Skocz do zawartości

Brazil - photony - brak cieni


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dlaczego photony nie rzucają cieni gdy wpadają na jakiś obiekt? Na rogach ścian są cienie ale cieni obiektów nie ma. Gdy zwiększe bounce na 2 to jakieś chyba są (nie czekałem do końca renderowania) ale to przecież strasznie długo trwa!

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość User190
Napisano

Render, synu, render by się przydał!! ;)

 

Żyjemy w XXI wieku - era kultury obrazkowej ;) ;) :P

Napisano

Pokój oczywiście niedokończony. Vray nad półką robi takie fajne miękkie cienie co sprawia że wszystko jest naturalne a od Brazila nie mogę tego wydusić.

Napisano

a ja z kolei zawolam o plik ;-)

mysle ze nie powinno byc z tym problemu, prawie jestem pewien, ze ktoras z opcji jest nie odhaczona

Gość User190
Napisano

Heh, niewatpliwie plik albo chociaz wartości parametrow w scenie tesh by sie przydaly :-)

Napisano

bo pewnie nie ustawiles rodzaju swiatla prawidlowego w Luma Server

ale moze czegos jeszcze nie odchaczyles

co to takie marne man !!

wez si ew garsc !! przerob tutki !!

tam jest wszystko jak na dloni, jejk

 

pozdro

fotoas

Napisano

dales fotony a fotony tak maja na bounces 1

z bounces 2 by byly cienie ale liczy sie dlugo

albo zmniejsz search radius albo zwieksz liczbe fotono wydylanych przez swiatlo ale cudow nie oczekuj

z fotonami chodzi raczej o ogolny klimat a nie o szczegolowe oddanie cieni od kazdego obiektu

 

 

Napisano

pabulo.. ale czasem to dziwoty piszesz..

bounces 1 daja cienie. tylko trza to ustawic

ale czasem sa sceny ze trzeba dac B 2

 

nie pisz tak,ze brazil nie oddaje szczegolowo cieni

bo ludzie ladne obrazki robia czasem

i oddaja te cienie. i sa to czyste rendery bez PS

na wszystko jest sposob

 

dido_ odpowiedz brzmi. bo ich nie ma na tyle duzo , zeby powstal cien

zwieksz liczbe # photons.. i kombinuj z radiusem, co do szybkosci

uwazaj na Diffuse Depth.. tak od3-9 . ale to uwazaj

tyle

nic wiecej

pozdro

fotosa

Napisano

hehe :)

fotoas ty madry chlopak jestes znasz sie na tym lepiej niz ja i moze masz racje ze na mnie krzycysz :D ale czasem to nie moge sie ze wszystkim zgodzic

nie napisalem ze fotony nie daja cienia tylko ze nigdy nie oddadza go tak dokladnie jak QMC albo regether

zeby dostac gladki obrazek z fotonami trudno obejsc sie bez dosc duzego search radius co automatycznie redukuje cienie od GI prz malych obiektach

 

przyklad: przy radius na 80cm nie masz szans na cien od pudelka zapalek a jak zmniejszysz radius na 15 to powodzenia przy wygladzeniu calosci bedziesz mial plamy jak na sloncu chyba ze ustawisc niebotyczne wartosci na pozostalych parametrch

tak samo im wiekszt diffuse depth tym trudniej osiagnac ogolna gladkosc obrazkano ale za to bardziej wywazone oswietlenie itd itd

 

pewnie ze na wszystko jest sposob np wlaczyc bounces=2 i cienie beda idealne ale czas koszmarny chociaz nie twierdze ze czasem warto poczekac (WARTO!)

tak czy inaczej fotony po prostu sa duzo mniej dokladne niz QMC i regather i nic na to nie poradzisz to po prostu kompromis miedzy czasem a jakoscia

 

no a ostatecznie przeciez dales takie same rady jak ja czyli radius i liczba fotonow :D czyli jednak nie do konca roznimmy sie w opiniach

 

pozdrawiam

Napisano

ok. Dałem 500000 tyś fotonów dla swiatla, jednak cieni nie było. Zmniejszyłem estimate (chyba tak to się pisze) w zakładce \"global photons\" z 1200 na 300 i cud, cienie sie pokazaly, jednak przez zmniejszenie estimate pojawiły się te plamy (i ta czarna na futrynie okna). Jestem już w tym wszystkim zamieszany. Czy to wszystko musi byc tak zagmatwane. Czytam tutki i w jednym to właczaja photon focus a w innym nie, w drugim jakis inny focus w trzecim nie, w czwartym jakieś decay a w innych nie. Co to ma wspólnego z photonami? Wiem tylko że jak zachcaczam i odchaczam to raz jest cien a raz nie ma, raz sa plamy a raz ich nie ma, raz jest jaśniej (decay) a gdy wyłącze decay to muszę zwiększać power (a może na odwrót). Oczywiście jeszcze ustawienia tych parametrów w dwóch tutkach są inne mimo że oba były o zamkniętych pomieszczeniach. Oj chłopaki, już sam nie wiem. Może jestem za głupi na rendery GI:(

Napisano

nie zrobisz kariery jak bedziesz sie zniechecal za szybko

po pierwsze i najwazniejsze nie ucz sie parametrow na pamiec tylko postaraj sie je zrozumiec i uzyc tych obszarow mózgu ktore sa od myslenia a troche mniej tych co sa od oamietania

zakladam ze twoja scena jest w centymetrach wiec 2 podstawowe rzeczy:

search radius to upraszczajac na maksa promien jakby placka na scianie z ktorego usrednione oswietlenie daje w efekcie jasnosc danego piksela czy czegos tam

wiec jak masz 1000 to oswietlenie np pod parapetem jest obliczane srednio z calej twojej sciany i jeszcze sciany u sasiada2 pietra wyzej wychodzi gladko ale tez nie ma zadnych cieni po prostu swiatlo jest zblurowane do granic

wiec aby uzyskac wieksza dokladnosc cieni (mowimy to o cieniach wtornych powodowanych przez swiatlo odbite) trzeba radius odpowiednio zmniejszyc co da nam dokladnosc alw i plamy w pzbyciu sie plam pomaga po pierwsze zwiekszenie ilosci fotonow emitowanych przez zrodlo swiatla a po drugie parametr photons in estimate sa to parametr odpowiadajace za dokladnosc obliczen bo po prostu zwiekszaja ilosc probek branych pod uwage

w ten sposob musisz tak to ustawic zeby dostac cienie ale bez plam a jka juz ci sie uda to wlacz fultering co ladnie wygladzi ci reszte plam i bedzie cacy

z tweakowaniem fotonow to sam nie wiem ale jego wplyw na efekt jest duzo mniej wyrazny niz tego co wyzej napisalem

 

no to chyba tyle tak ja to rozumiem moim malym gladkim mózgiem wiec nie bede sie upieral bo calkiem mozliwe ze jestem glupi i sie myle

powodzenia[papapa]

Napisano

i tak mnie fotoas zainspirowal do dalszych experymentow ze powtorze za nim

w scenach z fotonami wlasciwie trzeba dawac skylight jesli chcesz miec cienie tyle ze skylight wlasciwie nie ma chyba nic wspolnego z fotonami jesli chodzi o technologie obliczen i dlugo sie renderuje ale cienie wychodza duzo duzo bardziej wyraziste poza tym ma zastosowanie tylko w scenach zewnetrznych albo w scenach wewnetrznych ale z oknem

po prostu musi jakos sie dostac do srodka jako ze swieci \"z nieba\"

efekty sa na prawde fajne zkoda ze kosztem czasu

Napisano

Dibo.. ile jednostek ma sciana, szerokosc ??

czy ma wiecej nic 1024 /??

pomysl nad serch radius ? gdzie modul szuka fotonuf

i ile mu ich kazesz znalesc

jak masz bounces 1 to podbij sky light

bo jesli bounces 2 to nie podbijaj

 

cos wiecej\\

pabulo ci napisal

walcz

nie jestesmy w stanie podac ci wszystkich parametruf jak na dloni

 

 

pozdro

fotoas

Napisano

Ej no, nie robcie mnie w wala, albo gdzies kiedys przegapilem jakiegos posta, albo czegos nie rozumiem - po co skylight przy scenie indoor? Chyba ze ma \"wpadac\" przez okno... to jedyne co mi przychodzi do glowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności