Napisano 5 Wrzesień 200519 l Witam wszystkich Mam taki probkem potrzebuje wytloczyc tekst na oblej powierzchni. Zrobilem tak ze stworzylem tekst przekonwertowalem na poly nastepnie uzylem operacji Bool'a ktora nie dala w sumie nic, gdyz tekst potraktowany bevelem jest w srodku pusty wiec Bool wycina tylko same krawedzie, czy ktos moglby mi pomoc? z gory dziekuje
Napisano 5 Wrzesień 200519 l a każdą literkę tekstu masz jako zamkniętą bryłę, czy gdzieś masz usięte polygony??
Napisano 5 Wrzesień 200519 l z tylu nie sa zamkniete literki, nie wiem jak je zamknac, jesli uzyje opcji flip scienki przeskakuja do tylu i widac puste miejsca :(
Napisano 5 Wrzesień 200519 l gdziez znajde ta opcje? uzywam 3dsmax 5, w stosie modyfikatorow czegos takiego nie ma
Napisano 5 Wrzesień 200519 l nie pamiętam jak to było w max'ie, ale może przy modyfikatorze bevel jest "cap" czy coś w tym stylu
Napisano 5 Wrzesień 200519 l no w max'sie 5 tego jeszcze nie ma.......ale za to mozesz zaznaczyc krawedzie tekstu trzymajac shift stworzyć srodkowe scianki i potem border cap i wsio, moze pomogłem :), choc wdaje mi sie ze nie umiem tłumaczyć :P
Napisano 6 Wrzesień 200519 l bugas napisał: no w max'sie 5 tego jeszcze nie ma.......ale za to mozesz zaznaczyc krawedzie tekstu trzymajac shift stworzyć srodkowe scianki i potem border cap i wsio, moze pomogłem :), choc wdaje mi sie ze nie umiem tłumaczyć :P Zadzialalo ale tylko polowcznie o ile litera zamknieta np. M bez problemu sie zamknela ale juz np. litera w srodku z dzuira O lub A zamyka sie cala nie zostawiajac w srodku przerwy, probowalem rozne krawedzie zamykac i wciaz to samo :(
Napisano 6 Wrzesień 200519 l musisz stwoirzyc obiekt TEXT (dostepny w panelu create) napisac co tam chcesz a potem dodac modyfikator extrude lub evel dam odpowiednie wartosci i gotowe Pozdrawiam
Napisano 6 Wrzesień 200519 l micielk napisał: Zadzialalo ale tylko polowcznie o ile litera zamknieta np. M bez problemu sie zamknela ale juz np. litera w srodku z dzuira O lub A zamyka sie cala nie zostawiajac w srodku przerwy, probowalem rozne krawedzie zamykac i wciaz to samo :( Więc tak jak zrobiłes tak jak napisał misiekp i uzyłes boleana i wszło tak jak wyzej to czytaj dalej jak nie to zrób od nowa i uzyj boleana> wiec tak jak masz a to wchodzisz w poly uzywasz create łaczac pare scianek nie musisz załatac całej a tylko jakas czesc zeby max'siu wieział co ma capowac a co nie jak nie skumałes to napisz, inaczej wytłumacze, pozdro
Napisano 6 Wrzesień 200519 l meze zrob text splajnem i uzyj shape merge, przekonwertuj na poly i jak przejdziesz na poziom edycji polygon'ów to bedziesz mial aktywne wlasnie te naciete przez text. extruduj je do srodka lub na zewnatrz.
Napisano 6 Wrzesień 200519 l ja bym nadał modyfikator STLcheck -> check a potem modyfikator cap holees
Napisano 6 Wrzesień 200519 l Shape merge jest prawie tak malo przydatnym narzedziem jak boolen. :/ Nie radze go uzywac. pozdrawiam
Napisano 7 Wrzesień 200519 l rewelacyjny nie jest, ale jesli chodzi o szybkie naciecie siatki skomplikowanym kształetem to sie sprawdza. najlepiej zostawic to na koniec bo po tym modelować jest juz ciezko.