Skocz do zawartości

Modele do gier - pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, jeszcze nigdy nie robiłem nic low poly więc mam do was pare pytanek.

 

- ile tak mniej wiecej poly powoniem mieć model postaci ? ( taki przeciętny )

- w jakiej rozdzielczości robić mapy i texturki ?

- znacie jakieś grupy tworzący jakąś gre albo coś podobnego ? :> ( oprócz burżuazji :)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Polycount zależy od wielu rzeczy - na jaki sprzęt ma być gra, jaki silnik ma ją napędzać i jaki to rodzaj gry. Jeżeli chcesz stworzyć 'growe' portfolio to IMO najlepiej jest stworzyć kilka postaci z każdej 'dziedziny', ale zgodnych z dzisiejszymi trendami - czyli duży polycount + normal/specular/diffuse - oczywiście textury w 'starym stylu' też dobrze umieć przygotować. Przeciętny polycoun w FPS'ach w tej chwili sięga od ok 3-4tysiąca trójkątów do nawet 10-12 tysięcy na postać. Do tego taka postać może być zamapowana na texturze nawet 2048x2048 pixeli. Oczywiście nie jest to wiążące, jest zapotrzebowanie na postaci 1 - 1,5k z texturami 512x512. Wszysto zależy do czego taka postać jest tworzona.

 

Z teamów to jeszcze Sigonyth grupy New Desert jest wart zauważenia. Jest teamów trochę więcej oczywiście, niestety z małymi wyjątkami wszystko kończy się na chęciach.

Napisano

a konkretnie to : 3000 tri, oraz texturka 1024. modyfikuj to wg. wielkosci modelu oraz jego "waznosci". nie zapominaj, ze trzeba rozgraniczyc np. teren od postaci, czy przyrode, kazda z tych czesci, ktore skladaja sie na gre, traktuje sie troche inaczej. pozdr.

ps. empeck> nie sadze zeby ten jegomosc dysponowal az tak wydajnym enginem.

ps2.wizz> pokaz swoje prace a grupy same sie zglosza.

Napisano

Kurt - czytaj ze zrozumieniem:

 

Jeżeli chcesz stworzyć 'growe' portfolio to IMO najlepiej jest stworzyć kilka postaci z każdej 'dziedziny', ale zgodnych z dzisiejszymi trendami

 

Mówię o PORTFOLIO, nie o grze. Jeżeli chce robić grę to polycount powinien wziąć z dokumentacji engine'u, bądź od swojego prowadzącego projekt/programisty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności