Gość qboslav Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Witam! Dopiero zaczynam zabawe z Max'em, dlatego zwracam sie do Was z tym pytaniem Robie animacje zespolu rockowego grajacego sobie na gitarkach na scenie. Chce, zeby w animacji widoczny byl stozek swiecenia swiatel, jak to zwykle widac na koncertach za sprawa dymu. Nie chce wprowadzac mgly, ani dymu na scene, tylko chce widziec sam stozek swiecenia. No i do czasu mi sie to udawalo. Ustawilem dla swiatla efekt atmosferyczny Volume Light i bylo dobrze. Widzialem co chcialem. Jednak w innym projekcie robie identycznie i za cholere stozka nie widac :/ Jest tylko oswietlany owal. Otwieram przeto projekt stary, w ktorym wszystko dziala, porownuje opcje Environment, Renderingu, swiatel. Wsio jest tak samo, ale w jednym stozki widac, w drugim nie. No to robie Merge jednego swiatla ze starego projektu z nowym. No i extra - to jedno swiatlo swieci ze stozkiem. Kiedy zaczynam go klonowac, juz nawet jeden nie ma stozka. W druga strone "mergujac" animacje stare swiatla ze stozkami momentalnie je traca. Nie mam pojecia w czym tkwi problem i jak go rozwiazac :( Bede niezwykle wdzieczny za odpowiedz, za ktora bardzo dziekuje.
piotrek Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 nie wiem dokładnie, ale chyba trzeba mieć włączone cienie - głowy nie daję...
Gość qboslav Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Hmm... na obecna chwile jestem prawie pewien, ze to wina 3DMAX'a :/ Zrobilem nowa scene, jedno swiatlo wolumetryche, z cieniami oczywiscie (zawsze dawalem, wiec nie tu zrodlo problemu), no i jest. No to merguje po kolei ostroznie elementy tamtego projektu, za kazdym razem sprawdzajac. Za kazdym razem jest ok. Z tym ze czasem stanie sie tak, ze nagle wszystkie swiatla traca stozki. Mialem tak raz przy obroceniu widoku, innym razem przy zamrozeniu jednego elementu. Wtedy pomaga TYLKO otworzenie zapisanego wczesniej stanu, bo zadne Ctrl+Z nie pomagaja :/ Zamrozenie i obrot nie sa regula, bo pozniej mrozilem, odmrazalem i bylo wszystko w porzadku. Podobnie z obrotem. Pozostaje mi chyba tylko co chwila sprawdzac stan swiatel podczas modelowania, jeszcze czesciej zapisywac, a w momencie, kiedy znow cos sie zwali, otwierac projekt na nowo. No tylko czy da sie ten problem jakos rozwiazac? Moze ktos sam to przezyl i wie czemu tak sie dzieje.
Bacry Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 ja miałem coś podobnego, u mnie przestawały świecić zupełnie, a było to związane z tym, że światła były kopiowane przez mirrora :D, jak był zwyczajnie kopiowane i obracany było OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się