Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam zrobilem sobie taka stronke http://republika.pl/llech/ dzialaja w niej wszystkie linki tylko chcialbym zeby przejscia pomiedzy stronami wygladaly tak jak sie kliknie na Hotel

a nie jak w pozostalych linkach. tylko nie wiem jak to zrobic o ile w pierwszym linku wyglada to nawet ladnie a jest to zrobione w ten sposob

scr1.gif

jal widac pelna amatorka to chcialbym sie dowiedziec jak mozna wykonac pozostale linki za pomoca

AS.

z gory dzieki za pomoc!

pozdr........

  • Odpowiedzi 11
  • Wy艣wietle艅 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ka偶d膮 "podstron臋" umie艣膰 w MC, a po klikni臋icu na link poprostu 艂adujesz te MC i zmieniasz ich pozycj臋 w funkcji onEnterFrame.

Przysy艂am ci przyk艂adowy pliczek.

Co艣 takiego, oczywi艣cie brakuje tu np. maski, ale to tak na szybko robi艂em :)

PS. Zmie艅 rozszerzenie na rar

Napisano
  • Autor

nie troszke nie oto mi chodzilo, chodzi mi zeby tak jak na twoim przykladzie jak klikne w zielony przycisk to wyjezdza zielony prostokat i to samo jest z niebieskim a ja chce zeby zielony zjechal w dol i odrazu za nim wjezdzal niebieski. jednym slowem chce zeby byla akcja(wjazd) i reakcja(wyjazd) tego samego mc i wjazd nastepnego mc

a dopiero teraz zobaczylem piszesz maska czyli jak zastosuje maske to bedzie sprawialo efekt przejscia tak, bo u mnie zjerzdza to na tweenie w dol strony (czysta amatorka :) )

pozdr.........

Napisano
  • Autor

dokladnie o to mi chodzilo :) teraz trzeba to wybrubowac wielkie dzieki.

pozdr...........

Napisano
  • Autor

dodalem do twoiego przykladu dodatkowy przycisk i niewiem czemu on nie dziala.

Napisano

hehe..

kiedy tworzysz nowe mc do biblioteki i chcesz je za pomoc膮 AS wrzuci膰 na scen臋, musisz odpowednio wyeksportowa膰 je dla AS'a:

W okienku Library klikasz prawym klawiszem na Tw贸j mc3 > Linkage > zaznaczasz export for Action Script. W polu Identifier wyswietli ci si臋 nazwa MC'ka dost臋pna dla AS, domy艣lnie jest ona identyczna jak nazwa MC, kt贸r膮 nada艂e艣 mu przy jego tworzeniu.

Napisano
  • Autor

teraz dziala. dzieki jeszcze raz! a moge je umiescic na scenie i i tak samo nimi sterowac?

pozdr.........

Napisano
  • Autor

konkret! jeszcze jedno pytanko odnosnie kodu bo w niekturych miejscach go nie lapie

var clip:MovieClip;
b1.onPress = function() {
last_clip = clip;
clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1);
clip._y = -500;
clip._x = 10;
clip.onEnterFrame = function() {
last_clip._y += 50;
this._y += 50;
if (this._y == 100) {
delete this.onEnterFrame;
}
}
}

var clip:MovieClip;

co to oznacza?

last_clip = clip;

co to oznacza?

clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1); 

nie lapie tej 1 na koncu

clip._y = -500;
clip._x = 10;

czy to oznacza polozenie w ktorym dany mc znajduje sie aktualnie na scenie

last_clip._y += 50;
this._y += 50;
if (this._y == 100) {

i to o co tu chodzi?

pozdr.......

Napisano

od pocz膮tku:

var clip:MovieClip;

tworzy zmienn膮 clip, kt贸ra b臋dzie przechowywa艂a referencje do obiektu MovieClip.

W sumie mo偶na by na upartego opu艣ci膰 t膮 linijk臋, skrypt powinien dzia艂a膰, ale tak jest 艂adniejszy :)

last_clip = clip;

narazie sobie darujemy ;]

clip = attachMovie("mc1", "mc1", 1);

zmienna klip b臋dzie przechowywa艂a referencj臋 (co艣 w stylu adresu) do przy艂膮czonego MovieClipa. Pierwsze mc1 oznacza, 偶e na scen臋 艂adujemy MC, kt贸ry w bibliotece nazywa si臋 "mc1" (to jest to, co si臋 wpisuje w polu identifier w oknie linkage), Drugie mc1 oznacza nazw臋 Istance w艂a艣nie przy艂膮czonego klipa - mo偶esz odwo艂ywa膰 si臋 do tego klipa (tzn. zmienia膰 jesgo atrybuty itp.) w艂a艣nie za pomoc膮 tej nazwy. Liczba "1", lub p贸藕niej "2" i "3" oznaczaj膮 g艂臋boko艣膰, na jakiej znajdzie si臋 nasz MC - im wy偶sza liczba, tym "wy偶ej" znajdzie si臋 obiekt - co艣 w stylu warstw - obiekt na wy偶szej g艂臋boko艣ci b臋dzie przys艂anaia艂 obiekty maj膮ce ni偶sz膮 g艂臋boko艣膰. Na jednej g艂臋boko艣ci mo偶e znajdowa膰 si臋 tylko jeden obiekt. Tu masz link do artyku艂u na ten temat: http://www.flashfreaks.org/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=40

clip._y = -500;
clip._x = 10;

Za艂adowany przed chwil膮 klip pozycjonujemy w艂a艣nie za pomoc膮 zmiany tych atrybut贸w. Zauwa偶, 偶e clip, to referencja do utworzonego przed chwil膮 obiektu.

Zostawiamy na chwil臋 last_clip

this._y += 50;
if (this._y == 100) {
  delete this.onEnterFrame;
}

Za pomoc膮 tego zmieniamy po艂o偶enie naszego klipa, tzn. przesuwamy go w d贸艂. Je偶eli wsp贸艂rz臋dna y osi膮gnie warto艣膰 100 kasujemy akcj臋 onEnterFrame, aby dalej si臋 nie przesuwa艂 ten klip.

Aby teraz po 艂adowaniu si臋 nast臋pnego klipa, ten poprzedni si臋 przesuwa艂 mamy takie co艣:

last_clip = clip;

Do zmiennej last_clip przypisujemy referencj臋 do klipa, kt贸ry jest aktualnie za艂adowany.

Nast臋pnie, jak to wida膰 w kodzie, zmienna clip przyjmie referencj臋 do nowego klipa.

w akcji onEnterFrame:

last_clip._y += 50;

Jednocze艣nie przesuwaj膮c nasz nowy klip, przesuwamy w taki sam spos贸b ten stary, kt贸ry by艂 poprzednio za艂adowany. W efekcie przesuwamy go poza kraw臋d藕 filmu, dzi臋ki czemu staje si臋 nie widoczny.

To si臋 rozpisa艂em, mam nadziej臋, 偶e na co艣 to si臋 przyda :)

abstract -> zapraszam do poczytania r贸znych artyku艂贸w na temat AS, bo widz臋, 偶e z flashem dajesz sobie rad臋, natomiast AS...

jak masz jeszcze jakie艣 pytania odno艣nie tego to zapraszam na GG :p

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci