Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam, jeszcze nigdy nie robiłem nic low poly więc mam do was pare pytanek.

 

- ile tak mniej wiecej poly powoniem mieć model postaci ? ( taki przeciętny )

- w jakiej rozdzielczości robić mapy i texturki ?

- znacie jakieś grupy tworzący jakąś gre albo coś podobnego ? :> ( oprócz burżuazji :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Polycount zależy od wielu rzeczy - na jaki sprzęt ma być gra, jaki silnik ma ją napędzać i jaki to rodzaj gry. Jeżeli chcesz stworzyć 'growe' portfolio to IMO najlepiej jest stworzyć kilka postaci z każdej 'dziedziny', ale zgodnych z dzisiejszymi trendami - czyli duży polycount + normal/specular/diffuse - oczywiście textury w 'starym stylu' też dobrze umieć przygotować. Przeciętny polycoun w FPS'ach w tej chwili sięga od ok 3-4tysiąca trójkątów do nawet 10-12 tysięcy na postać. Do tego taka postać może być zamapowana na texturze nawet 2048x2048 pixeli. Oczywiście nie jest to wiążące, jest zapotrzebowanie na postaci 1 - 1,5k z texturami 512x512. Wszysto zależy do czego taka postać jest tworzona.

 

Z teamów to jeszcze Sigonyth grupy New Desert jest wart zauważenia. Jest teamów trochę więcej oczywiście, niestety z małymi wyjątkami wszystko kończy się na chęciach.

Napisano

a konkretnie to : 3000 tri, oraz texturka 1024. modyfikuj to wg. wielkosci modelu oraz jego "waznosci". nie zapominaj, ze trzeba rozgraniczyc np. teren od postaci, czy przyrode, kazda z tych czesci, ktore skladaja sie na gre, traktuje sie troche inaczej. pozdr.

ps. empeck> nie sadze zeby ten jegomosc dysponowal az tak wydajnym enginem.

ps2.wizz> pokaz swoje prace a grupy same sie zglosza.

Napisano

Kurt - czytaj ze zrozumieniem:

 

Jeżeli chcesz stworzyć 'growe' portfolio to IMO najlepiej jest stworzyć kilka postaci z każdej 'dziedziny', ale zgodnych z dzisiejszymi trendami

 

Mówię o PORTFOLIO, nie o grze. Jeżeli chce robić grę to polycount powinien wziąć z dokumentacji engine'u, bądź od swojego prowadzącego projekt/programisty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności