Skocz do zawartości

wglebienie w box'ie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czolem!

 

Jestem raczkujacym (o ile to nie za duzo powiedziane) uzytkownykiem max'a (wiem, ze lubicie posty, ktore tak sie zaczynaja ;) ) i mam pewien dylemat.

Chodzi o boxa. Chcialbym w nim zrobic wglebienie... jakby to wytlumaczyc... O, moze podam link do jednego topica na forum, gdzie widzialem wlasnie taki efekt - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10133&page=3&pp=10 - chodzi mi o plaszczyzne dachu, aby byla "zapadnieta" w boxa"

Myslalem, ze zrobie to za pomoca vertexow albo polygo'ow - przesuwajac kazdego recznie, ale to nie daje tekiego efektu :/

Chyba nie trzeba tworzyc jednego boxa i dalej otaczac go czteroma innymi, nieco wyzszymi, no nie?

Wiem, ze problem glupi i pewnie banalny, ale ja jak bum cyk nie moge tego rozgryzc :(

 

Bede wdzieczny za wskazowke, a najlepiej wytlumaczenie tego jak dziecku :]

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznaczasz górny polygon, naciskasz, o ile pamiętam, outline (czy coś takiego), ustawiasz odpowiednie wartości, a następnie ten powstały mniejszy polygon extrudujesz (ew. bevelujesz) do środka bryły.

Napisano

albo tak jak kolega u góry - editable poly i extrude lub bevel

albo opcją boolean - masz 2 boxy i klikasz na tego który ma zniknąć i w jego miejscu pojawi się wgłębienie, pozdr

Napisano

dzieki wielkie :) umiem, umiem, umiem :P

 

Edit - a gdzie jest ta opcja boolean? Tez w edit poly?

Bo pierwszy sposob juz wiem jak, a moze 2 bedzie szybszy, dlatego pytam.

Napisano

ale jednak chce poznac jak najwiecej sie da :)

juz poszukalem ta opcje (klawisz f1 - chyba sie z nim zaprzyjaznie ;) ), ale jakos nie moge wyczaic jak sie nia obsluguje... Poki co walcze :D

 

Edit - i wywalczylem ;) Zdolny jestem, nie ma co ukrywac ;)))

Dzieki chlopaki :)

Edit 2 - moje wnioski ;) - pierwszy sposob dobry kiedy ma sie wiecej polygonow, wtedy sie je zaznacza i sru w dol/gora. Drugi zas, kiedy ma sie jeden polygon. Chodzi mi tu o grubosc pozostalych "scianek". No chyba, ze cos nie do konca rozumiem...

Edit 3 - aaaa! Ale za mnie mlotek :P Mintrill - pisales o Outline, ale chyba chodzilo o Inset. Teraz to odkrylem i sposob ten stal sie moim :) Szybko, prosto i w ogole szyk :) Dziekuje slicznie po raz wtory chlopaki! :)

Napisano

eee mintrill - oczywiście, ze boolean jest słaby... ja go nie lubię, ale mimo wszystko jest taki sposób

 

cynik-> nie ma boxu o jednym poligonie ;-)) a jak masz za mało to zaznaczasz obszar gdzie chcesz miec więcej i dajesz tesselate.

Napisano

szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to jest to inset, w każdym bądź razie chodzi o to, że na początku masz coś takiego jak po lewej na załączonym obrazku, a po zastosowaniu outline, czy cokolwiek to jest otrzymujesz coś w stylu obrazka po prawej

Napisano

boolean jest spoko....ale czasami ( przynajmniej ja tak miałem) usówa poly zamiast zrobić np. wgłębienie....dziwne to...i jeszcze nie wiem jak tego unikać:/

Napisano

No to ja pokazuje jak jest w przypadku Inset. 1 przed, 2 po ofkors :)

Outline wygina jeszcze boki w gore albo w dol (czy jakos tak).

[kiepska jakosc zrzutu, bo nie chcialem miejsca zajmowac wiele, kazdy wie o co chodzi]

 

pzdr

 

Edit - znowu cos pomylilem - chodzi o to, ze outline (przynajmniej u mnie :P ) powieksza albo pomniejsza polygon - cos jak Scale. A inset przedstawilem wlasnie na zalaczonym obrazku :)

Napisano

hehe, no w sumie nie wiem czy to outline czy inset, w każdym bądź razie, najważniejszy jest osiągnięty efekt, nie narzędzie. Nie używam aktualnie max'a, stąd moja nieznajomość nazw narzędzi...

 

pozdr




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności