Dibo Napisano 7 Lipiec 2003 Napisano 7 Lipiec 2003 Dlaczego photony nie rzucają cieni gdy wpadają na jakiś obiekt? Na rogach ścian są cienie ale cieni obiektów nie ma. Gdy zwiększe bounce na 2 to jakieś chyba są (nie czekałem do końca renderowania) ale to przecież strasznie długo trwa!
Gość User190 Napisano 7 Lipiec 2003 Napisano 7 Lipiec 2003 Render, synu, render by się przydał!! ;) Żyjemy w XXI wieku - era kultury obrazkowej ;) ;) :P
Dibo Napisano 8 Lipiec 2003 Autor Napisano 8 Lipiec 2003 Pokój oczywiście niedokończony. Vray nad półką robi takie fajne miękkie cienie co sprawia że wszystko jest naturalne a od Brazila nie mogę tego wydusić.
hump Napisano 8 Lipiec 2003 Napisano 8 Lipiec 2003 a ja z kolei zawolam o plik ;-) mysle ze nie powinno byc z tym problemu, prawie jestem pewien, ze ktoras z opcji jest nie odhaczona
Gość User190 Napisano 9 Lipiec 2003 Napisano 9 Lipiec 2003 Heh, niewatpliwie plik albo chociaz wartości parametrow w scenie tesh by sie przydaly :-)
Dibo Napisano 12 Lipiec 2003 Autor Napisano 12 Lipiec 2003 dobra sprawdźcie skrzynki, wysłałem spakowany plik
fotoas Napisano 15 Lipiec 2003 Napisano 15 Lipiec 2003 bo pewnie nie ustawiles rodzaju swiatla prawidlowego w Luma Server ale moze czegos jeszcze nie odchaczyles co to takie marne man !! wez si ew garsc !! przerob tutki !! tam jest wszystko jak na dloni, jejk pozdro fotoas
pabulo Napisano 15 Lipiec 2003 Napisano 15 Lipiec 2003 dales fotony a fotony tak maja na bounces 1 z bounces 2 by byly cienie ale liczy sie dlugo albo zmniejsz search radius albo zwieksz liczbe fotono wydylanych przez swiatlo ale cudow nie oczekuj z fotonami chodzi raczej o ogolny klimat a nie o szczegolowe oddanie cieni od kazdego obiektu
fotoas Napisano 17 Lipiec 2003 Napisano 17 Lipiec 2003 pabulo.. ale czasem to dziwoty piszesz.. bounces 1 daja cienie. tylko trza to ustawic ale czasem sa sceny ze trzeba dac B 2 nie pisz tak,ze brazil nie oddaje szczegolowo cieni bo ludzie ladne obrazki robia czasem i oddaja te cienie. i sa to czyste rendery bez PS na wszystko jest sposob dido_ odpowiedz brzmi. bo ich nie ma na tyle duzo , zeby powstal cien zwieksz liczbe # photons.. i kombinuj z radiusem, co do szybkosci uwazaj na Diffuse Depth.. tak od3-9 . ale to uwazaj tyle nic wiecej pozdro fotosa
pabulo Napisano 17 Lipiec 2003 Napisano 17 Lipiec 2003 hehe :) fotoas ty madry chlopak jestes znasz sie na tym lepiej niz ja i moze masz racje ze na mnie krzycysz :D ale czasem to nie moge sie ze wszystkim zgodzic nie napisalem ze fotony nie daja cienia tylko ze nigdy nie oddadza go tak dokladnie jak QMC albo regether zeby dostac gladki obrazek z fotonami trudno obejsc sie bez dosc duzego search radius co automatycznie redukuje cienie od GI prz malych obiektach przyklad: przy radius na 80cm nie masz szans na cien od pudelka zapalek a jak zmniejszysz radius na 15 to powodzenia przy wygladzeniu calosci bedziesz mial plamy jak na sloncu chyba ze ustawisc niebotyczne wartosci na pozostalych parametrch tak samo im wiekszt diffuse depth tym trudniej osiagnac ogolna gladkosc obrazkano ale za to bardziej wywazone oswietlenie itd itd pewnie ze na wszystko jest sposob np wlaczyc bounces=2 i cienie beda idealne ale czas koszmarny chociaz nie twierdze ze czasem warto poczekac (WARTO!) tak czy inaczej fotony po prostu sa duzo mniej dokladne niz QMC i regather i nic na to nie poradzisz to po prostu kompromis miedzy czasem a jakoscia no a ostatecznie przeciez dales takie same rady jak ja czyli radius i liczba fotonow :D czyli jednak nie do konca roznimmy sie w opiniach pozdrawiam
fotoas Napisano 18 Lipiec 2003 Napisano 18 Lipiec 2003 zapomnialem dodac ze dla Bounces 1 warto zwiekszyc skylight tak do 6-12.. tak.. az tak drastycznie milego testowania :)
Dibo Napisano 18 Lipiec 2003 Autor Napisano 18 Lipiec 2003 ok. Dałem 500000 tyś fotonów dla swiatla, jednak cieni nie było. Zmniejszyłem estimate (chyba tak to się pisze) w zakładce \"global photons\" z 1200 na 300 i cud, cienie sie pokazaly, jednak przez zmniejszenie estimate pojawiły się te plamy (i ta czarna na futrynie okna). Jestem już w tym wszystkim zamieszany. Czy to wszystko musi byc tak zagmatwane. Czytam tutki i w jednym to właczaja photon focus a w innym nie, w drugim jakis inny focus w trzecim nie, w czwartym jakieś decay a w innych nie. Co to ma wspólnego z photonami? Wiem tylko że jak zachcaczam i odchaczam to raz jest cien a raz nie ma, raz sa plamy a raz ich nie ma, raz jest jaśniej (decay) a gdy wyłącze decay to muszę zwiększać power (a może na odwrót). Oczywiście jeszcze ustawienia tych parametrów w dwóch tutkach są inne mimo że oba były o zamkniętych pomieszczeniach. Oj chłopaki, już sam nie wiem. Może jestem za głupi na rendery GI:(
pabulo Napisano 18 Lipiec 2003 Napisano 18 Lipiec 2003 nie zrobisz kariery jak bedziesz sie zniechecal za szybko po pierwsze i najwazniejsze nie ucz sie parametrow na pamiec tylko postaraj sie je zrozumiec i uzyc tych obszarow mózgu ktore sa od myslenia a troche mniej tych co sa od oamietania zakladam ze twoja scena jest w centymetrach wiec 2 podstawowe rzeczy: search radius to upraszczajac na maksa promien jakby placka na scianie z ktorego usrednione oswietlenie daje w efekcie jasnosc danego piksela czy czegos tam wiec jak masz 1000 to oswietlenie np pod parapetem jest obliczane srednio z calej twojej sciany i jeszcze sciany u sasiada2 pietra wyzej wychodzi gladko ale tez nie ma zadnych cieni po prostu swiatlo jest zblurowane do granic wiec aby uzyskac wieksza dokladnosc cieni (mowimy to o cieniach wtornych powodowanych przez swiatlo odbite) trzeba radius odpowiednio zmniejszyc co da nam dokladnosc alw i plamy w pzbyciu sie plam pomaga po pierwsze zwiekszenie ilosci fotonow emitowanych przez zrodlo swiatla a po drugie parametr photons in estimate sa to parametr odpowiadajace za dokladnosc obliczen bo po prostu zwiekszaja ilosc probek branych pod uwage w ten sposob musisz tak to ustawic zeby dostac cienie ale bez plam a jka juz ci sie uda to wlacz fultering co ladnie wygladzi ci reszte plam i bedzie cacy z tweakowaniem fotonow to sam nie wiem ale jego wplyw na efekt jest duzo mniej wyrazny niz tego co wyzej napisalem no to chyba tyle tak ja to rozumiem moim malym gladkim mózgiem wiec nie bede sie upieral bo calkiem mozliwe ze jestem glupi i sie myle powodzenia[papapa]
pabulo Napisano 19 Lipiec 2003 Napisano 19 Lipiec 2003 i tak mnie fotoas zainspirowal do dalszych experymentow ze powtorze za nim w scenach z fotonami wlasciwie trzeba dawac skylight jesli chcesz miec cienie tyle ze skylight wlasciwie nie ma chyba nic wspolnego z fotonami jesli chodzi o technologie obliczen i dlugo sie renderuje ale cienie wychodza duzo duzo bardziej wyraziste poza tym ma zastosowanie tylko w scenach zewnetrznych albo w scenach wewnetrznych ale z oknem po prostu musi jakos sie dostac do srodka jako ze swieci \"z nieba\" efekty sa na prawde fajne zkoda ze kosztem czasu
fotoas Napisano 20 Lipiec 2003 Napisano 20 Lipiec 2003 Dibo.. ile jednostek ma sciana, szerokosc ?? czy ma wiecej nic 1024 /?? pomysl nad serch radius ? gdzie modul szuka fotonuf i ile mu ich kazesz znalesc jak masz bounces 1 to podbij sky light bo jesli bounces 2 to nie podbijaj cos wiecej\\ pabulo ci napisal walcz nie jestesmy w stanie podac ci wszystkich parametruf jak na dloni pozdro fotoas
Dibo Napisano 20 Lipiec 2003 Autor Napisano 20 Lipiec 2003 ok, postaram się wziąźć w garść. Mimo słabego sprzętu spróbuje to naprawić.
campo Napisano 21 Lipiec 2003 Napisano 21 Lipiec 2003 Przepraszam, ale skoro to jest scena typu indoor to po co skylight... ?
fotoas Napisano 21 Lipiec 2003 Napisano 21 Lipiec 2003 nie dziwie sie czemu sie przesiadles na V raya_ campo mosimy zalobe po tobie
campo Napisano 21 Lipiec 2003 Napisano 21 Lipiec 2003 Ej no, nie robcie mnie w wala, albo gdzies kiedys przegapilem jakiegos posta, albo czegos nie rozumiem - po co skylight przy scenie indoor? Chyba ze ma \"wpadac\" przez okno... to jedyne co mi przychodzi do glowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się