielony zjechal w dol i odrazu za nim wjezdzal niebieski. jednym slowem chce zeby byla akcja(wjazd) i reakcja(wyjazd) tego samego mc i wjazd nastepnego mc a dopiero teraz zobaczylem piszesz maska czyli jak zastosuje maske to bedzie sprawialo efekt przejscia tak, bo u mnie zjerzdza to na tweenie w dol strony (czysta amatorka :) ) pozdr.........
August 10, 200519 yr Author dokladnie o to mi chodzilo :) teraz trzeba to wybrubowac wielkie dzieki. pozdr...........
August 10, 200519 yr Author dodalem do twoiego przykladu dodatkowy przycisk i niewiem czemu on nie dziala.
August 10, 200519 yr hehe.. kiedy tworzysz nowe mc do biblioteki i chcesz je za pomocą AS wrzucić na scenę, musisz odpowednio wyeksportować je dla AS'a: W okienku Library klikasz prawym klawiszem na Twój mc3 > Linkage > zaznaczasz export for Action Script. W polu Identifier wyswietli ci się nazwa MC'ka dostępna dla AS, domyślnie jest ona identyczna jak nazwa MC, którą nadałeś mu przy jego tworzeniu.
August 10, 200519 yr Author teraz dziala. dzieki jeszcze raz! a moge je umiescic na scenie i i tak samo nimi sterowac? pozdr.........
August 10, 200519 yr Author konkret! jeszcze jedno pytanko odnosnie kodu bo w niekturych miejscach go nie lapie var clip:MovieClip; b1.onPress = function() { last_clip = clip; clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); clip._y = -500; clip._x = 10; clip.onEnterFrame = function() { last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } } } var clip:MovieClip; co to oznacza? last_clip = clip; co to oznacza? clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); nie lapie tej 1 na koncu clip._y = -500; clip._x = 10; czy to oznacza polozenie w ktorym dany mc znajduje sie aktualnie na scenie last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { i to o co tu chodzi? pozdr.......
August 10, 200519 yr od początku: var clip:MovieClip; tworzy zmienną clip, która będzie przechowywała referencje do obiektu MovieClip. W sumie można by na upartego opuścić tą linijkę, skrypt powinien działać, ale tak jest ładniejszy :) last_clip = clip; narazie sobie darujemy ;] clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); zmienna klip będzie przechowywała referencję (coś w stylu adresu) do przyłączonego MovieClipa. Pierwsze mc1 oznacza, że na scenę ładujemy MC, który w bibliotece nazywa się "mc1" (to jest to, co się wpisuje w polu identifier w oknie linkage), Drugie mc1 oznacza nazwę Istance właśnie przyłączonego klipa - możesz odwoływać się do tego klipa (tzn. zmieniać jesgo atrybuty itp.) właśnie za pomocą tej nazwy. Liczba "1", lub później "2" i "3" oznaczają głębokość, na jakiej znajdzie się nasz MC - im wyższa liczba, tym "wyżej" znajdzie się obiekt - coś w stylu warstw - obiekt na wyższej głębokości będzie przysłanaiał obiekty mające niższą głębokość. Na jednej głębokości może znajdować się tylko jeden obiekt. Tu masz link do artykułu na ten temat: http://www.flashfreaks.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=40 clip._y = -500; clip._x = 10; Załadowany przed chwilą klip pozycjonujemy właśnie za pomocą zmiany tych atrybutów. Zauważ, że clip, to referencja do utworzonego przed chwilą obiektu. Zostawiamy na chwilę last_clip this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } Za pomocą tego zmieniamy położenie naszego klipa, tzn. przesuwamy go w dół. Jeżeli współrzędna y osiągnie wartość 100 kasujemy akcję onEnterFrame, aby dalej się nie przesuwał ten klip. Aby teraz po ładowaniu się następnego klipa, ten poprzedni się przesuwał mamy takie coś: last_clip = clip; Do zmiennej last_clip przypisujemy referencję do klipa, który jest aktualnie załadowany. Następnie, jak to widać w kodzie, zmienna clip przyjmie referencję do nowego klipa. w akcji onEnterFrame: last_clip._y += 50; Jednocześnie przesuwając nasz nowy klip, przesuwamy w taki sam sposób ten stary, który był poprzednio załadowany. W efekcie przesuwamy go poza krawędź filmu, dzięki czemu staje się nie widoczny. To się rozpisałem, mam nadzieję, że na coś to się przyda :) abstract -> zapraszam do poczytania róznych artykułów na temat AS, bo widzę, że z flashem dajesz sobie radę, natomiast AS... jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie tego to zapraszam na GG :p
Create an account or sign in to comment