Skocz do zawartości

problem z animacją w mental ray


Rekomendowane odpowiedzi

Gość constructions
Napisano

Witam. Proszę o pomoc w następującej kwestii; wykonałem rendering animacji w mental ray i niestety jest problem z oświetleniem. Światło faluje na obiektach, przez co scenka nie wygląda najlepiej. Próbowałem różnych ustawień i cały czas jest to samo. Co może być powodem takiego zachowania światła w scenie? Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem odpowiedzi, dlatego zwracam się o pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy możesz dać fragment animacji z jak to nazwałeś "falującym światłem", jeżeli nie, to przynajmniej kilka (różnych) klatek.

Czy masz w scenie włączone FG?

Gość constructions
Napisano

Witam i dziękuję za zainteresowanie moim pytaniem. Przesyłam link na kilkusekundową próbkę - http://virtual.v24.pl/images/stories/montaz_praca.mov

FG jest załączone (wartości: samples 10, filter 2, fast lookup, reszta wyłączona) ale może wartość samples za mała, sam już nie wiem. Efekt o którym pisałem najlepiej widoczny jest po prawej stronie kadru - posadzka przy prawej ścianie w okolicach przejścia do pomieszczenia. Jest to test oświetlenia antycznej willi i ciągle pracuję nad poprawą efektu. Z góry dziękuję za wskazówki.

Napisano

właśnie ściągam quicktime'a w pracy nie mam :) ale już Ci mogę powiedzieć: wyłącz fast lookup i zwiększ liczbę sampli (100 powinno straczyć)

 

edit po obejrzeniu :) ---

 

A próbowałeś renderować animację nieskompresowaną ? może to kwestia kompresji... ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Z tego co widzę to jest, to tzw. 'FG flickering'.

 

 

Musisz zwiększyć ilość sampli, ale w granicach rozsądku, jeżeli to nie pomoże, należy zmienić (zmniejszyć) rozmiar sampli oraz zwiększyć ich ilość (co może wpłynąć- niekorzystnie na długość renderingu, w zależności od tego co ustawisz).

 

Dla sprawdzenia poprawności ustawień możesz przypisać wszystkim obiektom w scenie 1 wspólny materiał (wykonaj przed tym 'kopie bezpieczeństwa' ;) ), najlepiej biały, ponieważ na nim błędy (ciemne smugi) będą lepiej widoczne, następnie zaczynasz regulować parametry [FG]. Jeżeli efekt będzie zadowalający renderujesz 1 klatkę (już ze wszystkimi, właściwymi materiałami)- dla sprawdzenia całości.

 

Renderowanie animacji:

 

Czas renderingu może się znacząco wydłużyć przez zliczanie FG-mapy/zastosowany radius(przy bardzo małych wartościach). Dlatego jeżeli w scenie żaden obiekt nie porusza się względem drugiego itp., jedyną zmianą jest położenie kamery, to możesz zrobić następującą rzecz:

 

Gdy masz już wszystko ustawione w scenie (ilość sampli, radius}FG ), w polu "Final Gather Map" odznaczasz "Rebuild (Do Not Re-Use Cache)", a zaznaczasz "Use File" i 'zachowujesz' mapę -> renderujesz całą animację*, ale UWAGA: jeżeli zrobiłeś jakiś próbny render z tak ustawionymi opcjami (w polu "Final Gather Map"), to przed finalnym renderingiem musisz dopilnować, by żadna mapa nie była w tym czasie zapisana- najlepiej kliknąć na "krzyżyk" (znajduje się z prawej strony ścieżki dostępu do pliku).

 

Jeżeli jest inaczej, to całą FG-mapę musisz zliczyć w całości dla każdej klatki, co 'trochę' potrwa.

Gość constructions
Napisano

Witam ponownie. Zastosowałem się do wkazówek vorek i wyłączyłem fast lookup, zwiększyłem też liczbę sampli. Wydaje się, że jest dużo, dużo lepiej. Poprzednia animacja była zapisywana do targ, więc na pewno nie była to wina kopresji a qucka skręciłem tylko do podlądu.

Dodatkowe wskazówki greg_jg dały bardzo dobry rezultat - zmieniłem rozmiar sampli. Niestety nie mogę użyć zapisanej mapy ponieważ płomienie mają się poruszać, oczywiście światło, które jest do nich przypisane. W kazdym razie zwiększył się czas renderingu ale chodzi przecież o lepszy rezultat. Poprzednio 30sek. sekwencja liczyła się ok. 24h. Myślę, że po zmianach czas renderingu tej sekwencji dobije do ok.48h. Na pewno spędzę jeszcze wiele godzin na ustawieniami ale naprawdę Wasze wskazówki wyraźnie odmiemiły kierunek moich testów nad poprawą obrazu. Bardzo dziękuję za te wskazówki i jak znajdę czas na pozostawienie sprzętu do liczenia to dam definitywną odpowiedź czy wszystko jest już w porządku i umieszcę link na sekwencję. Z Poważaniem - constructions

Gość Comarsky
Napisano

Witam Mam problem - zniknął mi w maxsie 7 "Command Panel". Probowałem wczytywać ustawienia standardowe i resetować i nic! Patrzyłem w "show UI", ale tam pisze że jest już włączony. Pomóżcie

Napisano

Customize -> Customie user interface -> Na górze zakładka "Keyboard" -> z listy wybierasz "Show Command Panel Toogle" ustawiasz dla niego skrót (pole Hotkey) klikasz na przycisk "Assign" zamykasz okienko i używasz swojego skrótu kótry tam wstawiłes. Było już.

 

Aha takie pytanie dlaczego pytasz w czyimś wątku i to na dodatek o mental rayu ?

Gość Comarsky
Napisano

Witam

Musicie mi wybaczyć, nie zrobiłem tego celowo. Jestem dopiero zarejestrowany na tej stronie od kilku dni, a wciąż wydaje mi się że jest mało ergonomiczna. M.in mam problem właśnie z zakładaniem nowych tematów. Tak przy okazji będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki dotyczące poruszania się po forum.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności