Adrianboss Napisano 21 Wrzesień 2005 Napisano 21 Wrzesień 2005 Poszukuję jakiegoś tutoriala(i) o temacie robienia map wybojów po angilesku bump map. tutorial może byc we wszystkich programach graficznych takich jak photoshop... oraz jeśli się da to w 3ds maxsie za wszystkie tutoriale lub rady serdecznie dzięki
mentaller Napisano 21 Wrzesień 2005 Napisano 21 Wrzesień 2005 http://www.google.pl/search?q=bump%20maps%20photoshop&svnum=10&hl=pl&lr=&c2coff=1&sa=N&tab=iw
illy Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 Zasada prosta. Jesli cos jest jasniejsze na mapie, to bedzie wyzej w bumpie, jesli cos jest ciemniejsze to bedzie nizej. 50% szary jest chyba plaski. Robiac gradientowe przejscia otrzymasz lekki, zaokraglony stok. Ostre kanty miedzy kolorami dadza schodki.
Bacry Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 jak wszystko będzie w jednym kolorze to też będzie płaskie, ponieważ to tylko symulacja kontak nachylenia normalnej do powierzchnim więc brak zmiany koloru powoduje brak zmiany kąta a tym samym brak 'wybojów'/
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 A czy ktoś z was nie mógł by napisć w 10 zdaniach jakiegos prostego tutoriala o tworzeniu map wybojów w photoshopie wielu osobą ułatwiło by to zycie.
Leleń Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 ja bym mogl. otwierasz zdj w irfan view naciskasz "Przekształć na odcienie szarości" i naciskasz ctrl+s...
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 ja wolałbym coś na serio dlatego prosze o mały tutorial
Bacry Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 ale tu nie ma jakiejś ogólnej zasady przekształcania zdjęć w bump mapę. Do każdego zdjęcia trzeba podchodzić indywidualnie. najczęściej nie bawię się w jakieś zaawansowane mape nierówności co najwyżej wgłębienia jednolitego koloru plus jakiś noise w osobnym kanale mieszanie jako multiply. Musisz pamiętać że bump mapa to tylko iluzja nie będziesz widział fizycznie zmienionej geometri do tego musisz użyć displace'a. poszukaj tutoriala i programiku o tworzeniu map nierówności z trzech zdjęć oświetlonych z różnych stron bardzo fajne efekty uzyskiwali. Jak się upierasz na ps i malowaniu bump map to zwyczajnie pędzel w ręke i do dzieła (jak napisali czym jaśniejszy ty wyżej) :D
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 Bar cry ty mówisz o tworzeniu bump mapy w 3ds maxie czy w photoshopie?
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 Jest jeszcze inna możliwość. Jeśli komus się chce może zrobić do tej tekstury zrobić bump mapę i wytłumaczyc jak ją zrobił i w jakim programie. Oczywiście nikogo do tego nie zmuszam
Bacry Napisano 22 Wrzesień 2005 Napisano 22 Wrzesień 2005 oczywiście, że nie w maxie tylko w PS. w maxie musiałbyś kombinować z renderowaniem ortogonalnym (user view) i do tego jeszcze żeby nadał kolor w zależności od odległości. A w zględem zdjęcia to popróbuj pociągnąć w PS pędzlem najpierw po rysach (kolor czarny) potem trochę szarym żeby je zmiękczyć (tylko niektóre) a potem zmiksuj jeszcze ze zdjęciem z saturacją ustawioną na 0.
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 ok spróbuje. tylko że w photoshopie zajumę się od dwóch dni
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 mapę wybojów nakłada sie w material editor wchodzi się do maps i wybiera sie bump poźniej zaznacza się bit map i wybiera się plik jeśli nie mam racji to proszę mnie poprawić. gdy zakończe swoja pierwszą próbną mape wybojów zamieszczę tutaj render bez i z mapą wybojów
Adrianboss Napisano 22 Wrzesień 2005 Autor Napisano 22 Wrzesień 2005 Pokazuje wam moje pierwsze prace które są bardzo słabe proszę was o rady nie użyłem opcji: " zmiksuj jeszcze ze zdjęciem z saturacją ustawioną na 0." gdyż nie wiedziałem gdzie jest ta opcja. jeden render jest bez mapy wybojów. nie wiem dlaczego gdy nakładam na obiekt mape wybojów to textura się rozmywa . dałem różne ustawienia w photoshopie.Powiedzcie mi która jest najlepsza a ja wam powiem która jest bez mapy wybojó. używam photoshopa 7.
Adrianboss Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 zamieszczam jeszcze inny renderin wraz z zrobioną mapa wybojów najpierw przekształciłem na skale szarośći później przejechałem pędzlem po konturach. czy tak ma wyglądać mapa wybojów?
Bacry Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 po konturach to raczej miększym pędzlem. a twardszym po wglębieniach. Tylko niestety nie wygląda to zbyt dobrze. bump mapy stosuje się raczej niewielkie odkształcenia na powierzchni. do kory drzewa to raczej displace.
Bacry Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 to zależy od tego jakiego rendera używasz. w Vray'u jest np specjalny modyfikator vraydisplacement, który w czasie renderowania sam robi dodatkowe podziały na siatce i przemieszcza ją, dzięki czemu zmieniana jest geometria obiektu. Jest też displacement standardowy jednak wówczas siatka jest zmieniana już w viewporcie więc obciąża to dodatkowo komputer.
Adrianboss Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 Mam ostatnie pytanie jak zrobic kolor pędzla taki jak na zdjęcie tzn. żeby był od białego do ciemnego szarego. czy wogóle da sie to zrobić?
Adrianboss Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 mam ostatnie pytanie jak zrobić kolor pędzla żeby był taki jak na zdjęciu tnz. zeby miał kolor od białego do ciemnego szarego. i czy wogóle da sie to zrobić
tweety Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 chodzi o Photoshopa tak? naklepiej jakimkolwiek pędzelkiem o dużym size i Hardenss na 0.0. a potem jeszcze w środku o trochę mniejszym size i hardness na 75. kolor biały of course :) Pozdrawiam
illy Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 Musisz pamietac ze bump mapa to tylko iluzja wyboju. Pod jakims katem bedzie widac wyboje ale jak spojzysz rownolegle z powierzchnia to ich nie zobaczysz. Ale swiatlo ladnie odbija. Jak bys chcial realne wyboje to juz niestety musisz uzyc displace. Przynajmniej tak mnie uczono. Dobrze mowie??
Baldack Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 illy a to bardzo wydluza rendering taki displace?
illy Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 szczerze to nie testowalem bo nie byl mi potrzebny, ale kiedys za czasow maxa 4, odpalilem jakas build-in scene. Byla planeta z displace. Pamietam ze na tamtejszym sprzecie co mialem, bump sie renderowal chwilke, a displace rzezbil dobre 5 minut. No ale efekt inny. Bo przy jednym kula wygladala jak ksiezyc, a przy drugim jak dobra asteroida na zblizeniu, skaly itd. Poprobuj nie znam sie za bardzo na displace bo unikam jak ognia (moje renderingi i tak dlugo trwaja) Adrianboss: zmien temat watku na sugerujacy zawartosc, czyli cos w stylu, "przygotowanie bump map" lub cos innego. Jak nie wiesz jak, to nacisnij przycisk edytuj w pierwszym watku i zmien temat. Dziekuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się