Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

no właśnie, jestem hmmm, zielony w animowaniu, i kompletnie nie wiem jak zrobić "szkielet" do danego modelu, może da ktoś linka do tutoriala jakiegoś od podstaw? :>

• Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

no tak, mam maxa :P sorka za niedopowiedzenie ;)

p.s. kurde, jednak mam szóstke, pozostaje mi sie męczyć z kośćmi :/

p.s.2 jak połączyć kości z obiektem? :>

Napisano
  • Autor

wielkie dzieki dawcio :) to prawdziwy kamień milowy w tworzeniu mojego filmu fantasy :P

p.s. mam jeszcze drobne pytanie :) jak to zrobić żeby hmmm "szkielet" był widoczny zawsze na wierzchu? tzn żebym nie musiał go szukać w obiekcie?

Napisano

ukryj obiekt kliknij no niego prawym i wybierz hide seleckted czy coś takiego jeżeli o to ci chodzi

Napisano
  • Autor

nie dokładnie o to mi chodzi, chodzi mi o to, żeby model był widoczny, ale szkielet hmm żeby był widoczny na nim, widziałem to na jednym samplu z maxa

Napisano

możesz jeszcze kliknąć na obiekt i alt+x. Wtedy obiekt będzie transparentny

Napisano

Leniu... jak nic nie wiesz o kościach to się nie wypowiadaj ;) Myślisz, żę biped na czym się opiera? na światłach? ;)

Gekonum... musisz ustawić obiekt siatki jako przejrzysty.... SeeThrough bodajrze (nie pamietam pisowni)

Jesli chcesz , żeby kości były renderowalne musisz ustawić je na renderable ;)

Napisano

serwusik ,

dodatkowo mozesz obiekt i szkielet z helperami wrzucic na osobne warstwy . wtedy lobalnie, ba danejk warstwy dajesz freeze, lub np. ukrywanie. Jak dasz freeze to obiekt bedie szary - zeby temu zapobiec, nalezy odznaczyc we wlasciwosciach - "Show Frozen in Gray". jesli masz wolniejszego kompa, to czasem warto ukryc obiekt - ale zrobic sobie kosci z podobnym ksztalcie do postaci - bedziesz widział zakresy konczyn, korpusu itp - to pomoaga w animowaniu. powodzenia :)

Napisano