Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

jakich cieni uzywacie do IES lights ? bo z vray shadows jakies babole wyskakuja jak wlacze area shadows (w vray shadows) to jest ok ale wtedy sie dluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugo renderuje

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

babole nie są wynikiem zastosowania ies`ów a długie czasy renderingu są cechą charakterystyczną dla nich.

Napisano
  • Autor

wiem ale cos dziwnego mi sie z cieniami robi... z vrayshadows wlasnie, takie paski sie pojawiaja.. natomoast jak wlacze area shadows dla vray shadows to jest juz wtedy wporzadku. Czyli uzywasz vray shadows z area shadows ? Shadow mapa jest szybsza ale niestety troche szkla mam ;/

Napisano

ies`ów używam prawie zawsze i najczęściej niestety z vray shadows area. dzięki temu właśnie moje sceny liczą się odrobine dłużej niż cornell-box :)

 

jeżeli światło pada na szkło to niestety vray shadows jest jedynym rozwiązaniem.

skombinuj sobie programik do robienia plików ies - ies generator. "firmowe" ies`y mają skomplikowany wykres krzywej przez co dłużej się liczą.

Napisano
  • Autor

dzieki za pomoc !

wlasnie wyrenderowalem same sciany i 18 ies'ow w 23 min ! subdivs=6 wiec i tak ziarno widoczne a z shadowmapa w 16 sekund. z obiektam i materialami i GI to bedzie wolniejsze niz maxwell :)

Napisano

problem ziarna przy zastosowaniu area shadows jest chyba nierozwiązywalny. najlepiej vray shadows stosować tylko w miejscu gdzie światło pada bezpośrednio na szkło a resztę źródeł robić shadow map.

ja mam sceny w których dodanie każdego kolejnego światła z vray area wydłuza czas dwukrotnie :D

Napisano
nie wiem jak Ci sie odwdziecze ;)

 

rozpracuj dobre szkło na szyby do wnętrz. takie szkło by nie dawało zbyt mocnego cienia, przepuszczało radiosity i miało głęboki ior ;)

Napisano
  • Autor

jesli juz przy cieniach jestsmy to zauwazylem ze vray proxy nie rzuca cienia (shadowmap) moze ktos to potwierdzic ? moze to i ma sens bo vray proxy jest po to by zaoszczedzic na pamieci z kolei shadow mapa pozera setki mb na sekunde :) i dlatego sie nie lubia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności