Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Witam zrobilem sobie taka stronke http://republika.pl/llech/ dzialaja w niej wszystkie linki tylko chcialbym zeby przejscia pomiedzy stronami wygladaly tak jak sie kliknie na Hotel a nie jak w pozostalych linkach. tylko nie wiem jak to zrobic o ile w pierwszym linku wyglada to nawet ladnie a jest to zrobione w ten sposob 聽 聽 jal widac pelna amatorka to chcialbym sie dowiedziec jak mozna wykonac pozostale linki za pomoca AS. 聽 z gory dzieki za pomoc! 聽 pozdr........
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l ka偶d膮 "podstron臋" umie艣膰 w MC, a po klikni臋icu na link poprostu 艂adujesz te MC i zmieniasz ich pozycj臋 w funkcji onEnterFrame. 聽 Przysy艂am ci przyk艂adowy pliczek. Co艣 takiego, oczywi艣cie brakuje tu np. maski, ale to tak na szybko robi艂em :) 聽 PS. Zmie艅 rozszerzenie na rar
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Autor nie troszke nie oto mi chodzilo, chodzi mi zeby tak jak na twoim przykladzie jak klikne w zielony przycisk to wyjezdza zielony prostokat i to samo jest z niebieskim a ja chce zeby zielony zjechal w dol i odrazu za nim wjezdzal niebieski. jednym slowem chce zeby byla akcja(wjazd) i reakcja(wyjazd) tego samego mc i wjazd nastepnego mc 聽 聽 a dopiero teraz zobaczylem piszesz maska czyli jak zastosuje maske to bedzie sprawialo efekt przejscia tak, bo u mnie zjerzdza to na tweenie w dol strony (czysta amatorka :) ) 聽 聽 pozdr.........
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Autor dokladnie o to mi chodzilo :) teraz trzeba to wybrubowac wielkie dzieki. 聽 pozdr...........
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Autor dodalem do twoiego przykladu dodatkowy przycisk i niewiem czemu on nie dziala.
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l hehe.. kiedy tworzysz nowe mc do biblioteki i chcesz je za pomoc膮 AS wrzuci膰 na scen臋, musisz odpowednio wyeksportowa膰 je dla AS'a: W okienku Library klikasz prawym klawiszem na Tw贸j mc3 > Linkage > zaznaczasz export for Action Script. W polu Identifier wyswietli ci si臋 nazwa MC'ka dost臋pna dla AS, domy艣lnie jest ona identyczna jak nazwa MC, kt贸r膮 nada艂e艣 mu przy jego tworzeniu.
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Autor teraz dziala. dzieki jeszcze raz! a moge je umiescic na scenie i i tak samo nimi sterowac? 聽 聽 pozdr.........
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l Autor konkret! jeszcze jedno pytanko odnosnie kodu bo w niekturych miejscach go nie lapie 聽 var clip:MovieClip; b1.onPress = function() { last_clip = clip; clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); clip._y = -500; clip._x = 10; clip.onEnterFrame = function() { last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } } } 聽 var clip:MovieClip; co to oznacza? last_clip = clip; co to oznacza? clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); nie lapie tej 1 na koncu clip._y = -500; clip._x = 10; czy to oznacza polozenie w ktorym dany mc znajduje sie aktualnie na scenie 聽 last_clip._y += 50; this._y += 50; if (this._y == 100) { 聽 i to o co tu chodzi? 聽 聽 pozdr.......
Napisano 10 Sierpie艅 200519 l od pocz膮tku: var clip:MovieClip; tworzy zmienn膮 clip, kt贸ra b臋dzie przechowywa艂a referencje do obiektu MovieClip. W sumie mo偶na by na upartego opu艣ci膰 t膮 linijk臋, skrypt powinien dzia艂a膰, ale tak jest 艂adniejszy :) 聽 last_clip = clip; narazie sobie darujemy ;] 聽 clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); zmienna klip b臋dzie przechowywa艂a referencj臋 (co艣 w stylu adresu) do przy艂膮czonego MovieClipa. Pierwsze mc1 oznacza, 偶e na scen臋 艂adujemy MC, kt贸ry w bibliotece nazywa si臋 "mc1" (to jest to, co si臋 wpisuje w polu identifier w oknie linkage), Drugie mc1 oznacza nazw臋 Istance w艂a艣nie przy艂膮czonego klipa - mo偶esz odwo艂ywa膰 si臋 do tego klipa (tzn. zmienia膰 jesgo atrybuty itp.) w艂a艣nie za pomoc膮 tej nazwy. Liczba "1", lub p贸藕niej "2" i "3" oznaczaj膮 g艂臋boko艣膰, na jakiej znajdzie si臋 nasz MC - im wy偶sza liczba, tym "wy偶ej" znajdzie si臋 obiekt - co艣 w stylu warstw - obiekt na wy偶szej g艂臋boko艣ci b臋dzie przys艂anaia艂 obiekty maj膮ce ni偶sz膮 g艂臋boko艣膰. Na jednej g艂臋boko艣ci mo偶e znajdowa膰 si臋 tylko jeden obiekt. Tu masz link do artyku艂u na ten temat: http://www.flashfreaks.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=40 聽 clip._y = -500; clip._x = 10; Za艂adowany przed chwil膮 klip pozycjonujemy w艂a艣nie za pomoc膮 zmiany tych atrybut贸w. Zauwa偶, 偶e clip, to referencja do utworzonego przed chwil膮 obiektu. 聽 Zostawiamy na chwil臋 last_clip this._y += 50; if (this._y == 100) { delete this.onEnterFrame; } Za pomoc膮 tego zmieniamy po艂o偶enie naszego klipa, tzn. przesuwamy go w d贸艂. Je偶eli wsp贸艂rz臋dna y osi膮gnie warto艣膰 100 kasujemy akcj臋 onEnterFrame, aby dalej si臋 nie przesuwa艂 ten klip. 聽 Aby teraz po 艂adowaniu si臋 nast臋pnego klipa, ten poprzedni si臋 przesuwa艂 mamy takie co艣: last_clip = clip; Do zmiennej last_clip przypisujemy referencj臋 do klipa, kt贸ry jest aktualnie za艂adowany. Nast臋pnie, jak to wida膰 w kodzie, zmienna clip przyjmie referencj臋 do nowego klipa. 聽 w akcji onEnterFrame: last_clip._y += 50; Jednocze艣nie przesuwaj膮c nasz nowy klip, przesuwamy w taki sam spos贸b ten stary, kt贸ry by艂 poprzednio za艂adowany. W efekcie przesuwamy go poza kraw臋d藕 filmu, dzi臋ki czemu staje si臋 nie widoczny. 聽 To si臋 rozpisa艂em, mam nadziej臋, 偶e na co艣 to si臋 przyda :) abstract -> zapraszam do poczytania r贸znych artyku艂贸w na temat AS, bo widz臋, 偶e z flashem dajesz sobie rad臋, natomiast AS... jak masz jeszcze jakie艣 pytania odno艣nie tego to zapraszam na GG :p
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto