Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam problem odnośnie trawy. W tej scenie ...

 

http://img233.imageshack.us/my.php?image=7jpg4in.jpg

 

... ale juz taki skrawek trawy (scatter) przycinał mi komputer. Jednak brnełem dalej i pokryłem wzgórza. Jednak przy renderowaniu (bodajże przy wyliczaniu obiektów) zawsze wyskakuje bład.

 

Drugą metodą którą się posłużyłem był hair & fur w maxie 7,5. Jednak tutaj występuje pewien problem byc może jest on związany z moim błedem (czyt. napewno). Gdy przypisuje dajmy na to plan'owi modyfikator hair & fur jest ok. Renderuje jest ok. Tylko problem jest taki że potrzebuje tej trawy na dużej powierzchni. A przypisując na jakikolwiek plan'e tworzy on wysoką trawe. Skracając ją uzyskuje jakieś trójkąty. Jak temu zapobiec?

 

 

A może macie jeszcze inną technike na zrobienie trawy?.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 995
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hair&fur sie nada-probowales zmieniac grubosc podstawy i wiezcholka?czy tylko dlugosc? a "czesales"ja?tego jest tyle ze musisz sie pobawic troche:)

Napisano

Hm.... okiem eksperta stwierdzam że tak trawa nie wygląda.

ale jak zrobić realną? ja bym zaczął od bleci... znaczy się trzeba by poobserwować w naturze.

Ok, ale jeśli chodzi technikę to zdecydowanie użyłbym cząsteczek, po skręceniu emitera na plane , można by uzyskać nawet trawę reagującą na wiatr.

No i daje to możliwaość równomiernego rozprowadzenia cząsteczek po powierchni bez miejscowych przepalań czy przesytu i renderuje się całkiem szybkow w porównaniu do innych technik.

Można też tym sposobem zmieszać kilka gatunków trawy co powinno dać odlotowy efekt.

Może nawet videotutuka z tego zrobię :)

 

Edit:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=276681#post276681

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności