HaLord Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 Mam problem z oświetleniem na scenie. Nie wiem dlaczego ale w górnej części sceny (pod sufitem) światło jest nienaturalnie mocne. Do oświetlenia tego pomieszczenie użyłem 2 źródeł światła: rectAreaLight oraz DiscAreaLight. Renderując tą scenę z innych stron wszystko wygląda normalnie jednak tylko na jednej ścianie zaraz pod sufitem nastepuje taki rozbłysk. Niebardzo wiem co na to poradzić bo nie wiem co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Bawiłem się ustawieniami brazila w luma server, photon map server oraz samym oświetlniem jednak to nic nie daje (albo światła nie ma albo jest i rozbłyskuje w tym miejscu).
polka dot Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 poczytaj w helpie o maxowym exposure control
HaLord Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 exposure control działa na końcowy (wyrenderowany) obraz regulując w pewnym stopniu jego kontrast, jasnosc etc. Problem w tym, ze on wpływa na cały obrazek a nie na sam rozświetlony obszar więc nie tędy droga... :/
polka dot Napisano 23 Wrzesień 2005 Napisano 23 Wrzesień 2005 nie pamietam w brazilu jak to bylo ale moze zmniejsz sile swiatla a zwieksz jasnosc gi?
HaLord Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Napisano 23 Wrzesień 2005 reguluję... kręcę pokrętłami... zmieniam... yyyyyyyyyyyyyyyyyyy... NOTHING :| oświetlenie rozkłada się conajmniej dziwnie... może to byc wina materiałów?
HaLord Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 problem dalej aktualny... pomóżcie...
HaLord Napisano 26 Wrzesień 2005 Autor Napisano 26 Wrzesień 2005 Widzę, że mój problem jest dosyć egzotyczny... :>
KLICEK Napisano 26 Wrzesień 2005 Napisano 26 Wrzesień 2005 jezeli atakujesz fotonami to nie zmieniaj multiplier tylko sile fotonow, dzieki temu uzyskujesz efekt rozjasnienia badz zaciemnienia mniej wiecej taki jak to sie dzieje w naturalnym swiecie.
HaLord Napisano 27 Wrzesień 2005 Autor Napisano 27 Wrzesień 2005 multiplier'a nie ruszałem więc to nie to... Chyba po części za te rozbłyski odpowiadają materiały. Część z nich to brazil utility a część nie i to właśnie pomiędzy nimi (b.u. reszta) te fotony zachowują się dziwnie. Przeteksturuje całe wnętrze i zobaczymy jak to wyjdzie...
HaLord Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Napisano 29 Wrzesień 2005 dobra juz wiem, ze to wina tekstur... nie powinno się mieszac mat. brazil utility z innymi na scenie bo to owocuje dziwnym balansem oświetlenia...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się