Napisano 12 Sierpień 200519 l no właśnie, jestem hmmm, zielony w animowaniu, i kompletnie nie wiem jak zrobić "szkielet" do danego modelu, może da ktoś linka do tutoriala jakiegoś od podstaw? :>
Napisano 12 Sierpień 200519 l zakladam ze masz maxa, i ze masz wersje 7:) (tam jest i animacja i jak sie robi bipeda - bo kosci IK to przezytek juz:P) http://exodus-art.com/html/tutorial_animacja.htm Ps. przeszukaj forum
Napisano 12 Sierpień 200519 l Autor no tak, mam maxa :P sorka za niedopowiedzenie ;) p.s. kurde, jednak mam szóstke, pozostaje mi sie męczyć z kośćmi :/ p.s.2 jak połączyć kości z obiektem? :>
Napisano 12 Sierpień 200519 l do obiektu dodajesz modyfikator SKIN i tam dodajesz wszystkie kości co chcesz
Napisano 13 Sierpień 200519 l Autor wielkie dzieki dawcio :) to prawdziwy kamień milowy w tworzeniu mojego filmu fantasy :P p.s. mam jeszcze drobne pytanie :) jak to zrobić żeby hmmm "szkielet" był widoczny zawsze na wierzchu? tzn żebym nie musiał go szukać w obiekcie?
Napisano 13 Sierpień 200519 l ukryj obiekt kliknij no niego prawym i wybierz hide seleckted czy coś takiego jeżeli o to ci chodzi
Napisano 14 Sierpień 200519 l Autor nie dokładnie o to mi chodzi, chodzi mi o to, żeby model był widoczny, ale szkielet hmm żeby był widoczny na nim, widziałem to na jednym samplu z maxa
Napisano 14 Sierpień 200519 l możesz jeszcze kliknąć na obiekt i alt+x. Wtedy obiekt będzie transparentny
Napisano 16 Sierpień 200519 l Leniu... jak nic nie wiesz o kościach to się nie wypowiadaj ;) Myślisz, żę biped na czym się opiera? na światłach? ;) Gekonum... musisz ustawić obiekt siatki jako przejrzysty.... SeeThrough bodajrze (nie pamietam pisowni) Jesli chcesz , żeby kości były renderowalne musisz ustawić je na renderable ;)
Napisano 16 Sierpień 200519 l serwusik , dodatkowo mozesz obiekt i szkielet z helperami wrzucic na osobne warstwy . wtedy lobalnie, ba danejk warstwy dajesz freeze, lub np. ukrywanie. Jak dasz freeze to obiekt bedie szary - zeby temu zapobiec, nalezy odznaczyc we wlasciwosciach - "Show Frozen in Gray". jesli masz wolniejszego kompa, to czasem warto ukryc obiekt - ale zrobic sobie kosci z podobnym ksztalcie do postaci - bedziesz widział zakresy konczyn, korpusu itp - to pomoaga w animowaniu. powodzenia :)
Napisano 16 Sierpień 200519 l no i pozostaje kwestia , jak reagowac na bzdurne i wprowadzajace w błąd wypowiedzi. - mysle ze powinny byc natychmiast kasowane bo to dywersja
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto