Skocz do zawartości

realistyczna trawa ...


max_1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem odnośnie trawy. W tej scenie ...

 

http://img233.imageshack.us/my.php?image=7jpg4in.jpg

 

... ale juz taki skrawek trawy (scatter) przycinał mi komputer. Jednak brnełem dalej i pokryłem wzgórza. Jednak przy renderowaniu (bodajże przy wyliczaniu obiektów) zawsze wyskakuje bład.

 

Drugą metodą którą się posłużyłem był hair & fur w maxie 7,5. Jednak tutaj występuje pewien problem byc może jest on związany z moim błedem (czyt. napewno). Gdy przypisuje dajmy na to plan'owi modyfikator hair & fur jest ok. Renderuje jest ok. Tylko problem jest taki że potrzebuje tej trawy na dużej powierzchni. A przypisując na jakikolwiek plan'e tworzy on wysoką trawe. Skracając ją uzyskuje jakieś trójkąty. Jak temu zapobiec?

 

 

A może macie jeszcze inną technike na zrobienie trawy?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hm.... okiem eksperta stwierdzam że tak trawa nie wygląda.

ale jak zrobić realną? ja bym zaczął od bleci... znaczy się trzeba by poobserwować w naturze.

Ok, ale jeśli chodzi technikę to zdecydowanie użyłbym cząsteczek, po skręceniu emitera na plane , można by uzyskać nawet trawę reagującą na wiatr.

No i daje to możliwaość równomiernego rozprowadzenia cząsteczek po powierchni bez miejscowych przepalań czy przesytu i renderuje się całkiem szybkow w porównaniu do innych technik.

Można też tym sposobem zmieszać kilka gatunków trawy co powinno dać odlotowy efekt.

Może nawet videotutuka z tego zrobię :)

 

Edit:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=276681#post276681

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności