Posted September 23, 200519 yr Mam problem z oświetleniem na scenie. Nie wiem dlaczego ale w górnej części sceny (pod sufitem) światło jest nienaturalnie mocne. Do oświetlenia tego pomieszczenie użyłem 2 źródeł światła: rectAreaLight oraz DiscAreaLight. Renderując tą scenę z innych stron wszystko wygląda normalnie jednak tylko na jednej ścianie zaraz pod sufitem nastepuje taki rozbłysk. Niebardzo wiem co na to poradzić bo nie wiem co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Bawiłem się ustawieniami brazila w luma server, photon map server oraz samym oświetlniem jednak to nic nie daje (albo światła nie ma albo jest i rozbłyskuje w tym miejscu).
September 23, 200519 yr Author exposure control działa na końcowy (wyrenderowany) obraz regulując w pewnym stopniu jego kontrast, jasnosc etc. Problem w tym, ze on wpływa na cały obrazek a nie na sam rozświetlony obszar więc nie tędy droga... :/
September 23, 200519 yr nie pamietam w brazilu jak to bylo ale moze zmniejsz sile swiatla a zwieksz jasnosc gi?
September 23, 200519 yr Author reguluję... kręcę pokrętłami... zmieniam... yyyyyyyyyyyyyyyyyyy... NOTHING :| oświetlenie rozkłada się conajmniej dziwnie... może to byc wina materiałów?
September 26, 200519 yr jezeli atakujesz fotonami to nie zmieniaj multiplier tylko sile fotonow, dzieki temu uzyskujesz efekt rozjasnienia badz zaciemnienia mniej wiecej taki jak to sie dzieje w naturalnym swiecie.
September 27, 200519 yr Author multiplier'a nie ruszałem więc to nie to... Chyba po części za te rozbłyski odpowiadają materiały. Część z nich to brazil utility a część nie i to właśnie pomiędzy nimi (b.u. reszta) te fotony zachowują się dziwnie. Przeteksturuje całe wnętrze i zobaczymy jak to wyjdzie...
September 29, 200519 yr Author dobra juz wiem, ze to wina tekstur... nie powinno się mieszac mat. brazil utility z innymi na scenie bo to owocuje dziwnym balansem oświetlenia...
Create an account or sign in to comment