Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w tytule, tydzień temu pojawiła się na serwerach nowa wersja wingsa, którą dopiero teraz zauważyłem ;]

 

a oto skromne release notes

Notes:
- New settings to workaround invisible edge problems in (Edit|Preferences;
 tab Misc; bottom of dialog box). If you have problems with disappearing
 edges, try higher values in the two fields. (Too high values will cause
 other problems, so it is best to increase the values gradually.) Please
 post the results in the forum. (By Dan.)

- The pre-built Wings packages now use Erlang/OTP R10B-7.

- Fixed a bug that made it possible to turn on magnets for commands that were not
 supposed to take magnets; in most cases causing a crasch.
 (E.g. activating the Extrude command by Alt+MMB clicking.)
 (Problem reported by GetaVe.)

- The file dialog for Linux (and optionally Macintosh) is now translatable
 and has been translated to Polish. (By Giniu.)

- New Tesselate|Untriangulate command. (By Trepan.)

- The Edge Loop command is now "stoppable"; for instance, if two edges are
 selected, the command will select only the edges between them (going the
 shortest way). Same for Edge Ring. (By Dan.)

AutoUV/Snap (by Dan):

- Cylinder and Sphere mapping work better in some cases (if cut properly).

- Miscellanous bug fixes in Move/Scale in snap image.


Yafray/Toxic (by Raimo):

- Moved OS job and rendering job functionality out from wpc_yafray and
 wpc_toxic to the new module wings_job, to facilitate more rendering
 plugins. There are new preferences in the User Interface tab of
 Edit|Preferences.

- Yafray: Added .hdr rendering output file format.
 Restructured the Render/Export dialog and implemented the AA_jitterfirst,
 clamp_rgb, alpha_premultiply, and alpha_backgroundmask settings.
 Implemented the new Depth-Of-Field parameters. Removed the already
 defunct antinoise filter.
 Implemented occlusion mode for pathlight, and maxdistance parameter
 for pathlight and hemilight.
 Corrected a bug reported by Oort: when using EXR output format
 .exr filename suffix was not default.
 Added material dispersion.
 Added spherelights.
 Added visible ligths (for point-, soft- and spherelights).
 Moved output format parameters to plugin preferences, and introduced
 a possibility to use an external viewer to view e.g .exr files after
 rendering.
 Added absorption parameters to the generic shader.
 Added .exr output file format support.
 Added new camera types ligthprobe and spherical.
 Added SubSurface Scattering block shader. Oh, and I forgot, last
 version I added a checkbox for keeping the intermediate .xml file
 when rendering.
 Added .hdr rendering output file format for wpc_yafray.

 

jak widać poprawiono masę utrudniających życie niedopatrzeń, poprawiono też spolszczenie programu. Coraz lepiej też współpracuje z nowym yafrayem, Jeśli się nie mylę to widzę tutaj też SSS, co będę musiał czym prędzej przetestować ;]

 

miłej zabawy nową wersją

pozdro

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

"Klicor się pewnie ucieszy :p" jasne ze sie ucieszy, ale preferuje wersje .28 najbardziej stabilna w/g mnie i bez dodatkowych pierdol ktore nic nie wnosza :( tyle razy postowalem tam u nich zeby zrobil scalowanie kilku obiektow w jednej plaszczyznie i vartex weld i dupa , a jakies sphere mappingi wrzucaja zal ;(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności