Skocz do zawartości

przygotowanie bump map


Adrianboss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zasada prosta.

 

Jesli cos jest jasniejsze na mapie, to bedzie wyzej w bumpie, jesli cos jest ciemniejsze to bedzie nizej. 50% szary jest chyba plaski. Robiac gradientowe przejscia otrzymasz lekki, zaokraglony stok. Ostre kanty miedzy kolorami dadza schodki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu nie ma jakiejś ogólnej zasady przekształcania zdjęć w bump mapę. Do każdego zdjęcia trzeba podchodzić indywidualnie. najczęściej nie bawię się w jakieś zaawansowane mape nierówności co najwyżej wgłębienia jednolitego koloru plus jakiś noise w osobnym kanale mieszanie jako multiply. Musisz pamiętać że bump mapa to tylko iluzja nie będziesz widział fizycznie zmienionej geometri do tego musisz użyć displace'a. poszukaj tutoriala i programiku o tworzeniu map nierówności z trzech zdjęć oświetlonych z różnych stron bardzo fajne efekty uzyskiwali. Jak się upierasz na ps i malowaniu bump map to zwyczajnie pędzel w ręke i do dzieła (jak napisali czym jaśniejszy ty wyżej) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że nie w maxie tylko w PS. w maxie musiałbyś kombinować z renderowaniem ortogonalnym (user view) i do tego jeszcze żeby nadał kolor w zależności od odległości. A w zględem zdjęcia to popróbuj pociągnąć w PS pędzlem najpierw po rysach (kolor czarny) potem trochę szarym żeby je zmiękczyć (tylko niektóre) a potem zmiksuj jeszcze ze zdjęciem z saturacją ustawioną na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapę wybojów nakłada sie w material editor wchodzi się do maps i wybiera sie bump poźniej zaznacza się bit map i wybiera się plik jeśli nie mam racji to proszę mnie poprawić.

gdy zakończe swoja pierwszą próbną mape wybojów zamieszczę tutaj render bez i z mapą wybojów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje wam moje pierwsze prace które są bardzo słabe proszę was o rady nie użyłem opcji: " zmiksuj jeszcze ze zdjęciem z saturacją ustawioną na 0." gdyż nie wiedziałem gdzie jest ta opcja. jeden render jest bez mapy wybojów. nie wiem dlaczego gdy nakładam na obiekt mape wybojów to textura się rozmywa . dałem różne ustawienia w photoshopie.Powiedzcie mi która jest najlepsza a ja wam powiem która jest bez mapy wybojó. używam photoshopa 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy od tego jakiego rendera używasz. w Vray'u jest np specjalny modyfikator vraydisplacement, który w czasie renderowania sam robi dodatkowe podziały na siatce i przemieszcza ją, dzięki czemu zmieniana jest geometria obiektu. Jest też displacement standardowy jednak wówczas siatka jest zmieniana już w viewporcie więc obciąża to dodatkowo komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pamietac ze bump mapa to tylko iluzja wyboju. Pod jakims katem bedzie widac wyboje ale jak spojzysz rownolegle z powierzchnia to ich nie zobaczysz. Ale swiatlo ladnie odbija. Jak bys chcial realne wyboje to juz niestety musisz uzyc displace. Przynajmniej tak mnie uczono. Dobrze mowie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie testowalem bo nie byl mi potrzebny, ale kiedys za czasow maxa 4, odpalilem jakas build-in scene. Byla planeta z displace. Pamietam ze na tamtejszym sprzecie co mialem, bump sie renderowal chwilke, a displace rzezbil dobre 5 minut. No ale efekt inny. Bo przy jednym kula wygladala jak ksiezyc, a przy drugim jak dobra asteroida na zblizeniu, skaly itd. Poprobuj nie znam sie za bardzo na displace bo unikam jak ognia (moje renderingi i tak dlugo trwaja)

 

Adrianboss: zmien temat watku na sugerujacy zawartosc, czyli cos w stylu, "przygotowanie bump map" lub cos innego. Jak nie wiesz jak, to nacisnij przycisk edytuj w pierwszym watku i zmien temat. Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności