Napisano 27 Wrzesień 200519 l Witam mam problem odnośnie trawy. W tej scenie ... http://img233.imageshack.us/my.php?image=7jpg4in.jpg ... ale juz taki skrawek trawy (scatter) przycinał mi komputer. Jednak brnełem dalej i pokryłem wzgórza. Jednak przy renderowaniu (bodajże przy wyliczaniu obiektów) zawsze wyskakuje bład. Drugą metodą którą się posłużyłem był hair & fur w maxie 7,5. Jednak tutaj występuje pewien problem byc może jest on związany z moim błedem (czyt. napewno). Gdy przypisuje dajmy na to plan'owi modyfikator hair & fur jest ok. Renderuje jest ok. Tylko problem jest taki że potrzebuje tej trawy na dużej powierzchni. A przypisując na jakikolwiek plan'e tworzy on wysoką trawe. Skracając ją uzyskuje jakieś trójkąty. Jak temu zapobiec? A może macie jeszcze inną technike na zrobienie trawy?.
Napisano 27 Wrzesień 200519 l hair&fur sie nada-probowales zmieniac grubosc podstawy i wiezcholka?czy tylko dlugosc? a "czesales"ja?tego jest tyle ze musisz sie pobawic troche:)
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Hm.... okiem eksperta stwierdzam że tak trawa nie wygląda. ale jak zrobić realną? ja bym zaczął od bleci... znaczy się trzeba by poobserwować w naturze. Ok, ale jeśli chodzi technikę to zdecydowanie użyłbym cząsteczek, po skręceniu emitera na plane , można by uzyskać nawet trawę reagującą na wiatr. No i daje to możliwaość równomiernego rozprowadzenia cząsteczek po powierchni bez miejscowych przepalań czy przesytu i renderuje się całkiem szybkow w porównaniu do innych technik. Można też tym sposobem zmieszać kilka gatunków trawy co powinno dać odlotowy efekt. Może nawet videotutuka z tego zrobię :) Edit: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=276681#post276681
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Hm.... okiem eksperta stwierdzam (...) skromniś :> nom rob tego tutka zrob :D